Minua sanottiin tänään duunariksi ja se tuntui todella pahalta,
vaikka se on totta. Tuntuu kuin koko minäkuvani olisi hajonnut.
Kommentit (41)
Loukkaannuit, koska et arvosta omaa ammattiasi.
Mikset tee kuten minä tein 12 vuotta sitten ja ala elämään tuilla? Ei tarvitse enää hävetä työntekoa.
Duunari on arvonimi, jota tulee kantaa "ylpeänä" ja kiitollisena.
Minä puhun itse itsestäni duunarina, koska teen sen tason töitä. On minulla akateeminen koulutuskin, mutta kyllä minä ennemmin miellän itseni duunariksi. Enkä koe sitä yhtään halventavana. Jonkun täytyy niitäkin töitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä rakastan työtäni ja en kyllä epäarvosta sitä. Olen ehtinyt tehdä kaikenlaista tätä ennen. Ja kyllä se on yksinkertaista ja varmaan kuka tahansa siihen pystyisi, mutta siitä juuri pidän, että en ole aivan kuollut työpäivän jälkeen ja uupunut.
Ap
Mutta minä vaan jätkä.
Olin mahtavin päällä mä maan. Kun on jätkä niin jätkäksi myös jääkin. Verot fyrkkani kerralla vei. Jälleen köyhänä keikoillani määkin. Mulle rikkaus kuulunut ei. Meni saakeli rahahommat pieleen. Peppu aukesi komeasti näin. Tulee äiti nyt väkisinkin mieleen. Pankkitilit pyörii väärinpäin...
Mutta en vain koskaan ole ajatellut olevani duunari ja että niin muut minut näkevät. Tuota kun yleensä käytetään negatiivisessa merkityksessä.
Ap
Minäkin olen duunari ja samalla kuitenkin miljönääri. Ei se että on duunari tarkoita että elämä on kurjaa.
Duunari-sana pitää nostaa arvoonsa!
Olen itse asiantuntijatyössä, mutta duunari-identiteetti silti; koen palvelevana ihmisiä ja yhteiskuntaa.
Mieheni on todella käsillään likaisissa vaatteissa töitä painava duunari. Palkkakin melkein sama, vaikka minä maisteri ja hän yo+amis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä rakastan työtäni ja en kyllä epäarvosta sitä. Olen ehtinyt tehdä kaikenlaista tätä ennen. Ja kyllä se on yksinkertaista ja varmaan kuka tahansa siihen pystyisi, mutta siitä juuri pidän, että en ole aivan kuollut työpäivän jälkeen ja uupunut.
Ap
Eli et arvosta duunareita yleisesti, ja siksi sinusta on noloa olla duunari?
Vierailija kirjoitti:
Working class hero
Duunarit ovat tämän yhteiskunnan todellisia sankareita, toisin kuin vallasta juopuneet papit, poliitikot, yritysjohtajat jne........
Minä olen manageriportaassa firmassamme ja miellän itseni silti duunariksi pitkällä duunaritaustalla.
Olen ohjelmistokehittäjä ja miellän itseni duunariksi, koska rakennan asioita käsilläni, vaikka ne onkin virtuaalisia ja tehty näppäimistön kautta. Managerit ja myyjät yms. sitten on niitä jotka ei "tee" mitään.
En vain koskaan ole ajatellut, että tosiaan, minä olen se jota tälläkin keskustelupalstalla pilkataan ja kenen elämästä varoitellaan epäonnistumisen merkkinä.