Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu muuttamaan lapsensa takia

Vierailija
13.09.2024 |

Olemme naimisissa ja mun opinnot edellyttäisivät muuttoa toiselle paikkakunnalle. Lastakin olemme yrittäneet ja asialla on kiire iän ja terveyden puolesta. Miehelle on jo lapsi (11-vuotias) aiemmasta suhteesta ja hän kieltäytyy muuttamasta vuoroviikkojen takia. Olen ehdottanut, että lapsi voisi olla meidän kanssa kokoaikaisesti, jos koulua pitää vaihtaa. Ei käy. Myöskään tapaaminen vain viikonloppuisin ei sovi miehelle. Mitä tässä voi tehdä? Opinnot on mulle tärkeät, alalla on vaikea päästä ja olen haaveillut tästä jo pitkään. 

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ajaa joka aamu 140km/suunta kouluun. Ei muutettu lasten koulujen takia kun opinnot kestävät kuitenkin vaan sen 3,5v. Ei päässyt aiemmin hakemaansa kouluun. Nyt kun pääsi, ei ollut ideaalitilanne opiskelulle, mutta tilaisuutta ei voinut jättää väliin. Ehdotin mä kyllä miehelle että muuttaisi yksin opiskelupaikkakunnalle ja ajelisi vain viikonloppuisin kotiin. 

Vierailija
22/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa että löytyy edes yksi suoraselkäinen isä joka pitää huolta lapsestaan! Suoraan sanottuna AP, olet lapsellinen diiva jonka pillin mukaan pitäisi isosti muuttaa toisten elämää. Sinä voit lähteä opiskelemaan mutta ei se tarkoita että sen takia lapsen elämää pitäisi rikkoa joko rajoittamalla isän tapaamisia tai laittamalla koulu ja kaveripiiri vaihtoon. Kuulostaa muutenkin että miehenkin pitäisi muuttaa toiselle paikkakunnalle tullakseen sinulle elättäjäksi, mitä jos nyt kuitenkin elättäisit itse itsesi sotkematta muiden elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on hyvä mies. Mies joka soveltuu isäksi ja ymmärtää vastuunsa vanhempana. Sinänsä ymmärrän toiveesi yhteisestä lapsesta. Ole miehesi arvoinen itse. Älä ole itsekäs. 

Vierailija
24/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat yksin.

En saa mitään tukea Kelasta, koska olemme naimisissa. Kuitenkaan miehen palkka ei riittäisi omistusasuntoon sekä mun vuokraan toisella paikkakunnalla. En voi käydä töissä päivisin, koska opinnot olisivat lähiopetusta. En voi käydä iltaisin, koska minulla on koira (eli se olisi yksin aamusta yöhön). Jos muuttaisin, pitäisi lisäksi luopua haaveista tulla raskaaksi.

Ap

Lähiopetuksessako imettäisit ja hoitaisit vastasyntynyttä sitten, kun raskaus toteutuu?

Jos tarve vaatii.

Ap

Ja saatko pitää vastasyntynyttä oppitunneilla mukana?

Vierailija
25/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat yksin.

En saa mitään tukea Kelasta, koska olemme naimisissa. Kuitenkaan miehen palkka ei riittäisi omistusasuntoon sekä mun vuokraan toisella paikkakunnalla. En voi käydä töissä päivisin, koska opinnot olisivat lähiopetusta. En voi käydä iltaisin, koska minulla on koira (eli se olisi yksin aamusta yöhön). Jos muuttaisin, pitäisi lisäksi luopua haaveista tulla raskaaksi.

Ap

Et siis saa opintorahaa, opiskelijan asumislisää tai opintolainaa?

Vierailija
26/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää prkl ikinä ruvetko seurustelemaan ihmisten kanssa joilla on lapsia! Kaikki menee niin hankalaksi. Mieluummin sitten vaikka yksin.

Vierailija
27/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta arkiviikoiksi johonkin halpaan huoneeseen. Mies hoitaa koiraa. Ovulaation aikaan järjestätte ylimääräiseen tapaamisen keskelle viikkoa.

Vierailija
28/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat yksin.

Ap

Et siis saa opintorahaa, opiskelijan asumislisää tai opintolainaa?

En. Olen käyttänyt ne jo aiemmin. Mutta en saisi miehen palkankaan vuoksi.

Ap

Vierailija
29/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta arkiviikoiksi johonkin halpaan huoneeseen. Mies hoitaa koiraa. Ovulaation aikaan järjestätte ylimääräiseen tapaamisen keskelle viikkoa.

Mies ei kai halua hoitaa koiraa. Se on minun hankkimani.

Ap

Vierailija
30/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat yksin.

Ap

Surullista, mutta niin se aina välillä on elämässä, että tuntuu, että tulee seinä vastaan. Uskon, että selvitätte asian parhain päin.

Vierailija
31/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kai sitä raskautta silti yrittää. Pakkohan sinun opinnoista on sitten pitää taukoa, kun vauva syntyy ja äitiysloman ajan. Silloin asut tietenkin kokoaikaisesti kotona. Joku halpa solu opiskelupaikkakunnalle ja olet siellä silloin kun on pakko.

Onko tuleva isukki lupautunut hoitaa tulevaa vauvaanne sun opiskellessa?

Vierailija
32/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna valitsisin äitiyden. Aina voi opiskella myöhemmin, mutta hedelmällisyys laskee

Vierailija
33/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää prkl ikinä ruvetko seurustelemaan ihmisten kanssa joilla on lapsia! Kaikki menee niin hankalaksi. Mieluummin sitten vaikka yksin.

Eipä nuo lapsettomatkaan ihmiset ihan noin vain vaihda asuinpaikkaa kumppanin opintojen perässä. En minä ainakaan vaihtaisi.

Vierailija
34/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mies ajatellut että hän joutuu huolehtimaan lapsestaan yksin, jos ap muuttaa opiskelupaikkakunnalle?

Vierailija
35/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa. Sinä muutat opiskelujen ajaksi. Älä erota olemassa olevaa lasta tai pakota lasta muuttamaan sinun opiskelun ajaksi 

Mitä erottamista se on kun ap on ehdottanut, että lapsi tulisi heille asumaan?

Vierailija
36/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kai halua hoitaa koiraa. Se on minun hankkimani.

Ap

Mitä mies ylipäänsä on mieltä opiskeluasiasta? Ei taida olla kovin innostunut. 

Vierailija
37/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tosiaan voi saada kaikkea yhtä aikaa. Jos hän haluaa ensisijaisesti opiskella, hän opiskelee, viis siitä miten muun perheen käy.

Vierailija
38/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lapsi on äidin, ei voi olla teillä kokoaikaisesti. Olisi todella väärin erottaa lapsi kodistaan jossa asuu pääsääntöisesti, ehkä se on äiti?

-Jos lapsi on poika, ehkä kaipaa isää? Jos tyttö, pärjää ilman isää? Vai mitenpäin se menee. Miten joku kestää vuoroviikkoja lapsena.

-Mies ei halua opiskelupaikkakunnallesi. Ei muuta sinne. Fakta. Joku vieras paikkakunta, tuppukylä tai muuten kolkko.

-Ei mikään estä sua menemästä opiskelemaan tai hakemaan unelma-alaa, jos se on eettinen ala. Älä ole vimmaisesti parisuhteessa jos olette nuoria, oma elämäsi on etusijalla. Ja omat etusi. Ainahan voisi ero tulla sattumalta ja silloin omat toiveesi ja elämäsi jota oot rakentanut, on sun etu.

-Mieti mitä haluat itse. Entä onko samalla paikkakunnalla jotain vai ei. 

Vierailija
39/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä olisi toinen maisterintutkintoni. Ensimmäinen ei työllistä!

Ap

Vierailija
40/149 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa. Sinä muutat opiskelujen ajaksi. Älä erota olemassa olevaa lasta tai pakota lasta muuttamaan sinun opiskelun ajaksi 

Mitä erottamista se on kun ap on ehdottanut, että lapsi tulisi heille asumaan?

Äidistä?