Lasta ei kuulu ja mies ei kannusta
En jaksa. Olen niin väsynyt toivomaan ja odottamaan lasta joka kuukausi. Jättämään väliin viinin juomisen raskauden toivossa, turhaan. Sitten kun olen asiasta masentunut, niin mies ei jaksa kuunnella. Siispä avaudun tänne.
Kommentit (51)
Viini pois raskauden toivossa... Eli sitten jos kakaran saat, juot kaksin käsin?
Voit hakeutua lapsettomuushoitoon aluksi ilman miestä.
Tässä teille uusi draamankaari. Mies suuttui, koska join kolme lasia viiniä. Koska saatan olla raskaana. Mutta vielä ei ole edes kuukautisten alkamisen aika kierrossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tässä teille uusi draamankaari. Mies suuttui, koska join kolme lasia viiniä. Koska saatan olla raskaana. Mutta vielä ei ole edes kuukautisten alkamisen aika kierrossa.
Ap
Jos olet raskaana niin sinulla ja sikiöllä ei ole yhteistä verenkiertoa vielä. Eli ei vaikutusta munasoluun. Onko mies tyhmä?
Olisiko tällainen näkökulma mahdollinen: voisiko miehesi olla tilanteesta myös harmissaan, häpeissään, surullinen, huolissaan sinusta ja jaksamisestasi jne.? Eli kokee vaikeita tunteita, mutta ei osaa niitä käsitellä, mikä voi vaikuttaa välinpitämättömyydeltä.
Hoitoihin on joillain iso kynnys. Niin yksityinen elämänalue tai pelottaa jos ei onnistukaan, syitä on monia. Kuitenkin asia on hänellekin tärkeä, kun jaksoi suuttua juomisestasi.
Meillä koko yritysaikana hoitoineen mies näytti olevan "ihansama"-asenteella, mutta myöhemmin kertoi, että sillä tavoin juuri suojasi itseään pettymykseltä ja jaksoi paremmin kestää minun itkuni sun muut.
Alkoholi ei tee hyvää hedelmällisyydelle. Esimerkiksi jos on valmiiksi ovulaatiovaikeuksia, muutamakin lasi voi pilata sen kierron. Alkoholi häiritsee aivojen välittäjäaineita ja hormoneja, ettei välttämättä alkio kiinnity tai solut jakaudu normaalisti. Useimmilla tuskin on merkitystä, mutta jos raskautuminen on muutenkin hankalaa, alkoholi on yksi häiriötekijä lisää keholle ja mielelle.
Elät ihan normaalisti ja juot sitä viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kolmekymppinen ja mies vajaa neljäkymppinen. Ollaan yritetty vuosi luomusti, vaikka mun endometrioosin takia lääkärin mukaan ei kannattaisi kuin puoli vuotta ja sitten IVF-hoitoihin. Mutta mies ei halua hoitoihin. Olen masentunut asian takia. En jaksa enää toivoa. Juon viiniä ja itken tällä hetkellä.
Ap
Eroa. Mies ei halua lasta ja luottaa siihen, että et tule raskaaksi.
Ap on täysi alkoholisti. Tämän ketjun voi sulkea.
Juopot ja narkkarit lisääntyy vauhdilla, kun eivät turhia stressaa. Lisääntyminen on elämänasenteesta kiinni.