Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua sanottiin tänään duunariksi ja se tuntui todella pahalta,

Vierailija
14.09.2024 |

vaikka se on totta. Tuntuu kuin koko minäkuvani olisi hajonnut. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on merkki siitä, että haluaisit tehdä jotain muita kun duunarin hommia ja loukkaannuit siksi kun tunnet alitajuntaisesti tekeväsi vääränlaisia hommia, johon sulla ei ole kiinnostusta. Toki tietysti jos toinen sanoi halventavaan sävyyn niin on loukkaavaa, mutta jos ihan yleisellä tasolla puhui niin ei tuo ole loukkaava nimitys. 

Vierailija
22/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Working class hero 

Duunarit ovat tämän yhteiskunnan todellisia sankareita, toisin kuin vallasta juopuneet papit, poliitikot, yritysjohtajat jne........

Duunari voi päivätyönsä tehtyään käydä kiitollisena nukkumaan, toisin kuin nämä yllämainitut elämänsä valheeseen ja manipulointiin perustuvat parasiitit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiylpeys takaisin. 

Vierailija
24/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt jotain aiavn muuta olla duunari, kuin tarpeeton akateeminen käsienheiluttaja.

Vierailija
25/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt jotain aiavn muuta olla duunari, kuin tarpeeton akateeminen käsienheiluttaja.

Molempia tarvitaan.

Vierailija
26/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin mieleni pahoitin.

Vierailija
27/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Ilman niitä akateemisia käsienheiluttelijoita sinulla ääliöllä ei olisi töitä tehtäväksi.

Vierailija
28/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannutko, jos sanotaan tästä lähin prinsessaksi?

Vierailija
29/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Ilman niitä akateemisia käsienheiluttelijoita sinulla ääliöllä ei olisi töitä tehtäväksi.

Hohhoijaa. Ilman niitä ääliöitä sinulla käsienheiluttelijalla ei olisi töitä. Tarvitsemme toisiamme.

Vierailija
30/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta en vain koskaan ole ajatellut olevani duunari ja että niin muut minut näkevät. Tuota kun yleensä käytetään negatiivisessa merkityksessä.

Ap

No eikä käytetä.

Vierailija
31/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Therian?

Vierailija
32/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä ole mieltänyt duunaria mitenkään negatiivisena merkitykseltään.

Vierailija
33/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puhun itse itsestäni duunarina, koska teen sen tason töitä. On minulla akateeminen koulutuskin, mutta kyllä minä ennemmin miellän itseni duunariksi. Enkä koe sitä yhtään halventavana. Jonkun täytyy niitäkin töitä tehdä.

Kaikilla meillähän täällä on akateeminen koulutus.

Vierailija
34/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä negatiivista siinä duunari-nimityksessä on?

Minusta ei mitään, eikä sitä kyllä yleisesti mitenkään negatiivisesti käytetä. Toki tällä palstalla aina välillä joku haluaa aiheuttaa skismaa akateemisen tutkinnon omaavien ja duunareiden välillä, mutta tosielämässä en ole koskaan tavannut ketään, joka millään tavalla halventaisi duunareita.

Ps. Duunarillakin voi olla akateeminen koulutus, että sinänsä se ammattinimike ei ihan hirveästi ihmisestä kerro.

Vierailija
35/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta en vain koskaan ole ajatellut olevani duunari ja että niin muut minut näkevät. Tuota kun yleensä käytetään negatiivisessa merkityksessä.

Ap

Se negatiivinen merkitys on sinun omissa asenteissasi.

Vierailija
36/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei aina käytetä negatiivisessa merkityksessä. Se on vaan nimike tavalliselle työntekijälle, ei muuta. Sellaista Hesan slangia.

Vierailija
37/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan käytä sanaa duunari. Sanat työläisammatissa oleva, työläinen tai työväenluokkaan kuuluva sopivat kielenkäyttööni sujuvammin. Olen ollut havaitsevinani, että moni nuori työläinen kavahtaa työläinen-sanaa, ikään kuin se kertoisi jonkin hätkähdyttävän, ei samaistuttavan asian. Duunari on yleisempi, myös mentaliteettia kuvaava sana, jolla on paikkansa, mutta joka voi myös kätkeä tosiasioita.

Vierailija
38/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaannuit, koska et arvosta omaa ammattiasi.

Minä kyllä rakastan työtäni ja en kyllä epäarvosta sitä. Olen ehtinyt tehdä kaikenlaista tätä ennen. Ja kyllä se on yksinkertaista ja varmaan kuka tahansa siihen pystyisi, mutta siitä juuri pidän, että en ole aivan kuollut työpäivän jälkeen ja uupunut. 

Ap

Työsi on varmasti tärkeää, ja on hienoa ettei se uuvuta sinua. Ihmiset uupuvat loppujen lopuksi erilaisista töistä. Jos useampi sen ymmärtäisi, meillä olisi varmasti vähemmän työuupumusta. Niin monelta korkeakoulutusta vaativaa työtä tekevältä puuttuu vaadittavia ominaisuuksia, että uskon heidän sopivan mieluummin duunareiksi. 

Vierailija
39/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Ilman niitä ääliöitä sinulla käsienheiluttelijalla ei olisi töitä. Tarvitsemme toisiamme.

On akateemisia käsienheiluttajia ja sitten akateemisia käsienheiluttajia. Toisia tarvitaan, toisia ei.

Vierailija
40/41 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se olet ääliö kun et mihinkään kykene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan