Onko teillä jo alkanut kaamosmasennus?
Kommentit (112)
No ei, mutta eilen oli kyllä tosi pimeää illalla.
Pimeys ei sellaisenaan ole minulle raskasta mutta paksu harmaa läpäisemätön pilviverho on.
Haitko jo saikkua vai vasta huomenna?
Se kaamosmasennus tulee pitkästä pimeästä jaksosta ja valon puutteesta. Jos sulla on oireita nyt niin sulla on kesämasennus tai sitten stressata etukäteen talvea eli masennuksellasi ei ole mitään tekemistä kaamoksen kanssa.
Edessä vasta marraskussa kun palaan Suomeen
Kaamos esiintyy maapallon napapiireillä ja niitä korkeammilla leveysasteilla. Eli Suomessa tuosta Rovaniemen kohdilta pohjoiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaamos esiintyy maapallon napapiireillä ja niitä korkeammilla leveysasteilla. Eli Suomessa tuosta Rovaniemen kohdilta pohjoiseen.
Syys-talviajan masennusta kutsutaan puhekielessä usein kaamosmasennukseksi paikasta riippumatta, ja se on ihan ok.
Tänä aamuna alkoi. Palataan joskus huhtikuussa sit. 👋
Tulee etutalvi ja paljon lunta, on valoisampaa ja masennus väistyy.
Ei vielä. Yleensä marraskuun alkupuolilla (tai lokakuun loppupuolilla) alkaa ahistaa. Kirkasvalolamppu on jo aamuisin käytössä, vitamiineja olen vetänyt ja 80%:n työaika talven ajaksi alkaa parin viikon päästä. Joka juuttaan vuosi talvi on kamalampi. Ei olis sään puolesta mun paikka tämä Suomi, mutta olen niin introvertti, että vain suomalaiset ymmärtävät sitä.
Ei, kun ei ole kaamostakaan. Valoisaa on aamusta iltaan. Kyllä sun alavireisyys on jotakin muuta.
Ei. En pode sitä. Koen kesämasennusta koska on ihan liian valoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta hyödyttömien faktojen kylväminen, kaamosmasennusta on muillakin leveysasteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta hyödyttömien faktojen kylväminen, kaamosmasennusta on muillakin leveysasteilla.
Kaamosmasennusta ei voi olla ilman kaamosta. Tähän aikaan vuodesta ei ole kaamosaika. Selittäkää masennuksenne jollain realistisella asialla älkääkä höpöttäkö.
Se alkaa lokakuussa, kun lehdet on pudonneet puista. Silloin ankeus ja melankolia valtaa mielen. Seuraavaa kevättä ja kesää kyllä olen jo alkanut odottaa yleensä syyskuussa.
Mua alkaa ahdistaa jo elokuussa kun tietää et helcetin pitkä ja pimee aika tulossa. Vuosivuodelta pahenee olo
Masennus alkaa silloin, kun talviaikahullut pimentävät illat.
Ei ole sellaista.