Onko teillä jo alkanut kaamosmasennus?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"kaamoksesta" johtuva masennus on tietysti eri asia, kuin jostakin muusta syystä johtuva masennus. vaikka ne olisivat läsnä samaan aikaan.
Masennus ei koskaan johdu kaamoksesta. Kaamos on vuodenkiertoon liittyvä ilmiö, joka ei aiheuta masennusta. Se voi lisätä masennusoireita, mutta syy masennukselle on aina ihmisessä itsessään tai ihmisen omissa kokemuksissa.
Kaamosmasennus
Lääkärikirja DuodecimMissä kohtaa tuossa artikkelissa lukee, että kaamos aiheuttaa masennusta? Itse näin vain tietoa masennusOIREISTA, en sanaakaan siitä, että itse masennus olisi kaamoksen aiheuttamaa.
Ootko vähän yksink
Eli missään ei lukenut, että kaamos on masennuksen aiheuttaja. Ja kun huomasit minun olevan oikeassa, heittäydyit hiekkalaatikkotasolle. Aika säälittävää.
P.S. keskustelupalstan idea on keskustella asioista, yllättikö?
Päinvastoin: eilen ja tänään on ollut ihanan virkeä olo kun viileni. Myös pimeät illat ja harmaa sää nostaa tunnelmaa sen 4 kuukauden auringonpaisteen ja kuumuuden jälkeen. En todellakaan valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"kaamoksesta" johtuva masennus on tietysti eri asia, kuin jostakin muusta syystä johtuva masennus. vaikka ne olisivat läsnä samaan aikaan.
Masennus ei koskaan johdu kaamoksesta. Kaamos on vuodenkiertoon liittyvä ilmiö, joka ei aiheuta masennusta. Se voi lisätä masennusoireita, mutta syy masennukselle on aina ihmisessä itsessään tai ihmisen omissa kokemuksissa.
Kaamosmasennus
Lääkärikirja DuodecimMissä kohtaa tuossa artikkelissa lukee, että kaamos aiheuttaa masennusta? Itse näin vain tietoa masennusOIREISTA, en sanaakaan siitä, että itse masennus olisi kaamoksen aiheuttamaa.
Luetun ymmärtämisen vaikeuksia?
Kaamosmasennuksessa masennustilat ilmenevät toistuvasti syksyisin ja talvisin.
Väestöstä 12 % sairastaa kaamosmasennusta. Siten Suomessa joka 10. masentunut on kaamosmasentunut.
mut saat toki jatkaa väittelyä pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaamosmasennus
Eli missään ei lukenut, että kaamos on masennuksen aiheuttaja. Ja kun huomasit minun olevan oikeassa, heittäydyit hiekkalaatikkotasolle. Aika säälittävää.
P.S. keskustelupalstan idea on keskustella asioista, yllättikö?
Luetun ymmärtämisen vaikeuksia?
Kaamosmasennuksessa masennustilat ilmenevät toistuvasti syksyisin ja talvisin.
Väestöstä 12 % sairastaa kaamosmasennusta. Siten Suomessa joka 10. masentunut on kaamosmasentunut.
Sille ei voi mitään. Ei ole olemassa taikakeinoa. On vain yksi keino ja se on oma päätös ja halu parantua.
Masennus voi olla myös krooninen, sillon siitä ei parannuta. Se on aina ja ikuisesti, hieman saattaa olotila vaihdella ja tämä sairastunut haluaakin parantua, mutta aivokemiat ovat mitä ovat. Välttämättä edes sähköhoito ei auta tuossa tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna alkoi. Palataan joskus huhtikuussa sit. 👋
Sama juttu. Apea olo. Jopa tuhoinen.
En. Pidän ensin maniakauden. Alkaa kohta, jos mennään normaalin kaavan mukaan. Masennun vasta vuodenvaihteen jälkeen.
En osaa sanoa, että kärsinkö kaamosmasennuksesta, mutta ainakin kaamosoireista.
Ja oireet ovat jo alkaneet : kirkasvalolamppu ja vitamiini käytössä. Ekaa kertaa oireita ilmaantui teininä ja joka syksy ne alkaa ja kestää ehkä helmikuulle. Vaihtelee onko kuinka voimakkaita oireita.
Oireeni : väsymys ja etenkin iltapäiväväsymys, sellainen, että meinaa töissäkin nukahtaa (joskus jossain luennoilla tms olen nukahtanut), uni ei virkistä ja sitä tarvii paljon, ei saa niin paljon aikaiseksi kun yleensä, nälkä ja makean himo...
En silti pelkää talvea, joulu on ihana <3 jos on lunta nii on kaunista. Muuten en tykkää, etenkään loka-marraskuusta kun on vaan pimeää
Sille ei voi mitään. Ei ole olemassa taikakeinoa. On vain yksi keino ja se on oma päätös ja halu parantua.