Onko teillä jo alkanut kaamosmasennus?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa ahdistaa jo elokuussa kun tietää et helcetin pitkä ja pimee aika tulossa. Vuosivuodelta pahenee olo
Sama.
No onpa hölmöä. Eikö nyt kannattaisi vain nautiskella siihen asti kunnes oikeasti on lyhyt päivä? Jäisi se pimeästä ahdistuminen paljon lyhyemmäksi.
Ei, pitää nimenomaan ruokkia masennusta ja oikein mässäillä sillä, ettei vahingossakaan tulisi mitään paranemisen merkkejä.
Ihan kuin me kaamosmasennukseen taipuvaiset nautittaisiin tästä.. et taida uskoa edes masennukseen?
Näytätte nauttivan, kun pitää jo yli kuukausi etukäteen alkaa vellomaan siinä, että kaamos kohta tulee. Ei masennus ole uskon asia, mutta siihen voi aika paljon vaikuttaa omalla asenteella ja sillä, mihin kohdistaa huomionsa.
Vierailija kirjoitti:
Alko tänään, kylymä ja pimeetä.
älä valehtele hölmö.+17 viel lämmintä ja huomiseks +20 ennustellu.
Näytätte nauttivan, kun pitää jo yli kuukausi etukäteen alkaa vellomaan siinä, että kaamos kohta tulee. Ei masennus ole uskon asia, mutta siihen voi aika paljon vaikuttaa omalla asenteella ja sillä, mihin kohdistaa huomionsa.
Eli masennus ja kaamosmasennus on asenteesta kiinni? Voi jestas, miksen hoksannut tuota jo teininä niin olisin parantunut!
Ei se ihan noin mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei asu siellä, missä sinä asut. Täälläpäin Suomea oli aamulla 7 aikaan mittarissa +2. Nyt näyttäisi oleva 11,2.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei asu siellä, missä sinä asut. Täälläpäin Suomea oli aamulla 7 aikaan mittarissa +2. Nyt näyttäisi oleva 11,2.
t. eri
eikä kaikki asu sielä missä sinä asut.koko etelä suomi on normaalia lämpöisempi.
Eli masennus ja kaamosmasennus on asenteesta kiinni? Voi jestas, miksen hoksannut tuota jo teininä niin olisin parantunut!
Ei se ihan noin mene.
"Siihen voi aika paljon vaikuttaa omalla asenteella"
Opettele lukemaan äläkä riehu. Ei se sun masennus ainakaan sillä parane, että jo syyskuussa alat hokea kaamoksesta ja sitten riehut, kun sinulle sanotaan, ettei ole kaamosta vielä tähän aikaan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
eikä kaikki asu sielä missä sinä asut.koko etelä suomi on normaalia lämpöisempi.
En väittänytkään, että asuisi. Korjasin vain olettamasi, että kirjoittaja valehtelee, jos sanoo, että on kylmää ja pimeää. Snadilaisella taas vaikeuksia tajuta, että Snadi ei ole koko Suomi.
Syksyn viileys ja hämäryys on ihanaa. Helteillä olen ihan saamaton, mutta ilmojen viilettyä energiatasot nousevat ja mielikin piristyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa ahdistaa jo elokuussa kun tietää et helcetin pitkä ja pimee aika tulossa. Vuosivuodelta pahenee olo
Sama.
No onpa hölmöä. Eikö nyt kannattaisi vain nautiskella siihen asti kunnes oikeasti on lyhyt päivä? Jäisi se pimeästä ahdistuminen paljon lyhyemmäksi.
Ei, pitää nimenomaan ruokkia masennusta ja oikein mässäillä sillä, ettei vahingossakaan tulisi mitään paranemisen merkkejä.
Mulla ei ole ikinä ollut kaamosmasennusta, päinvastoin olen aina tykännyt syksystä ja talvesta. Viime syksynä roikuin aivan liikaa täällä, päivittäin, mitä en normaalisti tee. Luin joka päivä ankeiluketjuja syksyn ankeudesta ja onnistuin kehittämään itselleni kaamosmasennuksen ekaa kertaa elämässäni! Jämähdin täysin sisälle ja tätä jatkui koko talven, vaikka normaalisti olen aktiivinen talviliikkuja. Myös koko talven luin valitusta kamalasta ikuisesti jatkuvasta talvesta ja hirveästä lumesta ja kylmyydestä, ja aloin inhota talveakin! Tänä syksynä en samaa virhettä aio tehdä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
En väittänytkään, että asuisi. Korjasin vain olettamasi, että kirjoittaja valehtelee, jos sanoo, että on kylmää ja pimeää. Snadilaisella taas vaikeuksia tajuta, että Snadi ei ole koko Suomi.
en asu helsingissä jos sitä väität.mut täällä jyväskylässä ei ole kylmä vaikka kuinka vänkäät vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Ihan kuin me kaamosmasennukseen taipuvaiset nautittaisiin tästä.. et taida uskoa edes masennukseen?
Näytätte nauttivan, kun pitää jo yli kuukausi etukäteen alkaa vellomaan siinä, et
Sulla ei taida olla kokemusta oikeasta masennuksesta, ei ole kuule asenteesta kiinni jos aivokemiat sekaisin tai on esim. raudanpuutetta joka myös aiheuttaa masennusta.
Paska haisee ja rumpu pärisee +40 lämmintä
Varmaan ovat onnellisia ne, jotka pitävät kaikista vuodenajoista, huokaus.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan noin mene.
"Siihen voi aika paljon vaikuttaa omalla asenteella"
Opettele lukemaan äläkä riehu. Ei se sun masennus ainakaan sillä parane, että jo syyskuussa alat hokea kaamoksesta ja sitten riehut, kun sinulle sanotaan, ettei ole kaamosta vielä tähän aikaan vuodesta.
En ole riehunut, et taida osata sarkasmia? Tuo heitto on niin tyypillinen kun puhutaan masennuksesta, asenne ja sen muuttaminen. Sitäpaitsi, minkä minä sille voin että mieli ja keho reagoi voimakkaasti vähenevään valoon ja lämpöön, se ahdistaa ja masentaa. Nuoresta saakka olen oirehtinut ja tuntuu että on pahentunut ja olen vasta 35 -vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täälläMitenköhän taas jaksaa sitä kylmää ja pimeää seuraavat puoli vuotta😪 Ei paljon auta lamput ja d-vitamiinit yms, kun ärsyttää jo niiden loputtomien vaatekerrosten, liukuesteiden ja sateenvarjon kanssa säätäminen. Viimeks meinasi jo usko mennä kun vielä suunnilleen viikkoa ennen vappua tuli lumimyräkkä😤
Ota sitä d vitamiinia enemmän ja osta älynastakengät niin ehdottomasti liukuesteiden kanssa pelata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
en asu helsingissä jos sitä väität.mut täällä j
Opettele kirjoittamisen sijaan lukemaan niin elämästä tulee helpompaa. Minä en ole puhunut sanaakaan Jyväskylästä. Oikaisin edelleenkin vain väitteesi, että kylmyydestä kirjoittanut olisi valehdellut. Ainakin minun mittarillani +2 syyskuun puolivälissä on kylmää. Sinä saat toki olla eri mieltä, jos tämä on sinulle elämää tärkeämpi asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaamos esiintyy maapallon napapiireillä ja niitä korkeammilla leveysasteilla. Eli Suomessa tuosta Rovaniemen kohdilta pohjoiseen.
Lopeta hyödyttömien faktojen kylväminen, kaamosmasennusta on muillakin leveysasteilla.
Kaamosmasennusta ei voi olla ilman kaamosta. Tähän aikaan vuodesta ei ole kaamosaika. Selittäkää masennuksenne jollain realistisella asialla älkääkä höpöttäkö.
Mene roskiin, sulje kansi ja odota roska-auton saapumista.
Miten te vituniigorit ehdittekin haastamaan riitaa joka ikiseen ketjuun?