Kertokaa kaikkein PELOTTAVIN ja AHDISTAVIN elokuva, jonka olette katsoneet!
Kommentit (223)
Joskus vuosia sitten kävin katsomassa Rosemaryn painajaisen ja se olikin sitten ainut kauhukuva, jonka olen nähnyt. Se riitti. Oppikoulun ekaluokalla meidät vietiin koko koulu katsomaan elokuvaa Kymmenen käskyä, joka oli aika kauhea paikoitellen, kun siinä rakennettiin mm. pyramideja ihmisvoimin ja monet miehet jäivät kivien alle ja menettivät henkensä. Me alaluokkalaiset olimme aivan liian nuoria katsomaan tuota filmiä, mutta kai opettajat kuvittelivat, että kun se on uskonnollinen, niin se sopii meille pienillekin. Monet näkivät painajaisia pitkän aikaa elokuvan jälkeen. En muista, että itse olisin nähnyt painajaisia, mutta puistattava se oli monin paikoin.
Kirous - siis ensimmäinen osa jotenkin kolahti hienosti, varsinkin kun on ns. tositarinaan perustuva.
Drag me to hell - leffa on tainnut olla viihdyttävin kauhuleffoista.
Vierailija
hohhoijaaa, todella tylsä elokuva.
Olet olevinasi hauska...
Tai sitten sussa on jotain pahasti vialla.
Vierailija kirjoitti:
Sarja: murhaaja kotonani... Max kanavalla ja dplayssa
Jo se alkutunnari on jo ahdistava 💀
Onko se 'Vihollinen vuoteessani" sama? Musiikki on hyytävä!
En muista piinaavan jännittävän trillerin nimeä, mutta juoni meni suunnilleen näin, että nuori teini päätyi lapsenvahdiksi johonkin isoon lukaaliin ja alkoi saada puhelinsoittoja ja jossain kohtaa tytölle selvisi että ne soitot tulee talon sisältä. Piinaaja teilasi ainakin kodinhoitajan mutta en muista säilyikö tenava hengissä. Lapsenvahdin mieli kuitenkin järkkyi niin pahoin että joutui lukkojen taakse hoitoon.
White girl, generation um, Boost, Paniikki piikkipuistossa, million dollar baby, Cruising
Manaaja. Se pidempi versio. En pystynyt katsomaan toiste.
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuosia sitten kävin katsomassa Rosemaryn painajaisen ja se olikin sitten ainut kauhukuva, jonka olen nähnyt. Se riitti. Oppikoulun ekaluokalla meidät vietiin koko koulu katsomaan elokuvaa Kymmenen käskyä, joka oli aika kauhea paikoitellen, kun siinä rakennettiin mm. pyramideja ihmisvoimin ja monet miehet jäivät kivien alle ja menettivät henkensä. Me alaluokkalaiset olimme aivan liian nuoria katsomaan tuota filmiä, mutta kai opettajat kuvittelivat, että kun se on uskonnollinen, niin se sopii meille pienillekin. Monet näkivät painajaisia pitkän aikaa elokuvan jälkeen. En muista, että itse olisin nähnyt painajaisia, mutta puistattava se oli monin paikoin.
Mut on kans alakoululaisens viety katsoon toi elokuva luokan kanssa.
Muistan sen vieläkin.
Rosemary painajainen - jäi sekin mieleen.
Pahin oli Manaaja. Olin 14 v.
Vierailija kirjoitti:
Tie oli niin ahdistava, että lopetin kesken, en halunnut katsoa enempää.
Wolfs Creek ja The Reef perustuvat tositapahtumiin. Kauheita, hyvää kauhua ja inhottavia.
Cabin Fever mun mielestä paras kauhuleffa, koska kaikki voisi tapahtua oikeasti.
Kirjoitin aiemmin pitkän pitkän, jossa jäin miettimään australialaisen kauhuleffan nimeä, joka tosiaan oli huh heijaa (itsellä vaikutti yllätyspaljon siksi kun luulin filmiä laimeaksi) ja se on toi Wolfs Creek, muistaakseni.
Cabin Feveria en ole tainnut nähdä, täytyy googlata. Enkä ole nähnyt Tietä.
Nykyään tykkään katsoa älykkäitä slow burner- tyyppisiä trilleri/kauhu/mysteerifilmejä, semmoista että ei näytetä esim silpomisia ja kipuhommia ja on kauheaa huutoa ja kiljuntaa, tai että kauhu perustuisi niihin. Ei liikaa melua vaan enemmän tarinan ja sisäänrakennettujen vinkkien yms kautta tulee "mysteeri", joka pääsisi yllättämään niin, että vaikuttuu upeasti, älykäs vaikuttaminen. Ja vaikuttaminen ja jälkitunnelman jättö mieluummin "wau"-tunnelmaan kuin ällöyteen tai turhatutumiseen. Vastenmielisestä turhautumistunnelmasta esimerkkinä ransk. Irreversible-elokuva. Ei sellaista, siinähän viestittiin viimetteeksi turhauttavaa/raivostuttavaa sanomaa, mutta tietty tehokas shokeeraamiskeino loppuun.
Jos sulla tai muilla tulee mieleen älykkäitä tai mielenkiintoisia kauhu/mysteerifilmivinkkejä, niin esiiin vaan. Mulla ei tule nyt yhtäkkiä mieleen. Purge-sarjan idea oli mielenkiintoinen, että hallituksella olisi sellainen käytäntö kerran vuodessa, väkivaltatilastot sillä laskuun. :D Mielenkiintoinen rakennelma. The Sixth Sense oli ilmestyessään hyvin tehty rakennelma, samoinThe Others - "juju" oli toimiva. Jne.
Kauhuelokuvien suhteen on usein se, että niistä ei saisi ennakkoon tietää juuri mitäään, muuten voi mennä katsominen jopa pilalle.
Tämä oli kepeä ja rauhoittava elokuva
Kellopeli Appelsiini, en tykännyt. + Kaikki näkemäni kauhuleffat, Stephen Kingit sun muut. Sitten tajusin lopettaa em.genren kattomisen kokonaan.
Hitcockit. Sellaisia ei nykyään enää tehdä. Ruuvaa katsojan tuoliin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tie oli niin ahdistava, että lopetin kesken, en halunnut katsoa enempää.
Wolfs Creek ja The Reef perustuvat tositapahtumiin. Kauheita, hyvää kauhua ja inhottavia.
Cabin Fever mun mielestä paras kauhuleffa, koska kaikki voisi tapahtua oikeasti.
Kirjoitin aiemmin pitkän pitkän, jossa jäin miettimään australialaisen kauhuleffan nimeä, joka tosiaan oli huh heijaa (itsellä vaikutti yllätyspaljon siksi kun luulin filmiä laimeaksi) ja se on toi Wolfs Creek, muistaakseni.
Cabin Feveria en ole tainnut nähdä, täytyy googlata. Enkä ole nähnyt Tietä.
Nykyään tykkään katsoa älykkäitä slow burner- tyyppisiä trilleri/kauhu/mysteerifilmejä, semmoista että ei näytetä esim silpomisia ja kipuhommia ja on kauheaa huutoa ja kiljuntaa, tai että kauhu perustuisi niihin. Ei liikaa melua vaan enemmän tarinan ja sisäänrakennettujen vinkkien yms kautta
Katsominen on onnistunut vasta kun virtsa alkaa valua lahkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kellopeli Appelsiini, en tykännyt. + Kaikki näkemäni kauhuleffat, Stephen Kingit sun muut. Sitten tajusin lopettaa em.genren kattomisen kokonaan.
Monissa kauhuleffoissa tuntuu olevan kummat vibat, tökkii vanhemmiten kun ymmärrys kasvanut että mitä ihmettä siinä oikeen halutaan näyttää ja opettaa..
Se7en