Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkä hoidan lapsiin liittyvät asiat kun eksä on estänyt minut?!

Vierailija
14.09.2024 |

Erotilanne on päällä. Olen muuttanut nyt omaan asuntoon lasten kanssa. Ovat jo isompia ja kertoneet etteivät halua isänsä luona käydä ollenkaan. Meillä on kuitenkin yhteishuoltajuus vaikka mies ei olekaan kiinnostunut lapsistaan. Väkisinkin tulee tilanteita että joutuu jotain asiaa tämän miehen kanssa hoitamaan niin mitenkä se onnistuu jos en voi edes viestejä lähettää hänelle?! Ja ennen kuin alatte minua syyllistämään erosta niin mies alkoi pettämään, löysi uuden ja alkoi kohdella perhettään kuin saastaa. Pientä ikäkriisiä pukkasi kaikkine lieveilmiöineen. Elikä, mitä tässä nyt olisi järkevintä tehdä?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeusteitse. Välillä ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa neuvottelupöytään se kolmas osapuoli, jotta asiat saadaan sovittua.

Maksaa ehkä kerran vähän enemmän, mutta saapahan asiat mustaa valkoisella ja sen jälkeen on sitten miehestä kiinni, miten noudattaa omaa puolta sopimuksestaan. 

Olen pahoillani tuosta tilanteestasi, ei varmastikaan helppoa muutenkaan ja jos keskusteluyhteys toiseen osapuoleen käytännön asioiden hoitamiseksi on vielä poikki, niin sekin aiheuttaa aivan turhaa kuormitusta. Tsemppiä, kyllä asioilla on kuitenkin tapana järjestyä!

Oikeuteen ei mennä ensimmäiseksi. Lastenvalvojalla käydään ihan ekana. Jos siellä tehtyjä sopimuksia ei noudateta niin sitten harkitaan oikeutta.

No miten esimerkiksi?

Lastenvalvoja kutsuu isän paikalle sopimaan asioista. Jos hän ei tule, niin alkaa sovittelut käräjäoikeudessa.

Vierailija
22/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojan kautta

Sinne pitää varata yhdessä aika. Te olette pilanneet Suomen tällä diktatuurillanne ja lapsia saa eristää omista huoltajistansa mielivaltaisesti, kukaan ei edes auta.

Lue ensin aloitu ja sitten lue postauksesi jossa ei ole päätä eikä häntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on estänyt sinut? Minulle vastaava tilanne olisi unelmien täyttymys. Minulla on lapset, ja exän jatkuvan, vuosi kestäneen häiriköinnin vuoksi, en voi kuin haaveilla siitä, että estäisi minut. 

En voi kuin ihmetellä, miksi et vain unohda hänen olemassaoloaan ja elä elämääsi, jos kerran lapsetkaan eivät hänestä välitä? 

Koska yhteishuoltajuus.

Vierailija
24/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on estänyt sinut? Minulle vastaava tilanne olisi unelmien täyttymys. Minulla on lapset, ja exän jatkuvan, vuosi kestäneen häiriköinnin vuoksi, en voi kuin haaveilla siitä, että estäisi minut. 

En voi kuin ihmetellä, miksi et vain unohda hänen olemassaoloaan ja elä elämääsi, jos kerran lapsetkaan eivät hänestä välitä? 

Koska yhteishuoltajuus.

Onko sinulla sitten jotain isoja asioita päätettävänäsi? En silti ymmärrä, ja miksi on estänyt sinut? Et kai vain ole viestittänyt törkeyksiä..

Vierailija
25/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska yhteishuoltajuus.

Ei sillä ole mitään merkitystä kuin pankkitunnusten hakuun. Jos niitäkään ei toinen huoltaja lupaa niin lapsille äidin nimellä tili ja rinnakkaiskortti kunnes saa itse avata tilin ja pankkitunnukset 15 - vuotiaana. 

Vierailija
26/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä asioita nyt tarkoitat. Toki yhteishuoltajuudessa virallisia juttuja tulee vastaan. Silloin täytyy kolmannen tahon (ope/pankki/lääköri) olla yhteydessä mieheen. Oppii varmaan läksynsä aika nopeasti, kun tulee muutama soitto kolmannelta osapuolelta. Muutoin, anna olla.

Vierailija
27/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennekään viesteillä hoidettu asioita. Ihan puhelimella hoidettiin. Yhteishuoltajuus on muuten jäykkää, hidasta, hankalaa ja turhaa.

Vierailija
28/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa hieman siltä, että tässä on ex yrittää kiusata vanhempaa, joka on jostain syystä halunnut vetäytyä kaikesta yhteydenpidosta hänen kanssaan.

Vierailija
29/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei tarvitse olla sinun tai lastenne kanssa missään tekemisissä jos hän niin haluaa. Sinä otat lastenvalvojaan yhteyttä (elatusapuahan sinä mieheltä haluat) ja hommat hoituu hitaasti mutta varmasti sitä kautta. Jos mies on pienituloinen niin sitten hänen ei suurella todennäköisyydellä tarvitse maksaa mitään vaan Kela maksaa elatustukea.

Vierailija
30/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys lastenvalvojalle ja tilaa aika. Kerro kaikki mitä aloituksessakin. Lastenvalvoja maksaa elarit ja hoitaa virkansa puolesta miehen tavoittelut. 

Lastenvalvoja ei todellakaan maksa elareita.

Vierailija
31/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa hieman siltä, että tässä on ex yrittää kiusata vanhempaa, joka on jostain syystä halunnut vetäytyä kaikesta yhteydenpidosta hänen kanssaan.

Aika usein eron tultua toinen osapuoli haluaa kostaa toiselle jostain. Yleensä kostaja on vieläpä se joka on ollut suhteen paskiainen vaikka toki hän muille väittää muuta.

Vierailija
32/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeusteitse. Välillä ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa neuvottelupöytään se kolmas osapuoli, jotta asiat saadaan sovittua.

Maksaa ehkä kerran vähän enemmän, mutta saapahan asiat mustaa valkoisella ja sen jälkeen on sitten miehestä kiinni, miten noudattaa omaa puolta sopimuksestaan. 

Olen pahoillani tuosta tilanteestasi, ei varmastikaan helppoa muutenkaan ja jos keskusteluyhteys toiseen osapuoleen käytännön asioiden hoitamiseksi on vielä poikki, niin sekin aiheuttaa aivan turhaa kuormitusta. Tsemppiä, kyllä asioilla on kuitenkin tapana järjestyä!

Oikeuteen ei mennä ensimmäiseksi. Lastenvalvojalla käydään ihan ekana. Jos siellä tehtyjä sopimuksia ei noudateta niin sitten harkitaan oikeutta.

No miten esimerkiksi?

Lastenvalvoja kutsuu isän paikalle sopimaan asioista. Jos hän ei tule, niin alkaa sovittelut käräjäoikeudessa.

Ei siinä suoraan oikeuteen lähdetä. Vanhemman sitä paitsi ei tarvitse olla fyysisesti läsnä. Nykyään asioita hoidetaan aika paljon myös etänä.

Vierailija
33/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saanut asioita hoidettua vuosikausiin koska eksä ei edes vastannut. Syytti sitten minua. Sitten vei lapset enkä tiedä meistä mitään, kohta jo 2 vuotta. Lastensuojelu on pessyt kätensä.

https://oikeus.fi/tuomioistuimet/fi/index/asiat/perheasiat/huoltajuusja…

Vierailija
34/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä lapsia tekosyynä ottaa yhteyttä exään. Hän ei halua sinun kanssa olla tekemisissä. 

Vierailija
35/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein eron tultua toinen osapuoli haluaa kostaa toiselle jostain. Yleensä kostaja on vieläpä se joka on ollut suhteen paskiainen vaikka toki hän muille väittää muuta.

En ole edellinen, mutta toisen vetäytyminen suhteesta ei ole ollenkaan niin vahingollista kuin esimerkiksi väkivaltainen uhkailu ja jatkuva häirintä. Jos sinulle kostetaan hiljaa ololla ja vetäytymisellä, sinun on pakko kunnioittaa tätä. Ei ketään voi pakottaa olemaan tekemisissä edes omien lapsiensa kanssa. 

Vierailija
36/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojan kautta

Sinne pitää varata yhdessä aika. Te olette pilanneet Suomen tällä diktatuurillanne ja lapsia saa eristää omista huoltajistansa mielivaltaisesti, kukaan ei edes auta.

Lue ensin aloitu ja sitten lue postauksesi jossa ei ole päätä eikä häntää.

Vastaatte aina näin rehellisimpiin viesteihin. Se koira älähtää ensin isoimmin johon sattuu eniten pahassa, yleensä näin.

Vierailija
37/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska yhteishuoltajuus.

Onko sinulla sitten jotain isoja asioita päätettävänäsi? En silti ymmärrä, ja miksi on estänyt sinut? Et kai vain ole viestittänyt törkeyksiä..

Ehkä hänenkin kohdallaan on exä joka ei kestä edes puolikasta sanaa tai mielipidettä, ei anna tunteille oikeutta mutta varmistaa että itse kyllä saa ihan kaiken mitä ei ehkä edes kuuluisi saada. 

Vierailija
38/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä lapsia tekosyynä ottaa yhteyttä exään. Hän ei halua sinun kanssa olla tekemisissä. 

Tämä minullekin tuli mieleen, että ex on estetty hyvästä syystä. Hänellä on oikeus saada rauha sinusta. 

Vierailija
39/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojan kautta

Lastenvalvoja vain vahvistaa virallisesti sen, mitä vanhemmat ovat yhdessä sopineet. Kunhan se ei ole lapsen edun vastaista. Mikäli keskusteluyhteyttä ei ole, lastenvalvojalle on turha mennä.

Asianajaja on oikea osoite. Yksinhuoltajuutta puoltaa se asia, ettei saa toista vanhempaa kiinni eli ei saa tarvittaessa hoidettua vaikka lapsen tärkeitä asioita. Toisaalta monen asian saa hoidettua ilman toisen lupaakin. Jopa passin saa pienen mutkan kautta.

Vierailija
40/54 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska yhteishuoltajuus.

Ehkä hänenkin kohdallaan on exä joka ei kestä edes puolikasta sanaa tai mielipidettä, ei anna tunteille oikeutta mutta varmistaa että itse kyllä saa ihan kaiken mitä ei ehkä edes kuuluisi saada. 

Vaikuttaa, että on kyseessä ex joka ei halua olla missään tekemisissä, johon sisältyy "totuuksien kuuleminen". Johan hän on jo antanut kaikkensa pois, lapsensa, jotta vain pääsisi eroon tästä vanhemmasta, jonka on joutunut estämään. Kaikki tunteilu ja muu ei kuulu exälle kun suhde on ohi, muu on VAINOAMISTA. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme