Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako jotkut oikeasti peruna-sipuli sekoitusta?

Vierailija
13.09.2024 |

Öööh,,,,, siis onko vaikeaa leikata itse perunat ja sipuli?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän apuvälineitä keittiössä ja syömiseen, joten minulle on suositeltu näitä. Yritin taannoin nuijia lehtipihvejä niin yhdessäkin oli tekemistä ja pitkä tauko välissä. Tekisin itse, mutta terveyteni ei salli tai vaikeuttaa asioita, tai saan itseni tosi kipeäksi, joten käytän. 

Ostan myös valmiita salaattipusseja yms. jos ovat isolla alella. Mun kaupasta niitä saa välillä poistosta hintaan 8snt pussi. 

Vierailija
42/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mä olen huolissani ap:n kirjoitustaidosta. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että pilkkua voisi käyttää ellipsissä tai että se olisi jotenkin vapaasti päätettävissä, että kuinka monta pistettä (tai siis tässä tapauksessa pilkkua) siinä käytetään?

Pillupsissas on hiekkaa jos noin pilkkuja  on nussittava ....,,,,,,,..,.,.,.

Ai, sä olitkin veeti. Meepä takas tunnille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mä olen huolissani ap:n kirjoitustaidosta. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että pilkkua voisi käyttää ellipsissä tai että se olisi jotenkin vapaasti päätettävissä, että kuinka monta pistettä (tai siis tässä tapauksessa pilkkua) siinä käytetään?

Pillupsissas on hiekkaa jos noin pilkkuja  on nussittava ....,,,,,,,..,.,.,.

Ai, sä olitkin veeti. Meepä takas tunnille. 

Veeti tosiaan, lähes Kallio

Vierailija
44/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vuoka, kippaa peruna-sipulisukaleet, kippaa kinkkusuikaleet, kaada kermat, sotke suolaa ja pippuria ja möyhäytä kädellä pakka sekasin. Pistä uuniin, pese kädet, mene istuu läppärille selaamaan vauvapalstaa ja sä kuorit vielä sillä välin perunoita...

simo
45/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rupeatte puolustelemaan peruna-sipulisekoituksen ostamista jolllekin random av trollille? Aina teitä saa hävetä toveri av mammat.

Tämä ööhöttävä-aloittaja on ollutkin taas vireä. Syksyinen ilmanraikkaus ehkä herätti koomasta, jossa on ollut lämpimien päivien ajan.

Vierailija
46/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vain hyvä että amatööreille on omat sekoitukset ja puolivalmisteet kaupoissa.

Vierailija
47/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Händikäpit ei pysty, vaikka jotenkin saavat ruokaa laitetettua. Hyvä niin.

Vierailija
48/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ostan peruna-sipulisekoitusta tiettyjä ruokalajeja kuten kiusausta varten, koska tiedän, että se on esikeitettyä. Normiperunoiden tärkkelyksestä ei voi koskaan tietää etukäteen, miten paljon niissä on tärkkelystä pinnalla eli mitenkä pitkään niitä pitää huuhtoa vai pitääkö lisäksi jopa keittää. Varsinkin raastetusta perunasta mulla on karmeita kokemuksia, ei mielellään enää vapaaehtoisesti sellaista olotilaa.

T DM1

Vierailija
49/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rupeatte puolustelemaan peruna-sipulisekoituksen ostamista jolllekin random av trollille? Aina teitä saa hävetä toveri av mammat.

Tämä ööhöttävä-aloittaja on ollutkin taas vireä. Syksyinen ilmanraikkaus ehkä herätti koomasta, jossa on ollut lämpimien päivien ajan.

Ajanvietettähän tää on, mukavasti kuluu se hetki kun on pakastepizza uunissa ;-D

Vierailija
50/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

On vaikeaa leikata. 

Ostan perunasipulisekoitusta nyt ja tulevaisuudessa.

Kun vauva sormiruokailee, niin noi on ehkä parhaimpia ikinä. Valmistuu nopeasti tekemättä mitään.

Vierailija
51/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut peruna sipulia pakasteena. Valkkaan perunan aivan upean makuisen

Annabellen joka höyrytettynä ja kuorineen voimariinia hieman päälle on ihan sellaisenaan herkkua. En tee enää mitään muusejakaan kun annabelle voin kanssa korvaa sen. Höyryttää vähän enemmän perunoita kerralla ja seuraavana päivänä tekee lopuista pyttipannua. Jääkaappiin ei pidä laittaa vaan säilyttää huoneenlämmössä ylimääräiset perunat. Jääkaappi pilaa keitetyt perunat. Edelliseltä päivältä jääneet perunat pilkon paistinpannulle voin kanssa ja heitän kananmunan tai kaksi sinne sekaan. Ai että mitä ihanaa pyttispannua tulee.

Yksi pidetyimmistä uusista perunalajikkeista Suomessa, jonka suosio perustuu erityiseen kermaisen pehmeään makuun. Muodoltaan Annabella on pitkulainen, joskus käyräkin. Kiinteä, keltamaltoinen ja maukas Annabella on omiaan lohkoperunoihin, salaatteihin ja keittoihin. Monet pitävät siitä myös keitettynä lisäkeperunana.

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/rakas-peruna

Peruna pitää höyryttää ja syödä kuorineen jotenka sen ravintoarvot, kuidut ja maku on silloin ihan huipussaan.

Vierailija
52/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi sitä jätettä pakastimeeni edes ilmaiseksi. Joku raja sentään.

Vierailija
53/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ostan peruna-sipulisekoitusta tiettyjä ruokalajeja kuten kiusausta varten, koska tiedän, että se on esikeitettyä. Normiperunoiden tärkkelyksestä ei voi koskaan tietää etukäteen, miten paljon niissä on tärkkelystä pinnalla eli mitenkä pitkään niitä pitää huuhtoa vai pitääkö lisäksi jopa keittää. Varsinkin raastetusta perunasta mulla on karmeita kokemuksia, ei mielellään enää vapaaehtoisesti sellaista olotilaa.

T DM1

😲 Onko sulla mennyt myrkkysienet ja muut syötävät ihan sekaisin. 😂

Vierailija
54/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintaero ei ole niin merkittävä, että viitsisin itse tuhertaa perunoiden ja sipulin kanssa. Ostan aina valmista sekoitusta. 

Makuero on merkittävä.

Vierailija
55/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T DM1

😲 Onko sulla mennyt myrkkysienet ja muut syötävät ihan sekaisin. 😂

Vajaan kahden tunnin päästä, vaikka pikainsuliinikin olisi annosteltu oikein, verensokeri on kahdessakympissä. Sinä painuisit jo oksentamaan, minä en, koska tiedän kumminkin, mistä on kyse. Ehkäpä sinä tarvitsisit niitä myrkkysieniä, jotta jauhantasi loppuisi.

Vierailija
56/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
57/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista huomiota haluaisit? 

Vierailija
58/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ostan laatikoita ja kiusauksia varten

Vierailija
59/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mutten kiusauksia varten. Amerikan vuosinani opin paikallisen tavan paistaa hashbrownia pannulla aamiaiseksi. Lähimmäksi sitä olen havainnut juuri peruna-sipulipakasteen. 

Vierailija
60/87 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään osta, se on Puppa joka käy ne vasuunsa keräämässä joka päivä ja sitten pitä taas allas täyttää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi