Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkä hoidan lapsiin liittyvät asiat kun eksä on estänyt minut?!

Vierailija
14.09.2024 |

Erotilanne on päällä. Olen muuttanut nyt omaan asuntoon lasten kanssa. Ovat jo isompia ja kertoneet etteivät halua isänsä luona käydä ollenkaan. Meillä on kuitenkin yhteishuoltajuus vaikka mies ei olekaan kiinnostunut lapsistaan. Väkisinkin tulee tilanteita että joutuu jotain asiaa tämän miehen kanssa hoitamaan niin mitenkä se onnistuu jos en voi edes viestejä lähettää hänelle?! Ja ennen kuin alatte minua syyllistämään erosta niin mies alkoi pettämään, löysi uuden ja alkoi kohdella perhettään kuin saastaa. Pientä ikäkriisiä pukkasi kaikkine lieveilmiöineen. Elikä, mitä tässä nyt olisi järkevintä tehdä?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusteitse. Välillä ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa neuvottelupöytään se kolmas osapuoli, jotta asiat saadaan sovittua.

Maksaa ehkä kerran vähän enemmän, mutta saapahan asiat mustaa valkoisella ja sen jälkeen on sitten miehestä kiinni, miten noudattaa omaa puolta sopimuksestaan. 

Olen pahoillani tuosta tilanteestasi, ei varmastikaan helppoa muutenkaan ja jos keskusteluyhteys toiseen osapuoleen käytännön asioiden hoitamiseksi on vielä poikki, niin sekin aiheuttaa aivan turhaa kuormitusta. Tsemppiä, kyllä asioilla on kuitenkin tapana järjestyä!

Vierailija
2/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojan kautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa lastenvalvojalle aika, siellä ei tarvitse olla molempien vanhempien yhtäaikaa. Siellä ilmoitat että lapset eivät halua nähdä isää. Laskette paljon pitäisi saada elatusapua. Isä kutsutaan sitten myöhemmin omalle käynnille, josta sun ei tarvii huolehtia.

Vierailija
4/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeusteitse. Välillä ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa neuvottelupöytään se kolmas osapuoli, jotta asiat saadaan sovittua.

Maksaa ehkä kerran vähän enemmän, mutta saapahan asiat mustaa valkoisella ja sen jälkeen on sitten miehestä kiinni, miten noudattaa omaa puolta sopimuksestaan. 

Olen pahoillani tuosta tilanteestasi, ei varmastikaan helppoa muutenkaan ja jos keskusteluyhteys toiseen osapuoleen käytännön asioiden hoitamiseksi on vielä poikki, niin sekin aiheuttaa aivan turhaa kuormitusta. Tsemppiä, kyllä asioilla on kuitenkin tapana järjestyä!

Oikeuteen ei mennä ensimmäiseksi. Lastenvalvojalla käydään ihan ekana. Jos siellä tehtyjä sopimuksia ei noudateta niin sitten harkitaan oikeutta.

Vierailija
5/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys lastenvalvojalle ja tilaa aika. Kerro kaikki mitä aloituksessakin. Lastenvalvoja maksaa elarit ja hoitaa virkansa puolesta miehen tavoittelut. 

Vierailija
6/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeuteen ei mennä ensimmäiseksi. Lastenvalvojalla käydään ihan ekana. Jos siellä tehtyjä sopimuksia ei noudateta niin sitten harkitaan oikeutta.

No joo, myönnän että väärä sanavalinta tuo oikeusteitse. Olisi pitänyt kirjoittaa virallisten väylien kautta, todennäköisesti lastenvalvoja siis ap:n tapauksessa olisi ensimmäinen yhteyshenkilö hoitamaan asiaa.

Vierailija
7/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saanut asioita hoidettua vuosikausiin koska eksä ei edes vastannut. Syytti sitten minua. Sitten vei lapset enkä tiedä meistä mitään, kohta jo 2 vuotta. Lastensuojelu on pessyt kätensä.

Vierailija
8/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojan kautta

Sinne pitää varata yhdessä aika. Te olette pilanneet Suomen tällä diktatuurillanne ja lapsia saa eristää omista huoltajistansa mielivaltaisesti, kukaan ei edes auta.

Vierailija
9/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys lastenvalvojaan, se on maksuton ja valvoo lapsen etua ja oikeutta. 

Vierailija
10/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa lastenvalvojalle aika, siellä ei tarvitse olla molempien vanhempien yhtäaikaa. Siellä ilmoitat että lapset eivät halua nähdä isää. Laskette paljon pitäisi saada elatusapua. Isä kutsutaan sitten myöhemmin omalle käynnille, josta sun ei tarvii huolehtia.

Ei sekään auta. Jos ei vastaa tai tule niin ei tule. Poliisi ei auta. Lastensuojelu ei pysty tekemään mitään. Oikeustiehen ei ole pakko lähteä.

Vierailija
11/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten esimerkiksi?

Vierailija
12/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saanut asioita hoidettua vuosikausiin koska eksä ei edes vastannut. Syytti sitten minua. Sitten vei lapset enkä tiedä meistä mitään, kohta jo 2 vuotta. Lastensuojelu on pessyt kätensä.

En tiedä heistä siis mitään. Korjaus tähän kommenttiin. Elän vain omaa elämääni. Onpahan rauhallista.

Vierailija
13/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys lastenvalvojaan, se on maksuton ja valvoo lapsen etua ja oikeutta. 

Vain jos haluavat.

Vierailija
14/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa yhteishuoltajuus. Ota yhteys ensin lastenvalvojaan, ja sen jälkeen juristiin, niin saat oikeat neuvot.

Vierailija
15/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän lastenvalvoja liittyen. Mulla on samankaltainen tilanne, mutta isä ei ole estänyt vaan jättää vastaamasta mitään.

Lastenvalvojalle kun soitin sopiakseni lapsen tapaamissopimusta uudestaan, sieltä sanottiin että mun tulee ilmoittaa aika isälle ja mun tehtävä on saada se paikalle. Jos ei onnistu niin mene käräjille, he eivät toimi kun leimasimena sopimukseen eli eivät sovittele, eivät soita isälle eivätkä ilmoita tai kysele hänen peräänsä.

Ilmeisesti oikeuteen joudutaan ja pohdin joko yksinhuoltajuuden perusteet täyttyvät kun lapsen asioistakaan ei keskustelua pysty käymään. Pankkiasioita ja passia en voi yksin hoitaa kun on yhteishuoltajuus.

Välimatka 450km ja ukko lähtenyt uuden rakkauden perään. Oikeudessa jo kertaalleen käyty kun yritti lapsen saada mukaansa vieraalle paikkakunnalle ilman mitään tukiverkkoja ja syytä. Huonosti meni hänen kannaltaan, joten mulle osoittaa nyt mieltään lapsen kautta, joka sitten reagoi niin ettei halua isälleen nykyisen tapaamissopimuksen mukaan. Perheneuvolan sovittelu käyty, lastensuojelu ollut mukana, follosovittelu kertaalleen.. mistään ei apua ole tullut.

Ei nämä lastenvalvojat tosiaan kun vain vahvista sopimuksia.

Vierailija
16/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla kylille ja sakset auki

Vierailija
17/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen huoltajan lupaa ei tarvitse kuin passiin ja pankkitilin avaamiseen ja tunnusten hakuun. Passinkin hakukin kuitenkin onnistuu, vaikka lupaa ei tulisikaan. Se on vain muodollinen tapa.

Vierailija
18/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet itsestäänselvästi yksinhuoltajuutta noin ihan ensi alkuun. Ei liene vaikeaa, jos ukkoa ei edes kiinnosta ilmestyä oikeuteen.

Vierailija
19/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sama tyyppi tosta toisesta aloituksesta?

Vierailija
20/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on estänyt sinut? Minulle vastaava tilanne olisi unelmien täyttymys. Minulla on lapset, ja exän jatkuvan, vuosi kestäneen häiriköinnin vuoksi, en voi kuin haaveilla siitä, että estäisi minut. 

En voi kuin ihmetellä, miksi et vain unohda hänen olemassaoloaan ja elä elämääsi, jos kerran lapsetkaan eivät hänestä välitä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän