Onko kukaan toinen viihdetaivaan tähti ollut yhtä iso ja suosittu kuin Taylor Swift nykyään on
Tai monenneksiko suurin Swift on jo tähän mennessä kaikkien aikojen listalla?
Kommentit (854)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten katsokaapas miten paljon Swift käyttää yksityiskonetta liikkumiseen eri paikkoihin verrattuna normi pulliaiseen. Huhhuh ihan hirvittää tuo saasteen määrä.
Tämäkin on suoraan Maga-käsikirjasta.
Harhaisessa mielessä ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten katsokaapas miten paljon Swift käyttää yksityiskonetta liikkumiseen eri paikkoihin verrattuna normi pulliaiseen. Huhhuh ihan hirvittää tuo saasteen määrä.
Normipulliaisella ei ole yksityiskonetta, eikä miljardiluokan konserttikiertuetta.
Ei olekaan, ei niin ole kukaan väittänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
''Taylor laulaa, muut säveltävät hänelle.''
Eli et tiedä mitään koko henkilöstä, mutta pakko tulla laukomaan oletuksia.
Taylor on tunnettu juuri siitä että hän tekee suurimman osan biiseistään itse. Kun googletat hänet, heti ylimpänä lukee amerikkalainen laulaja-lauluntekijä, American singer-songwriter.
Malta nyt katsoa esim. tämä, niin tiedät enemmän.
Jos linkität jonkun vanhan papan videon ja olet sen katsonut, niin voit itse kirjoittaa tuosta videosta ne tärkeimmät kohdat asiasta etkä sen sijaan pyytää ihmisiä kuluttamaan 10min jonkun papparaisen itkemiseen siitä, kun hänen vanha lempparibändi ei kiinnosta nykyihmisiä.
Sulla meni nyt kaikki väärin. Pappahan ei puhunut eikä harmitellut siitä kiinnostaako Beatles nykyihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on suoraan Maga-käsikirjasta.
Harhaisessa mielessä ehkä.
Itsellenikin on uutta, ettei nimien etukirjaimia saa enää käyttää.
En ole koskaan kuunnellut Tayloria ja luulin myös etten tiedä hänen biisejään, kunnes hetken mielijohteesta katsoin Lontoon keikkansa livestriimin.
Ensinnäkin, olihan se vaikuttavaa jo ihan sen perusteella kuinka 90 000 ihmistä oli täysin hetkessä mukana laulaen ja tanssien. Jo yksin se sai kylmät väreet aikaan.
Toisekseen, tiesinkin aika suuren osan kappaleistaan vaikka en tajunnut niiden olevan hänen hittejään. Mieleen jäivät erityisesti Blank Space, Shake It Off, Vigilante Shit ja Karma.
Kolmanneksi, konsertin jälkeen otin projektiksi kuunnella uusimman levynsä läpi ajatuksella ja sanojen kanssa. Olin todella positiivisesti yllättynyt! Sanoituksissa on monta kerrosta eikä musiikkikaan ollut tällä levyllä sitä yksinkertaisinta tusinapoppia. The Smallest Man Who Ever Lived jäi vahvimmin tajuntaan ja sitä olen palannut kuuntelemaan jo monta kertaa. Sanoitukset siinäkin iskivät voimakkaimmin.
Ei minusta hänen faniaan tullut mutta tajuan kyllä suosionsa. Upea nainen, tarttuvaa musiikkia ja toisaalta riipaisevia sanoituksia, paljon samaistuttavaa monille ihmisille. On mielestäni valtavan suosionsa ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Kun tietäisi vielä yhdenkin hänen kappaleista, tai edes pitäisi niistä joita on kuullut osittain... Anteeksi vain mutta mielestäni täysin yliarvostettu. Veikkaan että tunnetumpia ja suositumpia on ja on olleet esim. Madonna, Beatles, Elvis, Britney Spears, Beyonce, Rollarit, Michael Jackson, Spice Girls, Elton John, George Michael, Backstreet boys, Shakira, Eminem, Mariah Carey, Whitney Houston, Celine Dion, Alicia Keys, Lady Gaga, Jennifer Lopez jne.
Minä sanoisin samaa Beatlesista. Yellow Submarine taitaa olla niiden biisi, mutta ei aavistustakaan millainen se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei Tayloria voi sanoa hyväksi muusikoksi ja lauluntekijäksi on vähän niinkuin ne ihmiset, jotka sanoi ettei Beatles ole hyvä bändi, koska ainoa oikea hyvä musiikin luoja on alkuperäinen Mozart.
Vanhat pierut vain ulisemassa miten paskaa nykymusiikki on.
Nykymusiikki ON paskaa, ei tarvitse olla vanha pieru tajutakseen sen, tosin ikä tuo perspektiiviä asioihin. Itse olen 38 ja mielestäni musiikki nykypäivänä on todella huonoa verrattuna parin vuosikymmenen takaiseen.
Nykymusiikkia on tutkittu. Yksi johtopäätös on melodian kuolema. Toinen johtopäätös on popmusiikin kuolema. Lauluntekijät eivät osaa tehdä tarttuvia melodioita ja ne ovat yksinkertaisempia kuin 60- ja 70-luvulla. Melodian on korvannut rumpukoneen monotoninen säksätys ja autotunetettu papatus. Pian musiikin tekee AI.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuunnellut Tayloria ja luulin myös etten tiedä hänen biisejään, kunnes hetken mielijohteesta katsoin Lontoon keikkansa livestriimin.
Ensinnäkin, olihan se vaikuttavaa jo ihan sen perusteella kuinka 90 000 ihmistä oli täysin hetkessä mukana laulaen ja tanssien. Jo yksin se sai kylmät väreet aikaan.
Toisekseen, tiesinkin aika suuren osan kappaleistaan vaikka en tajunnut niiden olevan hänen hittejään. Mieleen jäivät erityisesti Blank Space, Shake It Off, Vigilante Shit ja Karma.
Kolmanneksi, konsertin jälkeen otin projektiksi kuunnella uusimman levynsä läpi ajatuksella ja sanojen kanssa. Olin todella positiivisesti yllättynyt! Sanoituksissa on monta kerrosta eikä musiikkikaan ollut tällä levyllä sitä yksinkertaisinta tusinapoppia. The Smallest Man Who Ever Lived jäi vahvimmin tajuntaan ja sitä olen palannut kuuntelemaan jo monta kertaa. Sanoitukset siinäkin iskivät voimakkaimmin.
Ei minusta hänen fania
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
''Taylor laulaa, muut säveltävät hänelle.''
Eli et tiedä mitään koko henkilöstä, mutta pakko tulla laukomaan oletuksia.
Taylor on tunnettu juuri siitä että hän tekee suurimman osan biiseistään itse. Kun googletat hänet, heti ylimpänä lukee amerikkalainen laulaja-lauluntekijä, American singer-songwriter.
Kyllä ja jos tutkit yhtään enempää niin selviää että kaikki biisit on tehty yhdessä jonkun tuottajan kanssa. Eli se jää ihan arvailujen varaan minkä osan musiikistaan itse tekee.
Jos sinä tutkit yhtään enempää, saat sekunnin google-haulla selville, että hän on kirjoittanut ja säveltänyt itse melkein 70 biisiä. Vaatii tosin englannin osaamista, mitä sulla ei näytä olevan.
More than 60 tracks credit Swi
En minäkään maksa kyseisen lehden tilauksesta ja artikkeli kyllä näkyy. Jos nettitaitosi ja englannin osaamisesi riittävät, pystynet hakemaan lisätietoa toisesta lähteestä. Kaiken varalta voin auttaa, että hakea kannattaa lauseella list of songs taylor swift wrote herself.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normipulliaisella ei ole yksityiskonetta, eikä miljardiluokan konserttikiertuetta.
Ei oo ei, mut tekeekö se Swiftin touhusta hyväksyttävämpää? Yksityiskone vielä...voi herramunjee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei Tayloria voi sanoa hyväksi muusikoksi ja lauluntekijäksi on vähän niinkuin ne ihmiset, jotka sanoi ettei Beatles ole hyvä bändi, koska ainoa oikea hyvä musiikin luoja on alkuperäinen Mozart.
Vanhat pierut vain ulisemassa miten paskaa nykymusiikki on.
Näinhän se on.
Tai tuollaiset "olen uniikki-ihminen, koska en tykkää lainkaan tunnetuista artisteista! vaan vanhoista kuten Beatles, nirvana tai joku random tuntematon artisti". Samaan aikaan kyseiset ihmsiet ei edes kuuntele Nirvanaa tai Beatlesia, mutta sanovat tottakai että kuuntelevat, kun se tekee heistä pyh niin paljon parempia kuin muut!
Ohis mutta Beatles oli oman aikansa Taylor Swift. Juuri sitä massoill
Beatles oli ehkä aikoinaan edelläkävijä, mutta Taylor Swift ei ole mielestäni tuonut mitään uutta tai hienoa mihinkään. Hyvin perusmassaa, ei jää mieleen, ei mitään hienoa ja musiikillisia ansioita, aivan sama vaikka voittanut monta grammya. Sen sijaan Lana Del Rey on mm. arvostettu ns. piireissä joissa oikeasti arvostetaan musiikkia, eikä vain jotain Taylorhypeä kuten esim. Britneyllä oli aikoinaan. Ja esim. Lana ei ole voittanut Grammyja mikä on aikamoinen vääryys ja kertoo paljon noista piireistä. Britneylläkin sentään on muutamia hyviä kappaleita, mitkä on ne Taylorin? Esim. hittinsä Cruel summer on niin rasittavaa kuunneltavaa että ei vain jaksa, mutta nykyajan teinit ja nuoret varmasti tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta hänen fania
En itsekkään ole Taylorin fani, mutta kyllä se Shake it Off jää päähän ja tulee halu tanssia ja heilutella siivotessa peppua. Ja oon aina ite ollut enemmän metalli/rock fani, mutta kyllä välillä menee ihan Taylorin kaltainen poppi.
En myöskään ole koskaan välittänyt Arianne grandenista, mutta hänen uusimpia "We can't be friends" kappale jotenkin iski. Kai sen takia, kun ero tuli vähän aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta hänen fania
Parhaita levyjä pitää nimenomaan kuunnella kymmeniä kertoja, ennen kuin niihin alkaa pääsemään sisälle. Silloin vasta ymmärtää miten loistavia levyjä ne ovat. Nykyään vaan kaikki pitää kolahtaa kerrasta, muuten se tulkitaan "mitään sanomattomaksi paskaksi."
Vierailija kirjoitti:
Lana Del Rey
HAH. Lana ei edes osaa laulaa ja käyttää ihan järkyttävän määrän äänitehoista tehdäkseen äänestään sellaisen mitä se on.
Kun hän ei pääse käyttämään niitä tehosteita.
"En minäkään maksa kyseisen lehden tilauksesta ja artikkeli kyllä näkyy. Jos nettitaitosi ja englannin osaamisesi riittävät, pystynet hakemaan lisätietoa toisesta lähteestä. Kaiken varalta voin auttaa, että hakea kannattaa lauseella list of songs taylor swift wrote herself."
Kyllä hain toisesta lähteestä (Wikipedia)
Neljän viimeisimmän albuminsa albuminsa yhteensä 60kappaleesta Taylor Swift oli itse sanoittanut ja säveltänyt yhteensä 4kpl. Eli en nyt sanoisi että tekee kaiken musiikkinsa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ei, mut tekeekö se Swiftin touhusta hyväksyttävämpää? Yksityiskone vielä...voi herramunjee
Taylor ei voisi mitenkään käyttää tavallisia reittikoneita, sanohaan sen järkikin. Se on yksi kärpäsen pieru tässä maailmassa kun hän jonnekin lennähtää. En ole hänen faninsa mutta hän ei todellakaan ole ainut miljonääri joka tällaista harrastaa ja se on oikeasti ihan sama. Tämä pallo on jo menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madonna on ollut.
Milloin muka? Luulen että Taylor on ainakin naistensarjan ykkönen. Jopa ohi MM:n.
Madonna on myynyt yli 400 miljoonaa albumia ja Taylor Swift 114 miljoonaa. Vielä on pitkä matka Madonnaan, vaikkei teinit asiaa tiedäkään.
Mutta eihän ihmiset osta enää levyjä niin vähän vaikea verrata. 🤔
Tässä yksi vertailukohta:
Last.fm on palvelu, joka kerää käyttäjiltään tilastotietoa kuuntelutiedoista. Ennen vanhaan se laski tietokoneella cd-levyltä soitetut biisit, nykyään se kerää tietoa pääosin suoratoistopalveluista. Dataa on muutaman kymmenen vuoden ajalta. Tässä muutama artisti:
* Taylor Swift 4.8M kuuntelijaa, 2.59B to
stokertaa
* Madonna 4.6M kuuntelijaa, 252.5M toistokertaa
* Britney Spears 5.2M kuuntelijaa, 324.2M toistokertaa
* Michael Jackson 5.5M kuuntelijaa, 231M toistokertaa
* Elvis Presley 3.7M kuuntelijaa, 114.8M toistokertaaM=miljoonaa B=biljoonaa
Kuinka paljon sattuu olla noin saatanan tyhmä, ettei opi millään?
1 000 000 = miljoona = one million
1 000 000 000 = miljardi = one billion
1 000 000 000 000 = biljoona = one trillion
Otsikossa kun puhutaan viihdetaivaasta eikä musiikkimaailmasta, niin pitäisikö vetää jokeri-kortti esiin? Marilyn Monroe.
Vierailija kirjoitti:
Parhaita levyjä pitää nimenomaan kuunnella kymmeniä kertoja, ennen kuin niihin alkaa pääsemään sisälle. Silloin vasta ymmärtää miten loistavia levyjä ne ovat. Nykyään vaan kaikki pitää kolahtaa kerrasta, muuten se tulkitaan "mitään sanomattomaksi paskaksi."
Sori, mutta ihan paskapuhetta. Ei kukaan lähde kuuntelemaan levyjä useampaan otteeseen, jos ne eivät omaan korvaan kuulosta hyvältä ekalla kerralla. Eikä kukaan tehnyt noin aiempina vuosinakaan.
Ei kyllä tuosta linkistä selviä kun en ole business insiderin maksullinen tilaaja. Onko joku näistä Taylorin isoja hittejä? Ja kyllä uusimmalla levyllä näytti olevan 1/16 hänen itse säv/san.