Miksi naiset on sosiaalisesti lahjakkaampia
Ihan aidosti haluaisin tietää mistä se johtuu että naiset saa helpommin ystäviä ja osaavat jotenkin intuitiivisesti käsitellä omia tunteitaan. Tuntuu että miehistä jopa enemmistö on ihan hukassa samojen asioiden kanssa jotka naiset hoitaa ihan tosta vain.
Onko mitään tehtävissä että seuraava sukupolvi osaa sitten fiksummin?
Kommentit (149)
Naiselliset ja naismaiset homomiehet ovat tässä minun kokemukseni mukaan sosiaalisilta taidoiltaan lähempänä naista, kun miehenä entisiä ja nykyistä työyhteisöäni mietin näin 46-vuotiaana. Homomiehet valitettavasti ovat joskus niitä pahimpia juoru@mmiä ja draamariitojen lähteitä, muistelkaapa huviksenne vanhoja Big Brother tuotantokausia. Aina se talon dramaqueen homomies draamaili ja heitti viinilasit seinille. Ihan sama muiden maiden Bbt, ei vain Suomen Bb, olen katsonut lähes kaikkien maiden jaksot kuluneiden 20 vuoden aikana. Ei siis mitään homoseksuaalisuutta vastaan, vaikken itse tähän heimoon kuulu, mutta tämmöistä olen työpaikoilla selvästi havainnut.
Mieheni osaa käsitellä tunteita paremmin kuin minä ja on empaattisempi. Ihmettelin lapsena todella paljon tyttöjen välisiä suhteita. En ymmärtänyt niitä ollenkaan. Nykyään aikuisena ei ole onneksi ongelmia ainakaan omissa ihmissuhteissani. En ole neurokirjolla tai mitään, mutta välillä kyllä ihmettelen ihmisten tapaa käyttäytyä sosiaalisissa suhteissa. Mun vaikeudet käsitellä tunteita johtuu ihan siitä, että mulla on vanhemmat, jotka eivät ole niin taitavia siinä ja miehellä taas on vanhemmat, jotka osaavat käsitellä tunteita paremmin. Eli perimä ja kasvatus vaikuttaa tähän asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ja miesten aivot ovat niin erilaiset, vrt. hemisfäärien välinen aivokurkiainen. Naisella tuo johto on "paksu", miehellä aivan olematon. Kärjistetysti sanottuna mies, putkiaivo, käyttää vain yhtä aivopuoliskoa kerrallaan, kun taas tippaleipäaivonaisella molemmat puoliskot ovat kehittyneen "johdon" vuoksi koko ajan synkroniassa.
Eikös juuri todettu, että aivojen rakenteelliset erot ovat myytti ja aivoilla ei ole sukupuolta. Olen varma että kyse on enemmän siitä, mitä odotuksia kulttuurissa on naisille ja miehille. Eli mitä tuo ensimmäinen vastasi, tytöiltä odotetaan vastuunottoa ja kiltteyttä, oppivat ylläpitämään kivaa tunnelmaa.
Eikö ole myös väitetty että trans ihmisen aivot ei vastaa heidän syntymässä määrättyä sukupuolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ja miesten aivot ovat niin erilaiset, vrt. hemisfäärien välinen aivokurkiainen. Naisella tuo johto on "paksu", miehellä aivan olematon. Kärjistetysti sanottuna mies, putkiaivo, käyttää vain yhtä aivopuoliskoa kerrallaan, kun taas tippaleipäaivonaisella molemmat puoliskot ovat kehittyneen "johdon" vuoksi koko ajan synkroniassa.
Tippaleivät ovat osa vanhaa vakiintunutta suomalaista vappuperinnettä, niitä tarjoillaan yleensä vappuna yhdessä siman kanssa.
Tippaleipä on hyvin osuva kuvaus naisen monimutkaisuudesta. Viivi ja Wagner-sarjakuva kuvaa muuten juuri tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta silti hyvän kasvatuksen saaneet miehet pystyy siihen mihin naisetkin. Eli ei tuo teoria edes pidä paikkaansa. Uskon kyllä että aivoissa on eroja mutta selvästi kaikkia noita taitoja voi oppia molemmilla aivoilla.
Se ei vaan silti poista sitä tosiasiaa, että jotkut asiat käyvät naisilta paljon luontaisemmin millä tahansa kasvatuksella. En ole vielä törmännyt yhteenkään heteromieheen, joka intoilisi anopin syntymäpäivien alla, että millainen kukkalaite ja tuoksusaippua
Tässä on muuten hyvä esimerkki siitä kuinka naisten sosiaalinen lahjakkuus on kasvtuksen ja odotusten muodostamaa.
Ei naisetkaan mitenkään intoile mistään kukkalaitteen hankkimisesta anopille. Se on pakollinen paha, mutta sosiaalisesti lahjakkaana nainen tietää, ettei sitä kukkalaitetta osteta oman innokkuuden takia, vaan sen takia että anoppi ilahtuisi ja välit pysyisivät hyvinä. Miesnäkökulmasta näemmä taas muodostuu tällainen itsekäs lähtökohta missä nainen tekee tämän omaksi iloksi.
Nyt sitten kun naiset ovat nykysukupolvissa lakanneet kantamasta vastuuta myös miehen sosiaalisista suhteista, saamme toistuvasti lukea kuinka itsekäs/laiska/ilkeä miniä ei huomioinut sitä ja tätä.
"more men than women exhibit a stronger interest in things, whereas more women than men exhibit a stronger interest in people." Vaikka täälläkin monet väittää ettei näin ole, niin miesten ja naisten aivoissa on eroa. Ei kaikki ole sosiaalista konstruktiota.
Vierailija kirjoitti:
"more men than women exhibit a stronger interest in things, whereas more women than men exhibit a stronger interest in people." Vaikka täälläkin monet väittää ettei näin ole, niin miesten ja naisten aivoissa on eroa. Ei kaikki ole sosiaalista konstruktiota.
Mutta onko kyseessä opittu asia vai biologinen välttämättömyys. Jos pojille ei opeteta sosiaalisia taitoja niin tottakai ihmiset menettävät mielenkiintonsa heihin ja he ihmisiin. Sitten alkaa kiinnostamaan pelkät asiat. Nyt kuitenkin tiedetään että mies joka haluaa oppia sosiaalisia taitoja, pystyy sen tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Naiselliset ja naismaiset homomiehet ovat tässä minun kokemukseni mukaan sosiaalisilta taidoiltaan lähempänä naista, kun miehenä entisiä ja nykyistä työyhteisöäni mietin näin 46-vuotiaana. Homomiehet valitettavasti ovat joskus niitä pahimpia juoru@mmiä ja draamariitojen lähteitä, muistelkaapa huviksenne vanhoja Big Brother tuotantokausia. Aina se talon dramaqueen homomies draamaili ja heitti viinilasit seinille. Ihan sama muiden maiden Bbt, ei vain Suomen Bb, olen katsonut lähes kaikkien maiden jaksot kuluneiden 20 vuoden aikana. Ei siis mitään homoseksuaalisuutta vastaan, vaikken itse tähän heimoon kuulu, mutta tämmöistä olen työpaikoilla selvästi havainnut.
Tuotantoyhtiö valikoi mukaan draamailijoita, ei ole mikään edustava otos mistään. Ja on myös mahdollista että työpaikallasi on muita homoja, et vaan tiedä niistä koska eivät tee itsestään numeroa. Homoudessa on myös se että monet ovat joutuneet kasvamaan ympäristössä joka ei heitä hyväksy joten en edes ihmettele jos esim mielenterveysongelmat olisivat yleisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko naiset sosiaalisesti lahjakkaampia?
Osaavat juttella oikeasti eivätkä huido jos eivät tykkää vastauksesta.
Alkavat ilkeilemään ja puhumaan seläntakana paskaa, jos eivät pidä vastauksesta. Jatkuvaa päällepuhumista, käärmeilyä. Juoruilua. Onko tuo sosiaalista lahjakkuutta? Ja ennen kuin joku kertoo että olen incelli, niin tiedoksi, että olen nainen.
Käykää hoivakodin lähihoitajien kopissa tutkimassa, kuinka sosiaalisesti lahjakkaita naiset ovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset ovat sosiaalisesti niin lahjakkaita niin miksi naisvaltaiset työpaikat ovat niin täynnä pahaa oloa ja kiusaamista? Miksi?
Amen! Ei todellakaan näy naisvaltaisilla työpaikoilla, kuten ei myöskään miesvaltaisilla. Joukossa tyhmyys tiivistyy. Ei siis ole millään lailla sukupuoleen sidottu asia. Minä olen nainen enkä voi sietää naisvaltaisia työpaikkoja, aivan järkyttävän saastaisia paikkoja tehdä työtä. Eikä miesten kanssa ole juuri helpompaa mutta miehet on yleensä rehellisempiä, suoraviivaisempia ja vähemmän draamahakuisempia.
Naisvaltaiset alat taitavat olla samalla niitä missä on uuvuttavat työolot. En esim usko että nuorilla lääköreillä joista suurin osa on naisia, on sen enempää draamaa kuin nuorilla miehilläkään. Mutta toisaalta mietin että jos joku mies ei sosiaalisten taitojen puutteen vuoksi edes tutustu juuri kehenkään, niin onko se sitten muka sosiaalisesti lahjakkaampi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko kyseessä opittu asia vai biologinen välttämättömyys. Jos pojille ei opeteta sosiaalisia taitoja niin tottakai ihmiset menettävät mielenkiintonsa heihin ja he ihmisiin. Sitten alkaa kiinnostamaan pelkät asiat. Nyt kuitenkin tiedetään että mies joka haluaa oppia sosiaalisia taitoja, pystyy sen tekemään.
Kuka ei opeta pojille sosiaalisia taitoja ja miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsisitte itse siitä hyväuskoisesta hölmöydestä eroon?
????
Miten pääsisit eroon kroonisesta kusipäisyydestäsi?
Harjoittelemalla lapsesta saakka. Tajuamalla, ettei KUKAAN HALUA olla kusipään lähellä. Edes omat vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsisitte itse siitä hyväuskoisesta hölmöydestä eroon?
Hetkonen, suurin osa persujen äänestäjistä on miehiä.
Pahantahtoisia hölmöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko naiset sosiaalisesti lahjakkaampia?
Osaavat juttella oikeasti eivätkä huido jos eivät tykkää vastauksesta.
Alkavat ilkeilemään ja puhumaan seläntakana paskaa, jos eivät pidä vastauksesta. Jatkuvaa päällepuhumista, käärmeilyä. Juoruilua. Onko tuo sosiaalista lahjakkuutta? Ja ennen kuin joku kertoo että olen incelli, niin tiedoksi, että olen nainen.
Käykää hoivakodin lähihoitajien kopissa tutkimassa, kuinka sosiaalisesti lahjakkaita naiset ovat
Ja ennen kuin joku kertoo että olen incelli, niin tiedoksi, että olen nainen -mieskin on näemmä heräänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös juuri todettu, että aivojen rakenteelliset erot ovat myytti ja aivoilla ei ole sukupuolta. Olen varma että kyse on enemmän siitä, mitä odotuksia kulttuurissa on naisille ja miehille. Eli mitä tuo ensimmäinen vastasi, tytöiltä odotetaan vastuunottoa ja kiltteyttä, oppivat ylläpitämään kivaa tunnelmaa.
Eikö ole myös väitetty että trans ihmisen aivot ei vastaa heidän syntymässä määrättyä sukupuolta?
Aivoissa on muutakin kuin seksikeskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ja asiat. Keinotekoinen, opittu käsitejako. Mies siis jaksaa oppia jotain mutta paljon yksinkertaisempaa ja vähemmän kuin nainen. Tätäkö yritit sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aivoissa on muutakin kuin seksikeskus."
Ja tämä liittyy vastaukseeni miten? Vastasin väitteeseen että aivoilla ei ole sukupuolta.
Naisilta puuttuu miehille tyypillinen biologinen etu: fyysinen vahvuus. Tätä naiset ovat joutuneet kompensoimaan panostamalla sosiaalisiin taitoihin. Kääntöpuolena tietysti sitten se, että moni nainen on myös taitava manipuloimaan. Siksi naisten keskuudessa esiintyy myös niin paljon kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset ovat sosiaalisesti niin lahjakkaita niin miksi naisvaltaiset työpaikat ovat niin täynnä pahaa oloa ja kiusaamista? Miksi?
Amen! Ei todellakaan näy naisvaltaisilla työpaikoilla, kuten ei myöskään miesvaltaisilla. Joukossa tyhmyys tiivistyy. Ei siis ole millään lailla sukupuoleen sidottu asia. Minä olen nainen enkä voi sietää naisvaltaisia työpaikkoja, aivan järkyttävän saastaisia paikkoja tehdä työtä. Eikä miesten kanssa ole juuri helpompaa mutta miehet on yleensä rehellisempiä, suoraviivaisempia ja vähemmän draamahakuisempia.
Höpö höpö. Tykkäät miehistä kun niille ei tarvitse olla pätevä ja ahkera. Niille riittää kun heilutat tissejä ja persettä. Olet typerä ja naistyökaverit huomaa sen.
Hetkonen, suurin osa persujen äänestäjistä on miehiä.