Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähes puolet etätyöläisistä pesee pyykkiä työajalla

Vierailija
12.09.2024 |

Niin onko tuossa jotain perinpohjaisen väärää, vai miksi tämä on uutinen? Jos kyse on koneen pesemässä pyykistä, eikä nyrkkipyykistä.

Olen itseasiassa yllättynyt miksei useampi tee noin.

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/7828348

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä uutisointia. Meillä on etätyön lisäksi joustotyö, eli työt voi hoitaa melkein milloin tahansa, kunhan ilmestyy pakollisiin palavereihin. 

Päivisin saatan lenkkeillä, siivota, treenata, shoppailla tai mitä nyt ikinä. Näin työt tulee hoidettua silloin, kun olen tehokkaimmillani ja kykenen keskittymään. Pidän tunneista kirjaa ja vähennän tauot tietenkin työajasta. 

Paljon on nykyään myös sellaisia palavereja, jotka eivät vaadi aktiivista osallistumista vaan täytyy vaan keskittyä kuuntelemaan. Mun on paljon helpompi keksittyä näihin, kun samalla touhuan jotain pientä: siivoan keittiötä tai ihan vaan lenkkeilen. 

Vierailija
22/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siinä ei ole mitään ihmeellistå jos ja kun laitan pyykinpesukoneen päälle aamukahvia hörppiessä ja ripustan lounastauolla- saatan olla niin hurja että laitankin ne ekat kuivausrumpuun ja laitan seraavan satsin pyörimään. Lounas 30min on omaa aikaa eikä siitä makseta.

Olenpa ollut niinkin hurja että teamsin aikaan kuuntelin selostukset luurit korvilla ja käytin koiran lenkillä kun ulkona oli nätti keli. Kyseisessä palaverissa ei juurikaan ollut pp esityksiä joten miksi ei?

On työnantajankin etu kun työntekijä saa näin enemmän aikaan sekä töissä että kotona ja harrastuksille jää aikaa myös säästyneessä työmatka-ajassa. Kaikkien etu kun työntekijä voi hyvin ja saa enemmän aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Monta asiaa saa hoidettua samalla kertää. Kätevää. Riippuu tietysti alasta onko hyvä vai häiritseekö melu.

Jos kuuntelen jonninjoutavaa palaveria luureista ja ripustan samalla pyykkejä, keneltä se on pois?

Vierailija
24/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on järkevää ajankäyttöä koska kone ne pesee. Samoin voi loppupäivästä heittää uuniin jotain uuniruokaa...Voi valmistella edellisenä iltana tai aamulla.

Vierailija
25/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi palaveriin pitäisi vaikkapa osallistua istualtaan. Samalla voi ripustaa vaikkapa ne pyykit. En minä vapaa-ajallakaan osallistu etäkirjakerhon tapaamiseen istuen, vaan treenaan yleensä samalla. Kun menen toimistolle, on siellä paljon ihmisiä kroonisesti kahvitauolla. Saavatko he jotenkin enemmän aikaiseksi?

Vierailija
26/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä uutisointia. Meillä on etätyön lisäksi joustotyö, eli työt voi hoitaa melkein milloin tahansa, kunhan ilmestyy pakollisiin palavereihin. 

Päivisin saatan lenkkeillä, siivota, treenata, shoppailla tai mitä nyt ikinä. Näin työt tulee hoidettua silloin, kun olen tehokkaimmillani ja kykenen keskittymään. Pidän tunneista kirjaa ja vähennän tauot tietenkin työajasta. 

Paljon on nykyään myös sellaisia palavereja, jotka eivät vaadi aktiivista osallistumista vaan täytyy vaan keskittyä kuuntelemaan. Mun on paljon helpompi keksittyä näihin, kun samalla touhuan jotain pientä: siivoan keittiötä tai ihan vaan lenkkeilen. 

Siis mitä ovat nämä palaverit, joita vaan tarvii kuunnella? Meillä on vaan palavereita, joihin täytyy osallistua tai ei niitä muuten edes järjestetä. Joka palaveriin on joku tietty syy. Pääjohtaja pari kertaa vuodessa pitää Teams-kokouksen, jolloin vaan kuunnellaan häntä, mutta ei se ole mikään palaveri vaan infotilaisuus. 

Vierailija
27/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni etätöissä ei saa pestä pyykkiä, koska linkouksen alkaessa ääni on sellainen, että siihen helposti herää.

Vierailija
28/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkäämisessä ei minunkaan mielestä mitään vikaa. Itse olen nukkunut työajalla kun yritin koronakuumeessa tehdä etätöitä. Ekaksi en saanut kokouksen jälkeen silmiä pysymään auki joten otin 10 min nokoset, pari tuntia töitä, ja sen jälkeen nukahdin käsivarsilleni työpöydän ääreen.

Vierailija
29/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa, jos saisi tehdä joka viikkoa edes yhden päivän etätöitä. Kaksi olisi luksusta. Aamuisin ei tuhraudu aikaa niin paljoa eikä mene työmatkaankaan aikaa. Laskin, että etätyöpäivinä saisin nukkua yli puoli tuntia pitempään. 

Koronakevään etätyöajasta nautin suunnattomasti. 

Vierailija
30/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi palaveriin pitäisi vaikkapa osallistua istualtaan. Samalla voi ripustaa vaikkapa ne pyykit. En minä vapaa-ajallakaan osallistu etäkirjakerhon tapaamiseen istuen, vaan treenaan yleensä samalla. Kun menen toimistolle, on siellä paljon ihmisiä kroonisesti kahvitauolla. Saavatko he jotenkin enemmän aikaiseksi?

Meillä on dokumentint näytöllä, joita muokataan kokouksen aikana. Kaikkien pitää osallistua eikä vain kuunnella. Ei kyllä onnistu pyykkien ripustaminen ja dokumenttien lukeminen samaan aikaan. 

Vierailija
31/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kaikkea muuta etänä kuin duunia, säästyy vapaa-aikaa järkevämpään tekemiseen.

Ja toimistolla olet tosi ahkera? 

Vierailija
32/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on suorastaan järkevää. 

Vähentää veritulpan riskiä. Työnantajana toivoisin, että työntekijä jumppaisi kahvitauolla. Jokainen tietää, kuinka jopa lopullinen voi veritulppa olla. Ennen varoitettiin naisia istumassa polvisukat jalassa ja jalat ristissä. Itsekin olen saanut itseni kiinni siitä, että painan polvitaipeeni työtuolin reunaa vasten ja laitan jalat taaksepäin ja nilkoista ristiin. Se asento vasta huono onkin veritulppaa ajatellen. Siksi pidän pientä vesilasia ja teen myös kyykyn joka kerta, ennen veden juoksuttamista lasiin. Yritän ottaa pois huonosta istuma-asennosta.

33/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneen täytön lisäksi mä laitan jopa possun kaslerin uuniin kelo 7: 55 (jos työaikani alkaa klo 8:00) ja otan sen pois uunista klo 13:00, jolloin mun  lounastaukoni alkaa. Käytän muuten lounaani syömiseen kotona  about 10 minuuttia, kun toimistolla lounaalla käymiseen menee jo pelkästään matkoihin lounasravintolaan  tuo 10 minuuttia ja sitten sielä se puolisen tuntia syömiseen ja ennenkaikkea siihen tuikitärkeään työkavereiden kanssa sosiaalisene kanssakäymiseen, jossa kukin koittaa ruoka suussa kertoa lomasuunnitelmistaan tai mitä teki viime viikonloppuna.  Niin ja kotona syön lounaaki tietokoneen ääressä vastaillen samalla työsähköposteihin. Joskus jopa syön lounaani samalla, kun olen Teams-palaverissa (meillä ei ole webbikamerapakkoa). Niin ja pyykkien ripustamiseen narulle kestää sellanen 4 minuuttia. 

Vierailija
34/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mieluimmin pitäisi istua työpaikan kahvihuoneessa tai lukea vauvapalstaa kun aivot ei enää kykene keskittymään. Onhan se aivan hirveää, jos ajankäyttöä voi tehostaa niin, että vapaa-ajalla ehtii tehdä jotain kivaa. Ties vaikka joku hurja käy lenkillä ja pysyy paremmin työkykyisenä, kun 8h toimistolla istuva, jonka ainoa liike on laahustaa kahvihuoneeseen ja takaisin.

Vierailija
35/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, mä kävin paskallaki tänään työajalla. 

Vierailija
36/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aamulla laitoin koneen päälle ja lounaalla vein ulos narulle

Onko tästä aihetta lehteen ? 😂🤣

Suomalaisten jännittävä salaelämä etätöissä 🤔?

Vierailija
37/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ovat nämä palaverit, joita vaan tarvii kuunnella? Meillä on vaan palavereita, joihin täytyy osallistua tai ei niitä muuten edes järjestetä. Joka palaveriin on joku tietty syy. Pääjohtaj

Meillä on paljon kaikenlaisia infotilaisuuksia ja henkilöstötilaisuuksia, joita on vähän pakko kuunnella, jotta pysyy kärryillä työpaikan asioista. Sit on paljon isoja kokouksia, joissa puhutaan hyvin laajalla jakelulla ja näissä mun puheenvuoro voi olla se 5min ja loput 1:50h kuuntelen hiljaa. Nyt oli lisäksi yt:neuvottelujen takia useita kertoja viikossa milloin mitäkin jonninjoutavaa, mutta pakollista infoa. 

Vierailija
38/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saikulla ja pyykkäsin monta koneellista 

tein ruokaakin

Vierailija
39/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on dokumentint näytöllä, joita muokataan kokouksen aikana. Kaikkien pitää osallistua eikä vain kuunnella. Ei kyllä onnistu pyykkien ripustaminen ja dokumenttien lukeminen samaan aikaan. 

No minullapa ei yleensä ole. Tai joissakin palavereissa kyllä, mutta silloinkin yleensä liikun kävelymatolla tai kuntopyörällä samaan aikaan.

Haluan tehdä työni hyvin, ja tiedän kyllä itse mikä siihen toimii parhaiten. Kyttääminen harvoin tuo mitään hyvää mukanaan. 

Vierailija
40/81 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kotivakuutus sanoo asiasta jos "työ ajalla" teloo ja tunaroi ?