Valakaa muhun uskoa jatkaa laihdutusta, 3 kk takana ja painoa tippunut vasta 5 kg
Painan edelleen yli 100 kg, eli pudotettavaa kyllä olisi. Miksi lähtee näin hitaasti. Masentaa.
Kevyemmin en voi enää syödä, koska pitää jaksaa arjessa. Liikuntaakin olen lisännyt niin paljon kuin mahdollista. Eli näillä mennään nyt, onneksi menee alaspäin, mutta en aloittaessani olisi uskonut, että näin hitaasti.
Ajattelin jo syyskuussa olevani 15 kg kevyempi kuin aloittaessani.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Ap siis jättänyt kaiken valkoisen sokerin, alkolin, valkoiset jauhot, kovat rasvat pois. Kasviksia, marjoja, hedelmiä, rasvatontajugurtiia, raejuustoa, kalaa, leseitä, pähkinöitä kohtuudella, palkokasveja syön. Juon paljon vettä.
Liikuntaa kävelyn lisäksi kuntojumppa 1 krt/vko, jooga 1 krt/vko, vesijumppa 1 krt/vko, sulkapallo 1krt/vko. Portaat kävelen, kaupassa käyn kävellen ja lisäksi koirien kanssa joka päivä n. 5 km lenkki.
Lisäksi stressinhallintamediraatiota, koska luin, että stressi voi hidastaa laihtumista.
Yritän nukkua kahdeksan tuntia yössä.
Eli toimin ihan ohjeiden mukaan, mutta alkaa houkutella alkaa nälkäkuurille, koska ei vaan motivoi, että voisin mahtua vanhoihin vaatteissiin tyyliin jouluna 2025.
Olisko syytä vaihtaa ohjeita. Ei kyllä mihinkään nälkäkuuriin.
Itse laskin kalorilaskurilla, mikä olisi päivittäinen kaloritarve. Syön vähemmän ja painoni on pudonnut 5 kiloa kuukaudessa. Lopetin alkoholin käytön, sillä aina viikonlopun viinilasillisen kanssa meni sekä suolaisia että makeita herkkuja kaksin käsin. Yritän myös pysyä tietyssä aikaikkunassa syömisten kanssa, jonkinlaista pätkäpaastoa siis.
Olisiko 0kg parempi? Tai kenties +5kg?
Minulla hyvin samanlainen tarina. Aloitin vähentämään roskaruoan syömistä ja syömään muutenkin hieman vähemmän. Esimerkiksi sanotaan vain kerran enkä kahta. Painoin toukokuussa 104 kg, mikä oli enemmän kuin koskaan (pituutta 174 cm). Nopeasti muutamassa viikossa lähti kolme kiloa ja kesäkuussa vaaka näytti 101 kg. Sen jälkeen en käynyt vaa'alla, mutta hoikistuin selvästi ja kokoa pienemmät vaatteet mahtuivat päälle. Samalla varmaankin turvotus laski. Näytän silmin nähden hoikemmalta.
Ajattelin kiloja lähteneen, ehkä painan korkeintaan 95 kg, jopa alle. Tällä viikolla kävin vaa'alla ja arvaatte varmasti mitä se näytti. Tasan 101 kg!
Tässä vaiheessa en luovuta vaan jatkan samaan malliin ja yritän olla käymättä vaa'alla hetkeen. Kyllä se siitä ap! Ainakin minulla olo on kevyempi ja jaksamista riittää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla hyvin samanlainen tarina. Aloitin vähentämään roskaruoan syömistä ja syömään muutenkin hieman vähemmän. Esimerkiksi sanotaan vain kerran enkä kahta. Painoin toukokuussa 104 kg, mikä oli enemmän kuin koskaan (pituutta 174 cm). Nopeasti muutamassa viikossa lähti kolme kiloa ja kesäkuussa vaaka näytti 101 kg. Sen jälkeen en käynyt vaa'alla, mutta hoikistuin selvästi ja kokoa pienemmät vaatteet mahtuivat päälle. Samalla varmaankin turvotus laski. Näytän silmin nähden hoikemmalta.
Ajattelin kiloja lähteneen, ehkä painan korkeintaan 95 kg, jopa alle. Tällä viikolla kävin vaa'alla ja arvaatte varmasti mitä se näytti. Tasan 101 kg!
Tässä vaiheessa en luovuta vaan jatkan samaan malliin ja yritän olla käymättä vaa'alla hetkeen. Kyllä se siitä ap! Ainakin minulla olo on kevyempi ja jaksamista riittää paremmin.
Ihanasti kirjoitettu. Tsemppiä ap.
Painon kertymisessä meni varmasti pitkään? Miksi se lähtisi hetkessä?
Onnea viiden kilon laihtumisesta, parempaan suuntaan olet menossa! :)
Sehän on hyvin laihduttu ap! Jatka vaan.
Tiedän kokemuksesta, miten ärsyttävää on, kun paino jämähtää muutaman kilon pudotuksen jälkeen paikoilleen. Mutta silloin pitää vaan sinnikkäästi jatkaa ja mahdollisesti vielä hiukan pudottaa päivittäisistä kaloreista, kyllä se paino siitä taas lähtee putoamaan.
Se on 20 kiloa vuodessa. Tarvitseeko muita kannustimia? Ei se sitten 20kg päästä tuskastuta yhtään.
5 kiloa on tosi hyvä alku. Älä lannistu!
Minulla on sellainen metodi, että ruokailu kerrallaan kuntoon. Kun alkaa aamiainen sujua tietyssä energiamäärässä ja vakiintuu luonnolliseksi niin sitten siirryn lounaaseen. Pikkuhiljaa se pakka on kunnossa. Näin lähti vuodessa se noin 20kg lopulta aika vaivattomasti. Viimeiset 7 kiloa vain hävisi jonnekin huomaamatta. En tosin ollut 100kg vaan minulla oli 12kg ylipainoa. Sitten alkoi saatanalliset perimenopaussioireet joista luulin oikeasti että olen vakavasti sairas ja että teen kuolemaa ja paino nousi 10kg puolessatoista vuodessa, joten nyt kun tilanne on rauhoittunut niin projekti uusiksi.
Tuo 5 kg on usein se maaginen kilomäärä, joka putoaa nopeasti. Nestettä isoilta osin ja sen jälkeen alkaa ne haasteet.
Älä luovuta. Jos luovutat saat 10 kg takaisin. Been there done that.
Nyt sinuna siirtäisin ruokailua aamuun ja illalla, jos kuntoilet, jotain todella kevyttä syötävää n. 100 kcal.
Onko sinulla herkkuriippuvuuksia? Jos on vaihda herkut terveellisempiin vaihtoehtoihin.
Älä keskity siihen mitä tahtia paino lähtee, vaan siihen, että se on pudonnut. Olet varmasti saanut lihastakin tilalle jos olet lisännyt liikuntaa. Onnea saavutuksestasi!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päinvastainen ongelma. Olen vetänyt kilon viikko tahdilla. Nyt on poistunut 24kg ja olen normaalissa painossa. Vatsalihakset näkyy ja kylkiluutkin alkaa näkyä ikävällä tavalla. Lihakset on säilyneet yllättävän hyvin, että odotin kovempaa lihaskatoa, mutta lihavana lihaskuntoilu ja lenkkeily on rakentanut mulle tosi vankan kehon ja kun voimistelen punnerruksia ja muita voimisteluliikkeitä, niin teen ne mun vanhalla painolla. Lisään leuanvetoihin reppuun 24kg ja teen sen kaksikymmentä neljä toistoa x 8.
Suuri ongelma on alkanut olemaan se että liikunan ja töiden jälkeen en ilmeisesti kerkeä syömään tarpeeksi. Syön tosi hiilaripitoisesti ja painostan ruokavalioon hiilareita noin 88%. Proteiinin saan lähinnä soijasta, koska se on edullisinta.
Nyt viimeiset neljä viikkoa on mennyt ikävissä merkeissä kun leipäpaketti päivässä ja pastapussi ei riitä ja kiloja vaan katoaa.
Viikonloppusin olen ostanut irtokarkkia kil
Ksnanmuna-paahtoleipä-pasta-karkki-appelsiinimehu-maito diettisi kuulostaa toooosi terveelliseltä. Ja asiaan, miehille laihdutus on helpompaa, miehillä enemmän lihasmassaa ja lihas kuluttaa enemmän energiaa. Ilmeisesti lahdutat ekaa kertaa elämässäsi, jolloin se on helpompaa.
Nyt olet laihtunut liikkumalla. Jos sinulle tulee esim. Liikuntavamma tai este liikkumiseen tuo ruokavaliosi tuo kilot takaisin todella nopeasti.
Hyvin menee, jaksaa, jaksaa...