Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sinun työpaikallasi lakata kynsiään? Siis siinä työn lomassa lakata?

Vierailija
13.09.2024 |

Ei pelkästään kotona laitetut lakat vaan että käyttää työaikaansa tuollaiseen. Onko ok?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok

Vierailija
2/42 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Vedän lakat aina kynsiini, ennen kuin teen ruokasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan lakkaisi kynsiään työpaikalla, vaikka saisikin?

Tähän ketjuun vastaan vain siksi, että on sentään yksi päivän järkevimmistä ketjuista.

4/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiätenkää, ku ei saa räplätä puhelintakaa 🤩 

Vierailija
5/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan lakkaisi kynsiään työpaikalla, vaikka saisikin?

Tähän ketjuun vastaan vain siksi, että on sentään yksi päivän järkevimmistä ketjuista.

Itse asiassa mulla ollut kerran kollega joka oli ihan hämmästynyt ettei työpaikalla voi lakata kynsiä. Piti siis ihan toimistopöydällä lakkapulloa siinä asiakkaiden palvelemisen ohella vaikka työtehtävät jäi tekemättä muutenkin.

Vierailija
6/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lasketaan henkilökohtaisen hygienian hoidon ja pukeutumisen kanssa samaan lokeroon, eli se laitetaan kuntoon ennen töihin lähtöä ja siellä oloa varten.  

Vierailija
7/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lakata. Teen sitä työkseni muiden töiden lomassa. Olen kosmetologi.

Vierailija
8/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hyvin vahvasti työstä :)

En usko, että meillä ketään haittaisi jos vaikkapa teams-palaverin aikana pystyy tuollaista tekemään ja samalla kuuntelemaan/osallistumaan keskusteluun.  Itse osallistun (samoin moni muu kollega) monesti sisäisiin palavereihin niin, että olen luurit korvilla ja kävelylenkillä siinä samalla. Täysin ok jos pystyy keskittymään, eiköhän se kynsien lakkaaminen ole samanlaista täytetekemistä, joka ei vaadi suurempaa keskittymistä ja onnistuisi siinä sivussa.

Vierailija
9/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hommansa hoitaa niin toki saa. Itse en kyllä tee niin, mutta 1 kollega lakkaa.

Vierailija
10/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että meillä ketään haittaisi jos vaikkapa teams-palaverin aikana pystyy tuollaista tekemään ja samalla kuuntelemaan/osallistumaan keskusteluun.  Itse osallistun (samoin moni muu kollega) monesti sisäisiin palavereihin niin, että olen luurit korvilla ja kävelylenkillä siinä samalla. Täysin ok jos pystyy keskittymään, eiköhän se kynsien lakkaaminen ole samanlaista täytetekemistä, joka ei vaadi suurempaa keskittymistä ja onnistuisi siinä sivussa.

Otsikossa puhutaan työpaikasta, ei etäilystä.

Vierailija
11/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kauniit lakatut kynnet. Ja olen hoitaja. 

Vierailija
12/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelit, että teamseja ei pidetä toimistolta käsin, tai etteikö monissa työpaikoissa voisi poistuakin työpäivän aikana? :) 

Vaikka olisin toimistolla, niin lähin oman tiimin kollega on 200 kilsan päässä, etäisin on tällä hetkellä Ison-Britannian puolella ja pari tiimiläistä Saksassa. Ei teamsin käyttö tarkoita aina etätyötä. 

Vierailija
13/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaan joskus omatkin kynnet samalla kun laitetaan asiakkaiden kynsiä.

Vierailija
14/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa lakata vaikka perseen jos haluaa.ei  kytätä jatkuvasti.

Vierailija
15/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saisi. En ole sitä kenenkään nähnyt tekevän, mutta jotkut ovat ajaneet partansa, meikanneet jne. myös pomo ja ylinjohto. Samoin saatetaan tulla puoliatuntia myöhässä töihin, jolloin kynnet on voinut lakata kotona. 

Onneksi yrityksen johto ei usko sääntöihin ja kyttäämiseen, vaan työn tulos ratkaisee. Eilenkin läksin töistä kotiin jo kolmen jälkeen ja se oli ilmoitusluptoinen asia. 

Vierailija
16/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. On töitä, joissa ei saa olla lakattuja kynsiä vaikka lakkaisi kotona. Toisaalla taas, jos ei ole asiakaskontaktissa, niin mitäpä minua ainkaan haittaisi, jos toimistotyössä ajatustyön ohessa tai taukoa viettäessään lakkaisi kynsiään. 

Vierailija
17/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla lailla sitä istuu luurit korvilla, oli sitten konttorilla tai kotona, kun vastapuoli on jossain satojen tai tuhansien kilometrien päässä toisella puolella maailmaa.

Vierailija
18/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut, että työpaikalla tarkoitettaisiin jotain fyysistä rakennusta. Olen itse osan ajasta toimistolla, osan kotona etätöissä. Suuri osa päivistä menee Teamsissa.

Kynsiä ei saa lakata kummassakaan, koska kynsilakkakin on periaatteessa kielletty. Eipä sitä tosin kukaan valvo, kun kaikki ymmärtävät, että toimistotöitä tekevien kynsilakka ei ole kauhean suuri uhka potilaille. Omaa sairastavuutta se toki voi lisätä hieman. (Eipä ohjeen mukaan saa olla tatuointeja tai lävistyksiäkään, vaikka työnantajalla ei ole mitään mahdollisuutta tarkistaa onko minulla vaikka tatuointi selässä tai lävistys navassa.)

Teamsissa ollessani sinänsä pystyisin lakkaamaan kynsiä muiden huomaamatta, mutta jos kokous vaatii niin vähän osallistumista minulta, käytännössä aina tekisin samalla jotain muuta, kuten kirjoittaisin sähköpostia.

Vierailija
19/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lakkaa itse kynsiäni, joten en tiedä.

Vierailija
20/42 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä. On töitä, joissa ei saa olla lakattuja kynsiä vaikka lakkaisi kotona. Toisaalla taas, jos ei ole asiakaskontaktissa, niin mitäpä minua ainkaan haittaisi, jos toimistotyössä ajatustyön ohessa tai taukoa viettäessään lakkaisi kynsiään. 

Minua haittaa se haju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan