Olen tk-eläkkeellä autismin takia, saan tukia 2100€/kk, haluatko kysyä jotain?
Olen tk-eläkkeellä autismin takia, saan tukia 2100€/kk, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveydellisistä syistä ja saan vain 1400€/kk. Olen kyllä ihan terve, esitin 11 vuotta ongelmallista.
Tuskin olet terve, jotain ongelmiahan sinulla on pakko olla mielenterveydessä koska normaali ihminen etenee elämässään eikä jää jumittamaan kesken matkan. Tuo on pelkkä defenssi jonka avulla estät itseäsi romahtamasta psyykkisesti.
Nieletkö ja tykkäätkö pyllyleikeistä?
Olin ihan terveenä töissä 40 vuotta, nettoeläkkeeni on 1200,-€/kk.
Itse työkyvyttömyyseläkkeellä ja eläke jää hieman alle 1000e/kk. Autismin kirjolla olen mutta on myös liuta muita sairauksia ja vammoja jotka vienneet työkyvyn ja tk-eläkkeelle. Pelkkä autismi ei tk-eläkkeelle riitä ellei ole niin vaikea että tarvitsee muussakin elämässä jatkuvasti apua enkä silloinkaan usko että tuon verran saisi rahaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko sua. Jos olet pystynyt noin pitkään olemaan työelämässä, että eläkkeesi on tuolla tasolla, sinä et missään tapauksessa ole pelkästä autismista eläkkeellä.
Ei autisminkirjosta ylipäätään pääse eläkkeelle. Eihän se edes ole sairaus.
Kyllä Autismi on eläkkeen peruste.
Tosin tuo summa on korkea, epäilen että ei pidä paikkaansa, joitain erityistukia täytyy olla tuossa mukana jos on summa tosi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tk- eläkkeellä työmatkalla tapahtuneen tapaturman johdosta. Nyt useampi vuosi tapahtuneesta tapaturmasta. Tk- eläke brutto 2928€/kk netto 2211€/kk. Tk- eläke toistaiseksi myönnetty. Työt tehty. Työvuosia olisi ollut vielä edessä 19 vuotta. Tk- eläkkeen maksaa työnantajan vakuutusyhtiö.
Sun eläkkeesi on tapaturmaeläke, koska tapaturma on sattunut työmatkalla. Ala hyvä ihminen valmistautumaan varsinaiseen eläkkeeseen, kun sulla täytyy eläkeikä, eläkkeesi putoaa normaaliksi työeläkkeeksi eli paljon. Sen pohjana käytetään tuota nykyistä eläkettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko sua. Jos olet pystynyt noin pitkään olemaan työelämässä, että eläkkeesi on tuolla tasolla, sinä et missään tapauksessa ole pelkästä autismista eläkkeellä.
Olen sairaseläkkeellä, ikää minulla on alle 30 vuotta.
Ap
Aloitus on provo. Autistia on vaikea kuvitella kirjoittelemaan autismistaan vauva.fi:hin, ainakaan silloin kun autismi on niin syvä, että on tk-eläkkeelle laitettu.
Christiiina kirjoitti:
Eihän eläke ole sosiaalituki. Mitä työtä sitten olet tehnyt kun sinulla on noin hyvä eläke?
Miksi luulet, että ap olisi koskaan edes ollut töissä? Tk-eläke voidaan laskea henkilölle, joka saa vaikka opiskelujen aikana diagnoosin, hänen tk-eläkkeensä pohjautuu arvioon, jossa huomioidaan tulotaso, mihin hänen oletettaisiin yltäneen.
Minäkään en tiedä, onko ap koskaan ollut töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaseläkkeellä, ikää minulla on alle 30 vuotta.
Ap
Epäilemättä, mutta joko sinulla on jotakin fyysistä ongelmaa, tai mt-ongelmia mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpäjät? Se on neurologinen poikkeama, voit toki olla toista mieltä. Asperger- ja autismikirjolla on monentasoista ihmistä, osa ei aivan varmastikkaan pärjää työelämässä.
No mitä mieltä itse olet? Olisitko kykenevä tekemään jotain työtä auttamista huolimatta?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveydellisistä syistä ja saan vain 1400€/kk. Olen kyllä ihan terve, esitin 11 vuotta ongelmallista.
Minä saisin asperger-diagnoosin, jos vaivautuisin tutkimukseen, mutta on mukavampaa piinata työkavereita, kuin jäädä kotiin, eihän siellä voi päteä kenellekään.
"Yhyy, tiedän ettei kukaan tykkää musta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpäjät? Se on neurologinen poikkeama, voit toki olla toista mieltä. Asperger- ja autismikirjolla on monentasoista ihmistä, osa ei aivan varmastikkaan pärjää työelämässä.
Yhäkään se ei ole sairaus. Yhtään ainoaa henkilö en tiedä, joka olisi päässyt _pelkällä_ Asperger-diagnoosilla eläkkeelle. Aina on oltava tukena mt-ongelmia tai fyysistä problematiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa eläke voi olla paljon suurempikin. Sukulainen jäi yläasteikäisenä rattijuopon yliajamaksi ja sai pysyvän aivovamman ja on pysyvästi eläkkeellä ja eläke n. 3600€/kk, jonka maksaa vakuutusyhtiö ja eläkkeen suuruuteen vaikutti hänen koulumenestys, vanhempien työura ja koulutus jne. Ja eläke on laskettu, kuin hän olisi ollut töissä eläkeikään asti.
Tosin, luopuisi varmasti eläkkeestään heti, jos saisi terveen paperit, kun aivovamma haittaa elämää
Oma tk-eläkkeeni on bruttona yli 2000 euroa ja siihen päälle vielä lapsilisä yksinhuoltajakorotuksella sekä eläkkeensaajan lapsikorotus yhdestä lapsesta.
Eli ei ole kysyttävää toisin sanoen.
Tosi omituinen aloitus kieltämättä. Ei ole kerrottu onko bruttona vai nettona ja mitä tukia siihen sisältyy eläkkeen lisäksi. Tarkoitus on ilmeisesti tehdä huonompiosaiset kateelliseksi ja ärsyttää työssäkäyviä, mitään muuta motiivia on vaikea keksiä sille miksi joku tekisi mitään tuollaista.