Mies ei suostu muuttamaan lapsensa takia
Olemme naimisissa ja mun opinnot edellyttäisivät muuttoa toiselle paikkakunnalle. Lastakin olemme yrittäneet ja asialla on kiire iän ja terveyden puolesta. Miehelle on jo lapsi (11-vuotias) aiemmasta suhteesta ja hän kieltäytyy muuttamasta vuoroviikkojen takia. Olen ehdottanut, että lapsi voisi olla meidän kanssa kokoaikaisesti, jos koulua pitää vaihtaa. Ei käy. Myöskään tapaaminen vain viikonloppuisin ei sovi miehelle. Mitä tässä voi tehdä? Opinnot on mulle tärkeät, alalla on vaikea päästä ja olen haaveillut tästä jo pitkään.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Olet lähempänä neljääkymmentä ja haluat suorittaa toisen maisterintutkinnon, joka ehkä työllistää paremmin kuin nykyinen. Tämän takia miehen ja lapsen elämä tulisi mullistaa. Lisäksi meinasit yrittää lasta samaan aikaan.
Tulee mieleen että ehkä haluat vain mitata kuinka tärkeitä sinä ja tuleva perhe olisitte miehelle.
Onko ap:n ikä sanottu jossain? Itse valmistuin 24-vuotiaana maisteriksi ja 26-vuotiaana aloitin seuraavan tutkintoni. Ap voi olla vaikka 27-vuotias?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet lähempänä neljääkymmentä ja haluat suorittaa toisen maisterintutkinnon, joka ehkä työllistää paremmin kuin nykyinen. Tämän takia miehen ja lapsen elämä tulisi mullistaa. Lisäksi meinasit yrittää lasta samaan aikaan.
Tulee mieleen että ehkä haluat vain mitata kuinka tärkeitä sinä ja tuleva perhe olisitte miehelle.
Onko ap:n ikä sanottu jossain? Itse valmistuin 24-vuotiaana maisteriksi ja 26-vuotiaana aloitin seuraavan tutkintoni. Ap voi olla vaikka 27-vuotias?
Ap sanoi, että lapsen saamisella on kiire iän vuoksi. Että siitä päätelty hänen lähestyvän 40v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma pitää luopua unelmasta tulla raskaaksi, jos ei lähivuosina tule tiineeksi. Eli 35-40-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista se, että vauvaa et voi kouluun viedä sillä opiskelurauha on myös muilla opiskelijoilla. Vauvan läsnäolo todennäköisesti olisi häiriöksi luennoilla (itkut, ramppaaminen vaipan vaihdossa, imetystä ei missään nimessä tunnin aikana). Eikä vauva jaksa edes 6-8h koulussa. Mieti nyt vähä.
Tiesitköhän, että kukaan ei voi estää viemästä vauvaa yliopistolle. Sitä paitsi voisin vauvan kanssa kotona tehdä vaikka gradun.
Ap
Jos yksikin opiskelija älähtää vauvan hoidosta luennoilla, (tai luennoitsija) joudut viemään vauvan pois. Luentosali ei ole lastentarha. Muutenhan niitä vauvoja/taaperoita voisi olla siellä useampiakin. Johonkin on raja vedettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista se, että vauvaa et voi kouluun viedä sillä opiskelurauha on myös muilla opiskelijoilla. Vauvan läsnäolo todennäköisesti olisi häiriöksi luennoilla (itkut, ramppaaminen vaipan vaihdossa, imetystä ei missään nimessä tunnin aikana). Eikä vauva jaksa edes 6-8h koulussa. Mieti nyt vähä.
Tiesitköhän, että kukaan ei voi estää viemästä vauvaa yliopistolle. Sitä paitsi voisin vauvan kanssa kotona tehdä vaikka gradun.
Ap
Jos yksikin opiskelija älähtää vauvan hoidosta luennoilla, (tai luennoitsija) joudut viemään vauvan pois. Luentosali ei ole lastentarha. Muutenhan niitä vauvoja/taaperoita voisi olla siellä useampiakin. Johonkin on raja vedettävä.
Mäkin voisin raahata mun 5 pientä lasta mukana luennoille jos se ei kerran ole kiellettyä..
Tottakai lapsi on tärkein. Siis se nykyinen, olemassaoleva oikea lapsi. Ei se haaveissa oleva, miehen pusseissa majaileva mahdollinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mäkin voisin raahata mun 5 pientä lasta mukana luennoille jos se
Silloin kun itse opiskelin, joillain oli oikeasti rääkyviä muksuja mukana luennoilla ja jopa kirjastossa. Kukaan ei sanonut mitään, vaikka se häiritsi varmasti kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne olisi toisinpäin, muuttaisin miehen perässä tietenkin. Olen muuttanutkin. Hänen pitäisi ymmärtää, että miten tärkeää opiskelu mulle ja meidän tulevaisuudelle on. Lisäksi luulin, että hän haluaa olla mun kanssa myötä- ja vastoinkäymisissä, kuten luvattiin.
Ap
Miehesi on luvannut olla kanssasi myötä- ja....mutta hänen lapsellaan on täysi oikeus äitiinsä. Mies tekee ainoan oikean ratkaisun eikä riistä lapselta tämän äitiä. Eikä äidiltä lasta. Etkö yhtään ajattele miehen lasta?
Mies voi tehdä uusia lapsia aapeen kanssa. Parasta olisi jos muuttaisivat ja 11 vee jäis äidillensä.
Vois käydä isää moikkaamassa joka toinen viikonloppu.
Miehen uusi perhe aapeen kanssa pitäis riittää mi
Tottakai täysjärkiselle miehelle oma lapsi on kaikkein tärkein ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne olisi toisinpäin, muuttaisin miehen perässä tietenkin. Olen muuttanutkin. Hänen pitäisi ymmärtää, että miten tärkeää opiskelu mulle ja meidän tulevaisuudelle on. Lisäksi luulin, että hän haluaa olla mun kanssa myötä- ja vastoinkäymisissä, kuten luvattiin.
Ap
Miksi se mies tuollaisen lupauksen nyt pitäisi, eihän se pitänyt sitä lupausta lapsensa äidillekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mäkin voisin r
Apua, mä en kyllä ota lapsiani mukaan edes hautajaisiin vaikka sinne nyt olisi ihan sallittua tuoda kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai lapsi on tärkein. Siis se nykyinen, olemassaoleva oikea lapsi. Ei se haaveissa oleva, miehen pusseissa majaileva mahdollinen lapsi.
Mutta sitten jos ja kun uusin syntyy, on hän niin pieni että hänet täytyy laittaa luontaisesti hetkeksi aikaa etusijalle. Kun siitä vähän kasvaa, niin homma tasoittuu.
Muuttaisin yksin ja laittaisin lusikat jakoon. Selvästi miehelle vanha elämä on tärkeämpi kuin tulevaisuus sinun kanssasi. Jos miehelle perheen perustaminen sinun kanssasi olisi vanhaa elämää tärkeämpää, niin hän toimisi toisin. Olet hänelle vain kiva lisä "valmiissa palapelissä". Hän elää elämäänsä vanhan elämänsä kautta ja sinä olet hyödykemausteena tässä nykyelämässä, mutta et koskaan tule voittamaan hänen vanhaa elämäänsä, jonka mies laittaa aina etusijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten jos ja kun uusin syntyy, on hän niin pieni että hänet täytyy laittaa luontaisesti hetkeksi aikaa etusijalle. Kun siitä vähän kasvaa, niin homma tasoittuu.
Pienen vauvan TARPEET menee ainoastaan etusijalle. Ei äidin. Se iso lapsi on myös yhtä tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin yksin ja laittaisin lusikat jakoon. Selvästi miehelle vanha elämä on tärkeämpi kuin tulevaisuus sinun kanssasi. Jos miehelle perheen perustaminen sinun kanssasi olisi vanhaa elämää tärkeämpää, niin hän toimisi toisin. Olet hänelle vain kiva lisä "valmiissa palapelissä". Hän elää elämäänsä vanhan elämänsä kautta ja sinä olet hyödykemausteena tässä nykyelämässä, mutta et koskaan tule voittamaan hänen vanhaa elämäänsä, jonka mies laittaa aina etusijalle.
Tuollaisia ne eronneet lapsia hankkineet miehet pitkälti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Käännä tuo niin että AP on tärkein ja mitä AP haluaa. Ajattelee vain ja ainoastaan mitä itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienen vauvan TARPEET menee ainoastaan etusijalle. Ei äidin. Se iso lapsi on myös yhtä tärkeä.
Vauvan tarpeisiin kuuluu varmaan muodostaa side myös isäänsä? Eli isän tulisi olla läsnä. Isommalla lapsella on jo side isäänsä, eikä se mihinkään katoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvan tarpeisiin kuuluu varmaan muodostaa side myös isäänsä? Eli isän tulisi olla läsnä. Isommalla lapsella on jo side isäänsä, eikä se mihinkään katoa.
Äiti voisi pysyä läsnä isän ja ison lapsen kanssa niin kaikkien lasten tarpeet tulisi tyydytettyä. AP olisi se jonka haluamiset jää vajaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käännä tuo niin että AP on tärkein ja mitä AP haluaa. Ajattelee vain ja ainoastaan mitä itse haluaa.
No jos minä aviopuolisona olisin b-korissa, niin en todellakaan katselisi moista. Eri asia, jos oltaisiin jotain nussintakamuja.
Vierailija kirjoitti:
Vinkuti vinkuti.
Vinkuti vinkutin sijaan olisit voinut kommentoida vaikka näin: Jokaisella meillä on elämässä omat haasteet - perheellisenä joutuu välillä luopumaan omistaan. Toivottavasti löydätte tilanteeseen ratkaisun, pidä kuitenkin mielessä, että lapsen tarpeet menevät aikuisten tarpeiden edelle.
Tällaisella vastauksella olisit voinut jakaa viisauttasi ja tehdä maailmasta paremman paikan. Kommentoimalla vinkuti vinkuti, et auta ap:ta päinvastoin. Eli teet maailmasta entistäkin ikävämmän.
Gradun voit tehdä nykyisessä kodissanne. Kerropa mikä maisterintutkinto on kyseessä, kun opiskelu ei onnistu pääsääntöisesti etänä. Ilmeisesti Porvoon yliopisto kuitenkin kyseessä? :-)