Mies ei suostu muuttamaan lapsensa takia
Olemme naimisissa ja mun opinnot edellyttäisivät muuttoa toiselle paikkakunnalle. Lastakin olemme yrittäneet ja asialla on kiire iän ja terveyden puolesta. Miehelle on jo lapsi (11-vuotias) aiemmasta suhteesta ja hän kieltäytyy muuttamasta vuoroviikkojen takia. Olen ehdottanut, että lapsi voisi olla meidän kanssa kokoaikaisesti, jos koulua pitää vaihtaa. Ei käy. Myöskään tapaaminen vain viikonloppuisin ei sovi miehelle. Mitä tässä voi tehdä? Opinnot on mulle tärkeät, alalla on vaikea päästä ja olen haaveillut tästä jo pitkään.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat yksin.
En saa mitään tukea Kelasta, koska olemme naimisissa. Kuitenkaan miehen palkka ei riittäisi omistusasuntoon sekä mun vuokraan toisella paikkakunnalla. En voi käydä töissä päivisin, koska opinnot olisivat lähiopetusta. En voi käydä iltaisin, koska minulla on koira (eli se olisi yksin aamusta yöhön). Jos muuttaisin, pitäisi lisäksi luopua haaveista tulla raskaaksi.
Ap
Onhan tämä provo,Onhan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat yksin.
En saa mitään tukea Kelasta, koska olemme naimisissa. Kuitenkaan miehen palkka ei riittäisi omistusasuntoon sekä mun vuokraan toisella paikkakunnalla. En voi käydä töissä päivisin, koska opinnot olisivat lähiopetusta. En voi käydä iltaisin, koska minulla on koira (eli se olisi yksin aamusta yöhön). Jos muuttaisin, pitäisi lisäksi luopua haaveista tulla raskaaksi.
Ap
Lähiopetuksessako imettäisit ja hoitaisit vastasyntynyttä sitten, kun raskaus toteutuu?
Jos tarve vaatii.
Ap
Entäs ne muut opiskelijat, muut ihmiset koulussa? He sitten vain joutuisivat kuuntelemaan itkevää vauvaa ja katsomaan imettämistäsi... Koska sinä olet tärkein, mitä väliä muista.
Olet lähempänä neljääkymmentä ja haluat suorittaa toisen maisterintutkinnon, joka ehkä työllistää paremmin kuin nykyinen. Tämän takia miehen ja lapsen elämä tulisi mullistaa. Lisäksi meinasit yrittää lasta samaan aikaan.
Tulee mieleen että ehkä haluat vain mitata kuinka tärkeitä sinä ja tuleva perhe olisitte miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta arkiviikoiksi johonkin halpaan huoneeseen. Mies hoitaa koiraa. Ovulaation aikaan järjestätte ylimääräiseen tapaamisen keskelle viikkoa.
Mies ei kai halua hoitaa koiraa. Se on minun hankkimani.
Ap
Koira piikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat yksin.
Ap
Onhan tämä provo,Onhan?
Miksi olisi? Olisihan se pitänyt arvata, että kukaan täällä ei pysty samastumaan mun tilanteeseen.
Ap
Lapsen oikeutta kumpaankin vanhempaan et saa hajottaa. Jos alat vaatia miehesi lapsen asumista kokoaikaisesti eri paikkakunnalla, saatat pahimmillaan aiheuttaa lapselle monenlaista henkistä ongelmaa,jos viet häneltä äidin elämästä pois.
Etsi opiskelupaikka/työpaikka läheltä. Älä ikinä ajattele vain omaa etua,vaan kaikkien yhteistä etua. Muuten ei suhde toimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat yksin.
Ap
Elämässä pitää luopua jostain, jotta voi saada jotain.
Miksi 11-vuotiaan lapsen pitäisi luopua asumisesta äitinsä luona, koulustaan ja kaveripiiristään eli käytännössä koko maailmastaan, jotta sinä voisit opiskella, saada lapsen ja pitää koirasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta arkiviikoiksi johonkin halpaan huoneeseen. Mies hoitaa koiraa. Ovulaation aikaan järjestätte ylimääräiseen tapaamisen keskelle viikkoa.
Ap
Koira piikille.
Ei ole todellakaan vaihtoehto. Rakastan koiraani ja en koskaan luovu hänestä.
Ap
Hae lähemmäs opiskelemaan/etänä. Jos alkaa olla ikää, niin lapsi kannattaa ensin tehdä.
T. Ennenaikaiset vaihdevuodet 31v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koira piikille.
Ap
Aiot täyttää tulevaisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat yksin.
Ap
Voi luoja. Koirasta voi luopua. Ihan sairasta, että sinun mielestä miehen pitäisi luopua arjesta lapsensa kanssa, tai lapsen luopua äidistään (jos siis lapsi asuisi aina teillä), mutta sinä et voi luopua koirasta.
Toivottavasti lapsen isä ymmärtää erota moisesta kauhuäitipuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Olet lähempänä neljääkymmentä ja haluat suorittaa toisen maisterintutkinnon, joka ehkä työllistää paremmin kuin nykyinen. Tämän takia miehen ja lapsen elämä tulisi mullistaa. Lisäksi meinasit yrittää lasta samaan aikaan.
Tulee mieleen että ehkä haluat vain mitata kuinka tärkeitä sinä ja tuleva perhe olisitte miehelle.
AIvan pimee. Hoitoa se tarvii.
Ero tuosta tulee.
Mies löytää selväjärkisen pimpsatelineen.
Jos tilanne olisi toisinpäin, muuttaisin miehen perässä tietenkin. Olen muuttanutkin. Hänen pitäisi ymmärtää, että miten tärkeää opiskelu mulle ja meidän tulevaisuudelle on. Lisäksi luulin, että hän haluaa olla mun kanssa myötä- ja vastoinkäymisissä, kuten luvattiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne olisi toisinpäin, muuttaisin miehen perässä tietenkin. Olen muuttanutkin. Hänen pitäisi ymmärtää, että miten tärkeää opiskelu mulle ja meidän tulevaisuudelle on. Lisäksi luulin, että hän haluaa olla mun kanssa myötä- ja vastoinkäymisissä, kuten luvattiin.
Ap
Hylkäisit oman lapsesi? Tai erottaisit lapsesi toisesta vanhemmasta ja pakottaisit tuntemattomaan kouluun/kaveripiirin?
Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kai sitä raskautta silti yrittää. Pakkohan sinun opinnoista on sitten pitää taukoa, kun vauva syntyy ja äitiysloman ajan. Silloin asut tietenkin kokoaikaisesti kotona. Joku halpa solu opiskelupaikkakunnalle ja olet siellä silloin kun on pakko.
Onko tuleva isukki lupautunut hoitaa tulevaa vauvaanne sun opiskellessa?
Siis mahdollista tulevaa vauvaa. Raskaaksi tuleminen ei ole milloinkaan varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koira piikille.
Ap
Tuliko sulle mieleen, että miehesi rakastaa lastaan toivottavasti enemmän kuin sinä koiraasi. Myös lapsen äiti rakastaa lastaan. Ja lapsi rakastaa vanhempiaan.
Tämän on pakko olla provo, mutta onhan noita todella itsekkäitä ihmisiä olemassa, joiden koira menee puolison lapsen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa. Sinä muutat opiskelujen ajaksi. Älä erota olemassa olevaa lasta tai pakota lasta muuttamaan sinun opiskelun ajaksi
Just näin. Jo olemassa oleva lapsi on nyt tärkein.
jätä se sika. Miksi valitsette tuollasia häviäjiä? Jännä?
Muista se, että vauvaa et voi kouluun viedä sillä opiskelurauha on myös muilla opiskelijoilla. Vauvan läsnäolo todennäköisesti olisi häiriöksi luennoilla (itkut, ramppaaminen vaipan vaihdossa, imetystä ei missään nimessä tunnin aikana). Eikä vauva jaksa edes 6-8h koulussa. Mieti nyt vähä.
Kylläpä on tullut ongelmia kerralla, opiskelu, lapsi, muutto, toimeentulo heh heh
Ei kukaan elä noin kädestä suuhun ettei suunnittelisi tulevaisuutta etukäteen. Provo olet