Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako jotkut oikeasti peruna-sipuli sekoitusta?

Vierailija
13.09.2024 |

Öööh,,,,, siis onko vaikeaa leikata itse perunat ja sipuli?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan. Ei ole vaikeaa leikata perunaa ja sipulia, mutta helpompaa kun ei tarvitse tehdä sitä itse. Hintaero on sen verran pieni, että mieluummin ostan valmiiksi leikatut. Miksi pitäisi tehdä kaikki itse?

Vierailija
62/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan mutten kiusauksia varten. Amerikan vuosinani opin paikallisen tavan paistaa hashbrownia pannulla aamiaiseksi. Lähimmäksi sitä olen havainnut juuri peruna-sipulipakasteen. 

Hei, hyvä vinkki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa leikata itse, mutta kilohinta on usein niin halpa (omassa lähikaupassa 0,99€/kg), että ostan kyllä toisinaan. 

Vierailija
64/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikkoisella peukalolla perunoiden kuoriminen on he*vettiä. Onneksi on elämää helpottavia puolivalmisteita.

Vierailija
65/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan mutten kiusauksia varten. Amerikan vuosinani opin paikallisen tavan paistaa hashbrownia pannulla aamiaiseksi. Lähimmäksi sitä olen havainnut juuri peruna-sipulipakasteen. 

Hei, hyvä vinkki!

Minä käytän tuohon tähteeksi jääneitä keitettyjä perunoita. Suomeksi se ruoka on pyttipannu, myös ruotsiksi. Toki hyvää siitä tulee tuosta sekoituksestakin, varsinkin jos tykkää enemmän suikaloidusta kuin lohkotusta perunasta.

Vierailija
67/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeisen kuukauden aikana kokannut lähes pelkästään erilaisia kiusauksia ja joka kerta ostan sen s-marketin alle 2€ maksavan kilon säkin, koska se on niin helppo, halpa ja nopea.

Eli ostaa ainakin yksi laiskimus. Varmaan ostan tänäänkin.

Vierailija
68/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, enpä usko, että kukaan noita väärästkään ostaa. Ei se nyt niin vaikeaa ole leikata mutta silti voi ostaa. 

Vierailija
69/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina varalla pakastimessa

Vierailija
70/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. T. Reumaa käsissä

Vierailija
71/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä kysellä "ostaako joku oikeasti XXX?" 

No ostaa, ei niitä muuten olis myynnissä. Sellaset mitä kukaa ei osta katoaa kaupoista.

Niin, ikävä kyllä myös monet laadukkaat tuotteet kuten paremmat tummat suklaat, oliiviöljyt, teet jne. Koska suomalaiset katsoo vain hintaa ja helppoutta, mitään ei haluta tehdä itse alusta saati terveellistä tai laadukasta. Suomessa on kyllä helppoa kasata terveellinen ostoskori mutta ikävää silti miten tiettyjen tuotteiden kohdalla (varsinkin tietyt kaupat) on heikko valikoima ja sitten jotain mehuja ja karkkeja jne laari- ja hyllykaupalla. Jos kotimaiset kaupat edes vähän karsisi sitä ns. moskaa ja niitä halvimpia heikoimpia tuotteita ja keskittyisi parempaan valikoimaan niin olisi jees. 

Vierailija
72/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä ap osta perunoita ja sipulia? Siis kuka oikeesti tekee niin? Ne täytyy kasvattaa itse.

Vierailija
73/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tulee erittäin hyvää lohilaatikkoa. 

Vierailija
74/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
75/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa joskus. Ei se vaikeaa ole, mutta hitaampaa kuin heittää ne pakastimesta paistumaan. Kun on kotona etätöissä, ehtii hyvin laittaa kahvitauolla kiusauksen uuniin peruna-sipulipakasteesta, mutta perunoita pilkon vain viikonloppuisin.

Vierailija
76/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ostin (niitä sekoituksiahan on, joissa on muitakin juureksia lisänä esim. porkkanaa.

Nyt kun olen eläkkeellä pesen, kuorin ja pilkon juurekseni (tai mies yleensä). Keväällä kotimaiset juurekset  ovat jo aika nuhjuisia, esim. porkkanoita ei pitäisi raakana syödä silloin, ei ainakaan antaa lapsille, koska niihin kertyy myrkkyäkin , silloin ostan noita pakasteita.

Vierailija
77/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kädet amputoitu. Joten pakko ostaa.

Olen yrittänyt perunoita pilkkoa veitsi suussa. Hankalaa.

Vierailija
78/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osta. Niitä pidetään kaupoissa vain näytösluontoisesti. Tuottaa tietysti tappiota kauppiaille, mutta kun on pakko ap:n ja hänen kaltaistensa kyselijöiden takia.

Vierailija
79/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Meillä se on arjen pikaruokaa, joka valmistuu käytännössä itsekseen. Sen voi tehdä kesken etätyöpäivän ja aktiivista aikaa menee 5 minuuttia. Lapsille on sitten ruoka valmiina heti, kun tulevat päiväkodista eikä tarvitse siinä kohtaa ruveta perunoita kuorimaan ja pilkkomaan.

Vierailija
80/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miettikää kuinka hel-ve-tin monta hyllymetriä kaikissa kaupoissa on ihan vaan koristuksena eineksiä, ei niitäkään kukaan oikeasti osta. Siellä ovat, ja jossain vaiheessa yritetään koristella raikkaanvärisillä -30% tarroilla mutta ei siltikään kukaan osta. 

Älä valehtele tänäänkin ostin korin täyteen valmisruokia.Ei ole aikaa tuhlata tuntikausia ruuanlaittoon niinkuin joillakin näkyy olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä