Mies ei suostu muuttamaan lapsensa takia
Olemme naimisissa ja mun opinnot edellyttäisivät muuttoa toiselle paikkakunnalle. Lastakin olemme yrittäneet ja asialla on kiire iän ja terveyden puolesta. Miehelle on jo lapsi (11-vuotias) aiemmasta suhteesta ja hän kieltäytyy muuttamasta vuoroviikkojen takia. Olen ehdottanut, että lapsi voisi olla meidän kanssa kokoaikaisesti, jos koulua pitää vaihtaa. Ei käy. Myöskään tapaaminen vain viikonloppuisin ei sovi miehelle. Mitä tässä voi tehdä? Opinnot on mulle tärkeät, alalla on vaikea päästä ja olen haaveillut tästä jo pitkään.
Kommentit (149)
Olen menossa luokanopettajaopintoihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etkä tuon vertaa tajua lapsen kehityksestä?
Ja olet valmis pilaamaan lapsen elämän tienatakseksi joskus hamassa tulevaisuudessa pätkätöillä max 2500 euroa kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat yksin.
En saa mitään tukea Kelasta, koska olemme naimisissa. Kuitenkaan miehen palkka ei riittäisi omistusasuntoon sekä mun vuokraan toisella paikkakunnalla. En voi käydä töissä päivisin, koska opinnot olisivat lähiopetusta. En voi käydä iltaisin, koska minulla on koira (eli se olisi yksin aamusta yöhön). Jos muuttaisin, pitäisi lisäksi luopua haaveista tulla raskaaksi.
Ap
Lähiopetuksessako imettäisit ja hoitaisit vastasyntynyttä sitten, kun raskaus toteutuu?
Kyllä opiskeluista saa ihan äitiyslomaa. Sain oman lapseni kesken opintojen, olin vuoden äitiyslomalla jonka jälkeen lapsi meni ihan normaalisti päiväkotiin.
Ap, sinä hankit opiskelupaikkakunnalta jonkun tosi halvan kämpän ja asut siellä viikot ja käyt viikonloppuisin kotona. Missään tapauksessa et voi vaatia mistä muuttamaan, jos hän ei halua, etkä varsinkaan jos kuviossa on mukana myös lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko koulutus kestää? Onko paukkuja hoitaa opiskelu ja vauva, jota on syötettävä yölläkin?
Eiköhän isäkin voi syöttää vauvaa, ja opiskelun voi laittaa tauolle.
Eri
Tämä on provo. Tähän aikaan vuodesta, kun lukukausi on juuri alkanut, kukaan ei mieti tällaisia asioita. Syyskuussa ei jaella mitään opiskelupaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hoituvat suurelta osin etänä, ei huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkuti vinkuti.
Vinkuti vinkutin sijaan olisit voinut kommentoida vaikka näin: Jokaisella meillä on elämässä omat haasteet - perheellisenä joutuu välillä luopumaan omistaan. Toivottavasti löydätte tilanteeseen ratkaisun, pidä kuitenkin mielessä, että lapsen tarpeet menevät aikuisten tarpeiden edelle.
Tällaisella vastauksella olisit voinut jakaa viisauttasi ja tehdä maailmasta paremman paikan. Kommentoimalla vinkuti vinkuti, et auta ap:ta päinvastoin. Eli teet maailmasta entistäkin ikävämmän.
Vänkyti vänkyti.
Paljon rakkautta sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkuti vinkuti.
Vinkuti vinkutin sijaan olisit voinut kommentoida vaikka näin: Jokaisella meillä on elämässä omat haasteet - perheellisenä joutuu välillä luopumaan omistaan. Toivottavasti löydätte tilanteeseen ratkaisun, pidä kuitenkin mielessä, että lapsen tarpeet menevät aikuisten tarpeiden edelle.
Tällaisella vastauksella olisit voinut jakaa viisauttasi ja tehdä maailmasta paremman paikan. Kommentoimalla vinkuti vinkuti, et auta ap:ta päinvastoin. Eli teet maailmasta entistäkin ikävämmän.
Vänkyti vänkyti.
Hehhehhee. Tämä oli melkein hauska. Toisten sivistäminen ei ole vänkäämistä.
Ap kuulostaa tavalliselta, itsekkäältä naiselta.
Sääli miestä joka on sekaantunut sinuun.
Tuleva maikka, eipä yllätä. Niiden mies- ja poikaviha on legendaarinen.
Vaikuttaa nyt siltä, että et voi opiskella.
Kun potkaisin ex-vaimoni uskottomuuden takia pihalle, sovimme kirjallisesti, että vuoroviikot yhteiselle lapselle, ja jos jompi kumpi on niin tyhmä että muuttaa paikkakunnalta, no hänellä ei enää lasta ole. Kaksi vuotta myöhemmin tämä pöljä muutti sitten miehen perässä 200 km:n päähän. No, lapsi ei mennyt mukana. Lasta ei eroteta kotoaan.
ap kuvittelee naisena olevansa OIKEUTETTU saatana aivan kaikkeen mitä se keksii haluta.
Provohan tämäkin on. Ei noin tyhmiä ihmisiä ole olemassa.
Eikö nämä muuttoasiat ja järjestelyt mietitä jo kouluun hakiessa tai viimeistään opiskelupaikan saatua? Varmaan Porvoon yliopistossa tavataan suunnitella muuttoa vasta tässä vaiheessa, kun koulut ovat jo alkaneet.
No muutat ja näätte toisianne viikonloppuisin. Ei noi opinnot ikuisesti kestä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nämä muuttoasiat ja järjestelyt mietitä jo kouluun hakiessa tai viimeistään opiskelupaikan saatua? Varmaan Porvoon yliopistossa tavataan suunnitella muuttoa vasta tässä vaiheessa, kun koulut ovat jo alkaneet.
Aloitan opinnot vasta kevätlukukaudella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä olisi toinen maisterintutkintoni. Ensimmäinen ei työllistä!
Ap
Eikö nämä ole suurimmaksi osaksi itsenäistä opiskelua? Itse ainakin opiskelin toiselta paikkakunnalta käsin ja asuin hostellissa tai Airbnb kämpässä silloin, kun piti olla läsnä.
Ja sinä haluat että miehesi olisi surkea isä? Ja silti tekisit hänelle lapsen?