Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu muuttamaan lapsensa takia

Vierailija
13.09.2024 |

Olemme naimisissa ja mun opinnot edellyttäisivät muuttoa toiselle paikkakunnalle. Lastakin olemme yrittäneet ja asialla on kiire iän ja terveyden puolesta. Miehelle on jo lapsi (11-vuotias) aiemmasta suhteesta ja hän kieltäytyy muuttamasta vuoroviikkojen takia. Olen ehdottanut, että lapsi voisi olla meidän kanssa kokoaikaisesti, jos koulua pitää vaihtaa. Ei käy. Myöskään tapaaminen vain viikonloppuisin ei sovi miehelle. Mitä tässä voi tehdä? Opinnot on mulle tärkeät, alalla on vaikea päästä ja olen haaveillut tästä jo pitkään. 

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne olisi toisinpäin, muuttaisin miehen perässä tietenkin. Olen muuttanutkin. Hänen pitäisi ymmärtää, että miten tärkeää opiskelu mulle ja meidän tulevaisuudelle on. Lisäksi luulin, että hän haluaa olla mun kanssa myötä- ja vastoinkäymisissä, kuten luvattiin.

Ap

Mutta sinun ei tarvitse ymmärtää, miten tärkeä miehen lapsi on miehelle ja miten tärkeä lapsen äiti on lapselle? Eroa - ihan sen miehen lapsen vuoksi. 

Vierailija
62/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mies ajatellut että hän joutuu huolehtimaan lapsestaan yksin, jos ap muuttaa opiskelupaikkakunnalle?

Ei joudu. Lapsihan asuu vuoroviikoin äitinsä luona. Kun molemmat vanhemmat asuvat lähekkäin, on myös helpompi tehdä erikoisjärjestelyjä lapsen hoidon suhteen, jos toisen työt vaikka edellyttävät sitä jonain päivänä. (Esimerkiksi minulla on silloin tällöin työmatkoja, jolloin lapsi on yleensä eksän luona, vaikka olisi minun lapsiviikkoni.)

Jos mies muuttaisi niin sitten joutuisi huolehtimaan lapsestaan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista se, että vauvaa et voi kouluun viedä sillä opiskelurauha on myös muilla opiskelijoilla. Vauvan läsnäolo todennäköisesti olisi häiriöksi luennoilla (itkut, ramppaaminen vaipan vaihdossa, imetystä ei missään nimessä tunnin aikana). Eikä vauva jaksa edes 6-8h koulussa. Mieti nyt vähä.

Tiesitköhän, että kukaan ei voi estää viemästä vauvaa yliopistolle. Sitä paitsi voisin vauvan kanssa kotona tehdä vaikka gradun.

Ap

Vierailija
64/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa kunnianhimoiselta ihmiseltä. Ehkä mies on esteenä uralle.

Vierailija
65/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista se, että vauvaa et voi kouluun viedä sillä opiskelurauha on myös muilla opiskelijoilla. Vauvan läsnäolo todennäköisesti olisi häiriöksi luennoilla (itkut, ramppaaminen vaipan vaihdossa, imetystä ei missään nimessä tunnin aikana). Eikä vauva jaksa edes 6-8h koulussa. Mieti nyt vähä.

Tiesitköhän, että kukaan ei voi estää viemästä vauvaa yliopistolle. Sitä paitsi voisin vauvan kanssa kotona tehdä vaikka gradun.

Ap

No asu nykyisessä asunnossa ja tee sitä gradua 

Vierailija
66/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne olisi toisinpäin, muuttaisin miehen perässä tietenkin. Olen muuttanutkin. Hänen pitäisi ymmärtää, että miten tärkeää opiskelu mulle ja meidän tulevaisuudelle on. Lisäksi luulin, että hän haluaa olla mun kanssa myötä- ja vastoinkäymisissä, kuten luvattiin.

Ap

Miehesi on luvannut olla kanssasi myötä- ja....mutta hänen lapsellaan on täysi oikeus äitiinsä. Mies tekee ainoan oikean ratkaisun eikä riistä lapselta tämän äitiä. Eikä äidiltä lasta. Etkö yhtään ajattele miehen lasta?

Vierailija
67/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää prkl ikinä ruvetko seurustelemaan ihmisten kanssa joilla on lapsia! Kaikki menee niin hankalaksi. Mieluummin sitten vaikka yksin.

Eipä nuo lapsettomatkaan ihmiset ihan noin vain vaihda asuinpaikkaa kumppanin opintojen perässä. En minä ainakaan vaihtaisi.

Mitä kohtaa et ymmärtänyt että mieluummin vaikka yksin?

Vierailija
68/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta arkiviikoiksi johonkin halpaan huoneeseen. Mies hoitaa koiraa. Ovulaation aikaan järjestätte ylimääräiseen tapaamisen keskelle viikkoa.

Mies ei kai halua hoitaa koiraa. Se on minun hankkimani.

Ap

Hah! Sano, että se miehen lapsi on hänen hankkimansa, et hoida sinäkään sitten sitä lasta jos kerran noin menee että joka hankki niin hoitaa.

Vierailija
69/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko jo raskaana? Kauan on opintoja jäljellä? Voiko vauvan teko odottaa kunnes olet loppusuoralla.

Miehesi on harvinaisen viisas mieheksi. 

Jos joskus saatte lapsen ja sinusta tulee miehellesi exä, niin tiedät että myös teidän lapsi hyötyy isänsä luonteesta, ja siintä että kokee tärkeäksi laittaa lapset etusijalle.

Ei ns anna munansa juoksuttaa itseään.

Ehkäpä miehesi on jo tajunnut, onhan kerran eronnut, että partnerit vaihtuu. Lapset, se oma veri, taas on tärkeintä ja pysyvää.

Vierailija
70/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehesi on luvannut olla kanssasi myötä- ja....mutta hänen lapsellaan on täysi oikeus äitiinsä. Mies tekee ainoan oikean ratkaisun eikä riistä lapselta tämän äitiä. Eikä äidiltä lasta. Etkö yhtään ajattele miehen lasta?

Mies voi tehdä uusia lapsia aapeen kanssa. Parasta olisi jos muuttaisivat ja 11 vee jäis äidillensä.

Vois käydä isää moikkaamassa joka toinen viikonloppu.

Miehen uusi perhe aapeen kanssa pitäis riittää miehelle.

Vierailija
71/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa haista provolta, menee turhan paksuksi 

Vierailija
72/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ällöttää. Oma rakkaus on tärkeää mutta muiden ei. 

Vierailija
73/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies voi tehdä uusia lapsia aapeen kanssa. Parasta olisi jos muuttaisivat ja 11 vee jäis äidillensä.

Miehen uusi perhe aapeen kanssa pitäis riittää miehelle.

Minäkin olen tätä mieltä. Miehellä on uusi vaimo ja uusi elämä hänen kanssaan. Mutta ilmeisesti lapsi on tärkeämpi kuin ap.

Vierailija
74/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää prkl ikinä ruvetko seurustelemaan ihmisten kanssa joilla on lapsia! Kaikki menee niin hankalaksi. Mieluummin sitten vaikka yksin.

Eipä nuo lapsettomatkaan ihmiset ihan noin vain vaihda asuinpaikkaa kumppanin opintojen perässä. En minä ainakaan vaihtaisi.

Mitä kohtaa et ymmärtänyt että mieluummin vaikka yksin?

Eli kyse ei ollut lapsista ollenkaan, vaan siitä että sinä et tee mitään ihmisellä joka ei palvele pelkästään sinun tarpeistasu.

Vierailija
75/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa noin tyhmiä ihmisiä? 

Vierailija
76/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat yksin.

En saa mitään tukea Kelasta, koska olemme naimisissa. Kuitenkaan miehen palkka ei riittäisi omistusasuntoon sekä mun vuokraan toisella paikkakunnalla. En voi käydä töissä päivisin, koska opinnot olisivat lähiopetusta. En voi käydä iltaisin, koska minulla on koira (eli se olisi yksin aamusta yöhön). Jos muuttaisin, pitäisi lisäksi luopua haaveista tulla raskaaksi.

Ap

Kai sun nyt pitää päättää opinnot vai vauva. Miehen lasta et voi vastuuttaa, typerys.

Vierailija
77/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat yksin.

En saa mitään tukea Kelasta, koska olemme naimisissa. Kuitenkaan miehen palkka ei riittäisi omistusasuntoon sekä mun vuokraan toisella paikkakunnalla. En voi käydä töissä päivisin, koska opinnot olisivat lähiopetusta. En voi käydä iltaisin, koska minulla on koira (eli se olisi yksin aamusta yöhön). Jos muuttaisin, pitäisi lisäksi luopua haaveista tulla raskaaksi.

Ap 

Valtion takaama opintolaina!

Vierailija
78/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta arkiviikoiksi johonkin halpaan huoneeseen. Mies hoitaa koiraa. Ovulaation aikaan järjestätte ylimääräiseen tapaamisen keskelle viikkoa.

Mies ei kai halua hoitaa koiraa. Se on minun hankkimani.

Ap

Koira piikille.

Vierailija
79/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oletko jo raskaana? Kauan on opintoja jäljellä? Voiko vauvan teko odottaa kunnes olet loppusuoralla.

Miehesi on harvinaisen viisas mieheksi. 

Jos joskus saatte lapsen ja sinusta tulee miehellesi exä, niin tiedät että myös teidän lapsi hyötyy isänsä luonteesta, ja siintä että kokee tärkeäksi laittaa lapset etusijalle.

Ei ns anna munansa juoksuttaa itseään.

Ehkäpä miehesi on jo tajunnut, onhan kerran eronnut, että partnerit vaihtuu. Lapset, se oma veri, taas on tärkeintä ja pysyvää.

Siitä. Ei siintä. Ei mulla muuta.

Vierailija
80/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehen uusi perhe aapeen kanssa pitäis riittää mi

Jokaiselle täysjärkiselle lapsi on tärkeämpi.