Mies ei suostu muuttamaan lapsensa takia
Olemme naimisissa ja mun opinnot edellyttäisivät muuttoa toiselle paikkakunnalle. Lastakin olemme yrittäneet ja asialla on kiire iän ja terveyden puolesta. Miehelle on jo lapsi (11-vuotias) aiemmasta suhteesta ja hän kieltäytyy muuttamasta vuoroviikkojen takia. Olen ehdottanut, että lapsi voisi olla meidän kanssa kokoaikaisesti, jos koulua pitää vaihtaa. Ei käy. Myöskään tapaaminen vain viikonloppuisin ei sovi miehelle. Mitä tässä voi tehdä? Opinnot on mulle tärkeät, alalla on vaikea päästä ja olen haaveillut tästä jo pitkään.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin yksin ja laittaisin lusikat jakoon. Selvästi miehelle vanha elämä on tärkeämpi kuin tulevaisuus sinun kanssasi. Jos miehelle perheen perustaminen sinun kanssasi olisi vanhaa elämää tärkeämpää, niin hän toimisi toisin. Olet hänelle vain kiva lisä "valmiissa palapelissä". Hän elää elämäänsä vanhan elämänsä kautta ja sinä olet hyödykemausteena tässä nykyelämässä, mutta et koskaan tule voittamaan hänen vanhaa elämäänsä, jonka mies laittaa aina etusijalle.
Käännä tuo niin että AP on tärkein ja mitä AP haluaa. Ajattelee vain ja ainoastaan mitä itse haluaa.
No jos minä aviopuolisona olisin b-korissa, niin en todellakaan katselisi moista. Eri asia, jos oltaisiin jotain nussintakamuja.
Minä avioliitossa tiedän että meidän yhteiset lapset on tärkeämpiä kuin minä. Kuten myös lapset minulle. Puolisoa rakastan toistaiseksi, lapsiani ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai lapsi on tärkein. Siis se nykyinen, olemassaoleva oikea lapsi. Ei se haaveissa oleva, miehen pusseissa majaileva mahdollinen lapsi.
Mutta sitten jos ja kun uusin syntyy, on hän niin pieni että hänet täytyy laittaa luontaisesti hetkeksi aikaa etusijalle. Kun siitä vähän kasvaa, niin homma tasoittuu.
Pienen vauvan TARPEET menee ainoastaan etusijalle. Ei äidin. Se iso lapsi on myös yhtä tärkeä.
Vauvan tarpeisiin kuuluu varmaan muodostaa side myös isäänsä? Eli isän tulisi olla läsnä. Isommalla lapsella on jo side isäänsä, eikä se mihinkään katoa.
Äiti voisi pysyä läsnä isän ja ison lapsen kanssa niin kaikkien lasten tarpeet tul
En tiedä miten tärkeää ap:lle tämä opiskeluasia on. Erolapsi tottuu siihen, jos rytmi vaihdetaan viikko-viikosta viikonloppurytmiin. Saattaa olla jopa parempi lapselle hänen hyvinvointinsa kannalta. Ei ole niin irrallinen liikuteltava palanen, vaan on se yksi "peruskoti". Itse en ainakaan olisi halunnut lapsena asua vuoroviikoin vanhemmilla. Ajatuskin on ihan kauhea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai lapsi on tärkein. Siis se nykyinen, olemassaoleva oikea lapsi. Ei se haaveissa oleva, miehen pusseissa majaileva mahdollinen lapsi.
Mutta sitten jos ja kun uusin syntyy, on hän niin pieni että hänet täytyy laittaa luontaisesti hetkeksi aikaa etusijalle. Kun siitä vähän kasvaa, niin homma tasoittuu.
Pienen vauvan TARPEET menee ainoastaan etusijalle. Ei äidin. Se iso lapsi on myös yhtä tärkeä.
Vauvan tarpeisiin kuuluu varmaan muodostaa side myös isäänsä? Eli isän tulisi olla läsnä. Isommalla lapsella on jo side isäänsä, eikä se mihinkään katoa.
Äiti voisi pysyä läsnä isän ja
Minä erolapsena olin onnellinen siitä että vanhemmilla oli silti hyvät välit ja pääsin kävellen kumpaan tahansa kotiin ihan silloin kun itse halusin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti voisi pysyä läsnä isän ja
No jos opiskelu on tärkeämpää kuin lapsen hyvinvointi niin sitten lähtee yksin opiskelemaan ja jättää lapset tekemättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin yksin ja laittaisin lusikat jakoon. Selvästi miehelle vanha elämä on tärkeämpi kuin tulevaisuus sinun kanssasi. Jos miehelle perheen perustaminen sinun kanssasi olisi vanhaa elämää tärkeämpää, niin hän toimisi toisin. Olet hänelle vain kiva lisä "valmiissa palapelissä". Hän elää elämäänsä vanhan elämänsä kautta ja sinä olet hyödykemausteena tässä nykyelämässä, mutta et koskaan tule voittamaan hänen vanhaa elämäänsä, jonka mies laittaa aina etusijalle.
Käännä tuo niin että AP on tärkein ja mitä AP haluaa. Ajattelee vain ja ainoastaan mitä itse haluaa.
No jos minä aviopuolisona olisin b-korissa, niin en todellakaan katselisi moista. Eri asia, jos oltaisiin jotain nussintakamuja.
Minä avioliitossa tiedän että meidän yhteiset lapset on tärkeämpiä kuin minä. Kuten myös lapset minulle. Puolisoa rakastan toistaiseksi, lapsiani ikuisesti.
Niinpä. Teidän YHTEISET LAPSET.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos minä aviopuolisona olisin b-korissa, niin en todellakaan katselisi moista. Eri asia, jos oltaisiin jotain nussin
Silti se lapsi on vanhemmalle tärkeämpi kuin puoliso. Sitö suurimmalla syyllä se rakas lasten äiti on silti kakkonen, ja lapsi ykkönen
Elämä on valintoja ja nyt AP olet omiesi edessä.
Et valitettavasti voi saada kaikkea näin hankalassa yhtälössä vaan jostakin on luovuttava ja nyt sinun tehtäväsi on priorisoida omat tarpeesi ja tehdä omat päätöksesi. Ja kasvettava aikuiseksi ja kestettävä valintojesi seuraukset.
Jo olemassaolevan lapsen elämää älä yritä sotkea. Lapsen isä on viisas kun ei suostu sinun oikkuihisi muuttamisesta Hyvää isämateriaalia selvästikin, ei ole hylkäämässä omaa lastaan.
Etsi lapseton mies. Sehän on ihan itsestäänselvyys, että miehellä lapsi menee sinun edelle ja niin sen pitääkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos minä aviopuolisona olisin b-korissa, niin en todellakaan katselisi moista. Eri asia, jos oltaisiin jotain nussin
Niinpä. Teidän YHTEISET LAPSET.
Tottakai eronneenakin omat lapset menevät kaiken edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkuti vinkuti.
Vinkuti vinkutin sijaan olisit voinut kommentoida vaikka näin: Jokaisella meillä on elämässä omat haasteet - perheellisenä joutuu välillä luopumaan omistaan. Toivottavasti löydätte tilanteeseen ratkaisun, pidä kuitenkin mielessä, että lapsen tarpeet menevät aikuisten tarpeiden edelle.
Tällaisella vastauksella olisit voinut jakaa viisauttasi ja tehdä maailmasta paremman paikan. Kommentoimalla vinkuti vinkuti, et auta ap:ta päinvastoin. Eli teet maailmasta entistäkin ikävämmän.
Vänkyti vänkyti.
Miten miehesi työpaikka? Voiko tehdä missä vain, vai joutuuko vaihtamaan eri firmaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten miehesi työpaikka? Voiko tehdä missä vain, vai joutuuko vaihtamaan eri firmaan?
Voi tehdä missä vain etänä tai toimistolla, joita löytyy ympäri Suomea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat yksin.
En saa mitään tukea Kelasta, koska olemme naimisissa. Kuitenkaan miehen palkka ei riittäisi omistusasuntoon sekä mun vuokraan toisella paikkakunnalla. En voi käydä töissä päivisin, koska opinnot olisivat lähiopetusta. En voi käydä iltaisin, koska minulla on koira (eli se olisi yksin aamusta yöhön). Jos muuttaisin, pitäisi lisäksi luopua haaveista tulla raskaaksi.
Ap
Kaikkea ei voi saada, valintakysymyksiä.
Vaikka meillä ei ole kummallakaan lapsia, en kyllä ikinä voisi vaatia puolisoa muuttamaan toiselle paikkakunnalla siksi että minä haluan sinne. Toki asiasta keskusteltaisiin ja jos puoliso olisi asialle avoin, mahtavaa, sit lähdetään. Mutta että pitäisi itsestäänselvänä että toisen KUULUU lähteä mukaan, tuntuu hurjalta.
Alaikäisen lapsen ollessa kuvioissa en kehtaisi edes pyytää. Keskity nyt raskauteen jos sellaisen tahdot, ja lähde opiskelemaan kun lapsi on täysi-ikäinen. Siihen on muutama vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia ne eronneet lapsia hankkineet miehet pitkälti ovat.
Palstamammat ovat kertoneet faktana, että mies ei koskaan eroa ellei ole uutta naista jo katsottuna ja sitten kun vaihtaa, niin se vanha perhe saa mennä, kun keskitytään vain uuteen. Eli kummin päin se nyt menee? Hylkääkö mies vanhan perheen vai onko vanha perhe aina etusijalla?
Onko ero jo vireillä.
Tosta ei tuu enää mitään.
Kuivunut mahdottomuuteensa.
Ap kerro nyt mihin maisteriohjelmaan olet menossa. Porvoon yliopiston tarjonta kiinnostaa.
En suostuisi edes seurustelemaan sellaisen miehen kanssa, jolle alaikäisten lastensa etu ei olisi ykkösasia. Jos hankkii lapsia, niin kantaa vastuunsa. Tämän pitäisi olla kaikille itsestäänselvyys.
Ap:lla on mies, jonka kanssa voi luottavaisesti hankkia lapsia. Vaikka parisuhde kaatuisi, niin voi luottaa siihen että mies kuitenkin antaa kaikkensa lasten eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap kerro nyt mihin maisteriohjelmaan olet menossa. Porvoon yliopiston tarjonta kiinnostaa.
Tätä on nyt kysytty, jo useamman kerran, mutta ap ei vastaa juuri tähän kysymykseen. Outoa 🤔