Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraisten perheiden lapsille ei haluta joululahjoja, vaan rahaa tai lahjakortteja

Vierailija
13.09.2024 |

Järkytyin tästä, kun kävin kysymässä eräältä vähävaraisia lapsiperheitä avustavalta taholta hyvissä ajoin joululahjoista. Kaupungissamme on paljon vähävaraisia lapsiperheitä. Olisin halunnut lahjoittaa tahon kautta vähävaraisiin perheisiin uusia kirjoja ja leluja. Kirjat ja lelut olisivat pääsääntöisesti 0-3 v lapsille suunnattuja. Erityisesti kirjoja antamalla haluaisin tukea lapsiperheissä lukemista ja lukutaidon kehittymistä. Avustava taho totesi, että perheet ottaisivat mieluummin vastaan rahaa tai lahjakortteja, jotta saavat itse valita, mitä haluavat. Aivan älytöntä, että pienillekin lapsille pitäisi saada rahaa ja lahjakortteja. Sen tajuan, että joku 10 v lapsi toivoisi unelmaleluaan, mutta ihan pienelle lapselle pitäisi nyt uusien kirjojen ja lelujen riittää. Lahjakorteista ja rahasta tulee aina myös itselleni se olo, että niillä hankittaisiin vanhemmalle jotakin sen lapsen sijaan.

Taidan suosiolla toimittaa lelut ja kirjat jonnekin toisaalle, missä niitä osataan arvostaa.

Kommentit (46)

1/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toivotaan lahjakorttia johonkin lelukauppaan niin varmaan sille lapselle olis kivempi että saa valita mieleisen lelun sieltä. Elämys ja kokemus sekin että voi mennä itse sen valitsemaan. Kun on vähä rahaa käytössä niin harvoin voi valita itselleen mieleistä. Eniten varmaankin vähävaraiset jää ulkopuolelle valitsemisen mahdollisuudesta .

Vierailija
2/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ryypätään ja lahjakortit myydään kuten mun lapsuudessani..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että haluaa valita,mutta riski noissa on ettei se lapsi niitä rahoja tai lahjakortteja saa.Eikö joku työntekijä noita kavaltanutkin?

4/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aattelit sen vanhemman ostavan itselleen lelukaupasta😅

Vierailija
5/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Jos toivotaan lahjakorttia johonkin lelukauppaan niin varmaan sille lapselle olis kivempi että saa valita mieleisen lelun sieltä. Elämys ja kokemus sekin että voi mennä itse sen valitsemaan. Kun on vähä rahaa käytössä niin harvoin voi valita itselleen mieleistä. Eniten varmaankin vähävaraiset jää ulkopuolelle valitsemisen mahdollisuudesta .

Kuinka monella paikkakunnalla on enää lelukauppa? Jollakin S-ryhmän lahjakortilla se vanhempi voi käydä shoppailemassa itselleen meikkejä tai muuta sen lapsen lahjan sijaan.

Vierailija
6/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Kuinka monella paikkakunnalla on enää lelukauppa? Jollakin S-ryhmän lahjakortilla se vanhempi voi käydä shoppailemassa itselleen meikkejä tai muuta sen lapsen lahjan sijaan.

Juuri näin. 

Vierailija
7/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä hankkisi lahjakorttia tai antaisi rahaa tuollaisissa keräyksissä. Niin iso riski, että menee ihan muuhun. Sekin on jo paha, jos lapselle ostaisi vaikka jonkun 50 euron legosetin lahjaksi. Todennäköisesti lapsi ei sitä saisi, vaan vanhempi laittaisi sen myyntiin Toriin ja ottaisi rahat itselleen...

Vierailija
8/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako näihin rahaa! Ihmettelen vuodesta toiseen, miten hyväuskoisia kusetetaan aivan suoraan. Yksikään sossun aaiakas ei ole niin köyhä, ettei yhtä lahjaa pysty lapselleen hankkimaan. Tämä on totuus. 

Vierailija
9/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää antako näihin rahaa! Ihmettelen vuodesta toiseen, miten hyväuskoisia kusetetaan aivan suoraan. Yksikään sossun asiakas ei ole niin köyhä, ettei yhtä lahjaa pysty lapselleen hankkimaan. Tämä on totuus. 

Niin ja nämä kalliit tavaralahjat lahjoittajilta menee verkossa myyntiin saman tien. 

Vierailija
10/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjakortti kirjakauppaan

Vierailija
11/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat joivat aivan kaikki avustusrahat aina. Mitään joululahjoja en ikinä saanut, kumma juttu ettei yhdestäkään avustuspaikasta annettu mitään valmiita paketteja. En toki väitä että kaikki vanhemmat toimivat näin.

12/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tällänen ole koskaan aukotonta. Jos nuori toivoo meikkejä niitä voikin käyttää ennemmin äiti kuin tytär ..ja leluautot voidaan myydä eteenpäin .. no eihän noita lelukauppoja ole oikein missään mutta anteeksi että minä ajattelin sitä tältä kannalta mitä sanoin.. 😑 .. jos ajattelee että suden suihin menee niin sitten ei varmaan laita sinne mitään. 

Vierailija
13/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-3 vuotias on jo tosi iloinen jos saa kääreessä banaanin. Ei sen ikäiset lahjakortteja toivo.

Lahjakortteja toivovat ylä kouluikäiset lapset.

Kirjat jos ovat uusia voi lahjoittaa sairaalaan tai ensi ja turvakotiin.

Vierailija
14/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy jostan kolulta saatko lahjoittaa kirjoja esim "lukustipendiksi"

Vierailija
15/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkeää on ollut sekin, kun on valitettu lahjan pienuudesta. Kyllä minä olen mieluummin hankkinut summalla x 5 lastenkirjaa alle kouluikäisille kuin ostanut yhdelle lapselle lelusetin. Ja jos lapsella on aidosti pula leluista, kirjoista ja vaatteista, niin luulisi niiden kelpaavan.

Vierailija
16/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Köyhät" vanhemmat ajelevat mersulla Hopeen ja muihin keräyksiin hakemaan ilmaista tavaraa, samoin nämä lahjapuut. 

Vierailija
17/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remmiä ne tarttee, kurittomat ä p ä r ä t.

Vierailija
18/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röyhkeää on ollut sekin, kun on valitettu lahjan pienuudesta. Kyllä minä olen mieluummin hankkinut summalla x 5 lastenkirjaa alle kouluikäisille kuin ostanut yhdelle lapselle lelusetin. Ja jos lapsella on aidosti pula leluista, kirjoista ja vaatteista, niin luulisi niiden kelpaavan.

Pulaa rojusta ei näillä "köyhillä" ole, järjestä kyllä. 

Vierailija
19/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook-jouluapua lopetettiin,oli täynnä huijareita eikä köyhiä.

Vierailija
20/46 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

MOniko keskituloinen vie 5v lapsensa kauppaan valitsemaan joululahjoja?

Varattomat perheet opetetaan siihen, että kaikkea saa vaatia ja kaiken saa vetoamalla siihen, että meillä pitää olla mahdollisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä