Olen tk-eläkkeellä autismin takia, saan tukia 2100€/kk, haluatko kysyä jotain?
Olen tk-eläkkeellä autismin takia, saan tukia 2100€/kk, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (59)
Paremmat tulot kuin monella työssäkäyvällä , kyllä toisten kelpaa.
Olen kateellinen. Mulla on fyysinen vamma ja liuta diagnosoimattomia mielenterveysongelmia (todennäköisesti olen myös autismin kirjolla) enkä saanut edes osakuntoutustukea.
Mä en usko sua. Jos olet pystynyt noin pitkään olemaan työelämässä, että eläkkeesi on tuolla tasolla, sinä et missään tapauksessa ole pelkästä autismista eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko sua. Jos olet pystynyt noin pitkään olemaan työelämässä, että eläkkeesi on tuolla tasolla, sinä et missään tapauksessa ole pelkästä autismista eläkkeellä.
Ei autisminkirjosta ylipäätään pääse eläkkeelle. Eihän se edes ole sairaus.
No en. Mä saan n. 1000e tukia eläkkeellä. Ja tiedän että yhtä pitkällä työhistorialla joku saa enemmän kuin sinä. Esim. tuleva aika, jota mulle ei laskettu ollenkaan.
Eihän eläke ole sosiaalituki. Mitä työtä sitten olet tehnyt kun sinulla on noin hyvä eläke?
Ap saa varmaan eläkettä, asumistukea, lapsista lapsilisää ja elatustukea. Ei tuo niin iso summa ole jos on lapsia elätettävänä.
Ap, voisitko luetella saamasi tuet summineen? Vähän vaikea muodostaa mielipidettä, kun en osaa hahmottaa taloudellista tilannettasi.
Olen tk- eläkkeellä työmatkalla tapahtuneen tapaturman johdosta. Nyt useampi vuosi tapahtuneesta tapaturmasta. Tk- eläke brutto 2928€/kk netto 2211€/kk. Tk- eläke toistaiseksi myönnetty. Työt tehty. Työvuosia olisi ollut vielä edessä 19 vuotta. Tk- eläkkeen maksaa työnantajan vakuutusyhtiö.
Kysymys: miksi valehtelet koko ajan?
Taidatpa VALEHDELLA. Ei tuet ole kovin suuria Suomessa.
No jos et ole ollut työelämässä, on tuossa summassa väistämättä mukana jotain vammaisavustuksia, lapsilisiä, elatustukia, asumistukea, yms. Varsinainen eläkkeesi tuskin on paljoakaan päälle 1000/kk. Jos taas varsinainen työkyvyttömyyseläkkeesi on tuon 2100/kk, olet ehtinyt tekemään jo melkoisesti töitäkin tai kouluttautumaan korkealle.
Vierailija kirjoitti:
Taidatpa VALEHDELLA. Ei tuet ole kovin suuria Suomessa.
ONPAS, ONPAS!!
T. kokoomusöyhö
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveydellisistä syistä ja saan vain 1400€/kk. Olen kyllä ihan terve, esitin 11 vuotta ongelmallista.
Vierailija kirjoitti:
No jos et ole ollut työelämässä, on tuossa summassa väistämättä mukana jotain vammaisavustuksia, lapsilisiä, elatustukia, asumistukea, yms. Varsinainen eläkkeesi tuskin on paljoakaan päälle 1000/kk. Jos taas varsinainen työkyvyttömyyseläkkeesi on tuon 2100/kk, olet ehtinyt tekemään jo melkoisesti töitäkin tai kouluttautumaan korkealle.
Koostuu ihan mielikuvituseuroista tuo "tulo"