Kamala nimiongelma...tsekkiläisen mieheni sukunimi on PASKA!!!! Asumme ulkomailla
Mutta nyt ongelmana on, että olen raskaana ja itselläni on hankala suomalainen sukunimi (ääkkösiä ja pitkä). Mies haluaisi lapsesta Paska-sukunimisen, minun nimeni ei käy, koska hänen sukunsa ei nimeä osaa lausua. Olen asunut jo yli 10 vuotta ulkomailla, joten paluu lapsen kanssa Suomeen on epätodennäköinen. Mitä tekisit tilanteessani? Jos annan oman sukunimeni lapselle niin lapsi tulee kärsimään siitä, sillä kukaan ei osaa sitä lausua. Toisaalta jos lapsen sukunimeksi tulee Paska, niin eipä sitä juuri kehtaa Suomeen matkustaa..
Kommentit (54)
Ei kannata sekaantua paskoihin äijiin... ruhahahhhahhaaaa...
Toi on ihan totta että siellä semmonen sukunimi on. kaverini yöpyi Tsekeissä sellasessa hotellissa, jonka nimi oli Paska (lähetti siitä myös valokuvan, hotellin seinään oli maalattu sen nimi Paska).
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 00:23"]
Toi on ihan totta että siellä semmonen sukunimi on. kaverini yöpyi Tsekeissä sellasessa hotellissa, jonka nimi oli Paska (lähetti siitä myös valokuvan, hotellin seinään oli maalattu sen nimi Paska).
[/quote]Mäpäs yövyinkin Milanossa Rotta-Hostelissa. Ei näkynyt rottia kuitenkaan.
Hahahhah "Paskova Mika täällä hei!"
Nimipalvelun mukaan Suomessa on tällä hetkellä muutama ihminen, jonka sukunimi on Paska:
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:30"]
Tän on pakko olla provo. :'D
[/quote]
Voi olla provo, mutta ainakin Páska on ihan yleinen sukunimi Tsekissä. Minulla on sen nimisiä tuttavia. Ja naiset todellakin Páskovia... :) Onnea vaan ap:lle!
Mitäpä noista nimistä. Tyttöystäväni on venäläinen. Sukunimi on Limareva. Jotkut hymyilee nimelle. Kuvannoillinenhan se kylläkin on ihan oikeasti niinkuin minäkin pellavapää jonka sukunimi on Valkeapää.
No ap ootko vielä elossa? Olisi kiva kuulla tulos
Vierailija kirjoitti:
En kyllä valitettavasti itse voisi tuossa tapauksessa ottaa mieheni nimeä enkä antaa sitä lapsellekaan - kyllähän lapsi nyt jossain kytköksissä tulee olemaan Suomeen aina (kansalaisuus?). No nimen voi tietysti aina myöhemmin vaihtaa ja Suomessa varmasti viranomaiset ymmärtävät jos Paska haluaa aikuisena Pääkköseksi. Mutta mieti, jos vaikka miehesi sukunimi olisi PILLU??? Luulisi hänen ja suvunkin ymmärtävän.
Ja voisi hyvin ollakin, Ranskassa se on sukunimi, mutta äännetään PIJYY.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2007 klo 21:16"]
Mutta nyt ongelmana on, että olen raskaana ja itselläni on hankala suomalainen sukunimi (ääkkösiä ja pitkä). Mies haluaisi lapsesta Paska-sukunimisen, minun nimeni ei käy, koska hänen sukunsa ei nimeä osaa lausua. Olen asunut jo yli 10 vuotta ulkomailla, joten paluu lapsen kanssa Suomeen on epätodennäköinen. Mitä tekisit tilanteessani? Jos annan oman sukunimeni lapselle niin lapsi tulee kärsimään siitä, sillä kukaan ei osaa sitä lausua. Toisaalta jos lapsen sukunimeksi tulee Paska, niin eipä sitä juuri kehtaa Suomeen matkustaa..
[/quote]
Äitisi oli sivistymätän juntti. Nimi on nyt vaan Paska eikä muuksi muutu.