Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vauvan isä tapaa lastaan?

Vierailija
13.09.2024 |

Avopuoliso jätti toisen naisen takia ollessani 18 viikolla raskaana. Ei ole ollut mukana tässä raskaudessa, kun asuu jo käytännössä toisen kanssa. Laskettu aika reilu 3kk:n päästä. Tarvitseeko minun päästää mies kotiini vauvaan tutustumaan sitten, kerta on kohdellut huonosti minua? Haluan tietenkin, että hänellä muodostuu hyvä isäsuhde lapseen. Tuntuu vaan pahalta päästää ihminen kotiini, ketä en enää tunne. Oltiin lähes 10 vuotta avoliitossa, enkä ole vieläkään saanut kunnollista vastausta miksi petti ja jätti raskausaikana. Lapsi oli suunniteltu, lähes vuosi yritettiin ennen plussaa. Hän on sanonut, että haluaa olla lapsen elämässä mukana. 

Olo on tottakai katkera. Toivon, että tästä joskus pääsee yli. En kuitenkaan halua olla ovimattona, että tuommoisen tempun jälkeen voisi vaan muina miehinä tulla kotiini. 

Onko teillä mitään hyviä ajatuksia tähän tilanteeseen?

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti myös mahdollista tavata valvotuissa olosuhteissa aluksi, siellä on muitakin ihmisiä valvomassa koko perheenne tilannetta. Kysäise rohkeasti alueesi lastensuojelusta apua, neuvolankin kautta saa neuvoja sekä tukea tilanteessasi.

Tämä on myös isälle edullista ettei hänestä aleta tehdä huonoa ihmistä. Lapsella on oikeus myös isään ja isällä lapseen aina.

Kyllä sen oikeuden voi isältä näissä räikeissä tapauksissa ottaa pois.

Vierailija
22/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähestymiskieltoa haet. Mies on valintansa tehnyt ja elää sen mukaan.

Lapselle voi olla kuitenkin tärkeää, että hän tuntee isänsä, vaikka se olisi huonokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea juttu. Vauvana hankala antaa miehelle mukaan. Toisaalta olisi hyvä jos lapsella olisi suhde isäänsä.

Etsikää joku neutraali välialue (jomman kumman vanhemmilla?) jossa tapaa vauvaa. Sitten isompana voi antaa hänelle kotiin mukaan?

Vierailija
24/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle voi olla kuitenkin tärkeää, että hän tuntee isänsä, vaikka se olisi huonokin.

Ei se lapselle ole mitenkään tärkeää. Isä on lähtenyt jo ennen syntymää niin parempi antaa olla ja jatkaa elämäänsä. Kyllä sille mamma riittää vallan mainiosti.

-eri

Vierailija
25/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapselle ole mitenkään tärkeää. Isä on lähtenyt jo ennen syntymää niin parempi antaa olla ja jatkaa elämäänsä. Kyllä sille mamma riittää vallan mainiosti.

-eri

Höps pöps. Jos isä ei ole psyko tai jotain niin tottakai lapsi aina haluaa tavata isäänsä. Ja isä on tässä sanonut että haluaa olla mukana.

Jos isää ei ole niin sitten äiti riittää ja sillä sipuli mutta siitä ei nyt ole kyse.

Vierailija
26/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojalla sovitte tapaamiset, valvotut tapaamiset ovat sitä varten jos on esim väkivallan uhkaa, ei sitä varten että ei hyväksytä toistensa valintoja. 

Vierailija
27/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea juttu. Vauvana hankala antaa miehelle mukaan. Toisaalta olisi hyvä jos lapsella olisi suhde isäänsä.

Etsikää joku neutraali välialue (jomman kumman vanhemmilla?) jossa tapaa vauvaa. Sitten isompana voi antaa hänelle kotiin mukaan?

Siis tällä tarkoitin että olisi turvallinen tuttu ympäristö mutta sä voit häipyä paikalta jos miehen näkeminen ärsyttää.

Vierailija
28/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti myös mahdollista tavata valvotuissa olosuhteissa aluksi, siellä on muitakin ihmisiä valvomassa koko perheenne tilannetta. Kysäise rohkeasti alueesi lastensuojelusta apua, neuvolankin kautta saa neuvoja sekä tukea tilanteessasi.

Tämä.on myös isälle edullista ettei hänestä aleta tehdä huonoa ihmistä. Lapsella on oikeus myös isään ja isällä lapseen aina.

Mutta kun on isiä, jotka ovat huonoja ihmisiä. Se asia ei lässyttämällä ja ymmärtämällä miksikään muutu. 

On isiä, jotka eivät ota vastuuta, eivät välitä, tai joille ei vain voi antaa lasta hoitoon. On päihde- ja mielenterveysongelmaisia, väkivaltaisia ja vaikka mitä. 

Ja tarkoitan nyt isiä, jotka ovat tätä kaikkea myös lapselleen. Myös sille pienelle vauvalle. 

Vierailija
29/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva annetaan mukaan tyyliin tunniksi, ei päiväksi. Pumppaa maitoa pulloon jos imetät.

Vierailija
30/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on sidoksissa äitiin eikä äidin kannatakaan antaa lasta edes hetkeksi pois luotaan. Varmasti käy niin, että menet sinne uusioperheen luo vauvan kanssa, olet siellä sen pari tuntia ja annat miehen tutustua vauvaan ja lähdet kotiin.

Aikaa myöden voi olla vähän pitempiäkin aikoja ja sitten kun lapsi kävelee ja on taapero, niin treffit voi tehdä vaikka leikkipuistoon. Aina voit vedota siihen imetykseen ja myös siihen, että vauva ei voi olla kauaa erossa äidistä. Eli vetoat psykologiaan ja vauva kehitykseen. Ja toki pakkautuviin rintoihin.

Vierailija
31/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydät lastenvalvojalta valvotut tapaamiset vedoten vauvan ikään (kunhan nyt ensin syntyy). Ei sinulla ole velvollisuutta eikä oikein oikeuttakaan olla paikalla, kyse on lapsen oikeudesta olla isänsä kanssa.

Jos imetät, ei valvotut tapaamiset voi olla pitkiä.

Haluaako isä edes tavata lastaan?

Olen samabkaltaisessa tilanteessa, ja ajattelin etten ole itse aktiivinen asiassa. Jos isä lähestyy, sitten aloitetaan valvoituista tapaamisista. Minun kotiini ei ole asiaa. 

Vierailija
32/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en antaisi vauvaa miehelle. Mies on valintansa tehnyt. Eläköön nyt sen valinnan kanssa. Lapsi ei osaa isää kaivata, jos hänen elämässään ei sellaista ole koskaan ollut. Varsinkaan vauva ei osaa vaatia, että haluaa nähdä isäänsä. Isäsuhteen voi muodostaa myöhemminkin, jos isä osoittaa olevansa sen arvoinen. 

Vierailija
33/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä päästin reilusti kotiini tutustumaan elämääni vauvan kanssa ja vauvaan tietysti. Samalla opetin vauvan hoitamisesta ja juttelimme elämästä yms.

Okei. Minkälainen ero teillä sitten oli? Mun selän takana oli pidetty salasuhdetta 1kk ajan, kunnes sain kuulla että on rakastunut toiseen. Otti ja lähti, kirjaimellisesti. Kaiken tuon jälkeen tosi hankala kuvitella, että pitäisi mies minun kotiini päästää./Ap

Sinun ei tarvitse päästää häntä kotiisi. 

Ei sinun myöskään tarvitse itse olla aloitteellinen ja aktiivinen tapaamisten suhteen. Voit odottaa, että isä itse niitä vaatii ja pyytää. Ehkä se on sinullekin parempi ratkaisu. 

Oikeasti on miehiä, joita se oma lapsi ei kiinnosta, koskaan. Hän on aikuinen ihminen, ja hänen lapsensa tapaaminen on hänen vastuullaan, ei sinun. 

Keskity rakentamaan oma elämäsi, ja lakkaa paapomasta ja ymmärtämästä lapsen isää. 

Kuulostaa julmalta, mutta puhun kokemuksesta, olen samanlainen ollut itse. Isä on pelkästään itsekäs, joten sinäkin voit olla. Oikeastaan sinun on oltava. Joten keskity nauttimaan raskaudesta ja ihanaan vauvaasi, ja kohtaa ongelmat sitä mukaan, kun ne tulevat, älä murehdi etukäteen. 

Vierailija
34/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvalle on tärkeää saada ruokaa, unta, puhtautta ja syliä. Mitään isää se ei osaa kaivata vielä pitkiin aikoihin. 

Vierailija
35/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Höps pöps. Jos isä ei ole psyko tai jotain niin tottakai lapsi aina haluaa tavata isäänsä. Ja isä on tässä sanonut että haluaa olla mukana.

Jos isää ei ole niin sitten äiti riittää ja sillä sipuli mutta siitä ei nyt ole kyse.

En minä ainakaan halunnut tavata "isääni" eli minulle täysin tuntematonta ihmistä, kun hän yritti tulla elämääni ollessani 8v. Miksi olisin halunnut tavata ihmisen, joka ei ollut millään tasolla kiinnostunut minusta siihenkään asti?

Vierailija
36/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään syntyy enenevissä määrin lapsia luovutetuilla sukusoluilla. Eivät nekään lapset tunne isäänsä, ja moni syntyy itsellisille äideille. 

Kummasti näistä lapsista ei kukaan ole huolissaan. 

AP.n on nyt ajateltava itseään. Sitä ei kukaan muu tee. 

Ei sitä lasta tarvitse isälle olla tuottamassa, jollei hän itse sitä vaadi. 

Vierailija
37/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä lastenvalvojaan.

Vierailija
38/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse, ap, siitä huolehtia. Isä järjestää tapaamiset, jos haluaa lastaan nähdä. Jos ei järjestä, sitten on tapaamatta lastaan. As simple as that. 

Vierailija
39/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.on myös isälle edullista ettei hänestä aleta tehdä huonoa ihmistä. Lapsella on oikeus myös isään ja isällä lapseen aina.

Mutta kun on isiä, jotka ovat huonoja ihmisiä. Se asia ei lässyttämällä ja ymmärtämällä miksikään muutu. 

On isiä, jotka eivät ota vastuuta, eivät välitä, tai joille ei vain voi antaa lasta hoitoon. On päihde- ja mielenterveysongelmaisia, väkivaltaisia ja vaikka mitä. 

Ja tarkoitan nyt isiä, jotka ovat tätä kaikkea myös lapselleen. Myös sille pienelle vauvalle. 

Ei nyt sitä tarkoitettukaan, että lapsi pitäisi jättää jollekin sekopäälle. Mutta ap ei nyt sanonut muuta kuin, että mies on epäluotettava häntäheikki. Se ei vielä tee miehestä sekopäätä tai väkivaltaista. Ja ap vahtii tietysti itse vauvan tapaamiset. Sekin on kuitenkin fakta, että kyllä lapset yleensä haluavat jossain vaiheessa ne sukujuurensa tietää. 

Vierailija
40/154 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli siinä. Siitos on tapahtunut joten jatka elämääsi.

Kyllä sinunkin isäsi on sinusta ylpeä ja onnellinen.

Ei liity mihinkään. Nykyään lapsia siitellään vähän sinne ja tänne joten jos tulee ero niin elämä jatkuu, elarit maksellaan ja lopuksi peritään jos perittävää.

Lapsia nykyään ei nimenomaan siitellä sinne ja tänne, syntyvyys on pohjamudissa ja tulee romahtamaan vielä pohjan läpi Etelä-Korean malliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä