Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttui ja pyytää muuttamaan asunnostaan

Vierailija
12.09.2024 |

Mies oli salaa kirjautunut puhelimelleni ja näytölle oli saapunut miespuolisen työkaverin viesti, jossa kiitteli viesteistä. Työkaverille olin laittanut pari päivää aiemmin, että kiitos kun olet olemassa ja autat aina töissä jne jne. Olemme ahkeroineet pitkään saman projektin parissa, joten meillä on töidenkin puolesta läheiset platoniset välit ja kumpikin on vakituisesti varattu.

Oma mies väittää minun pettäneen ja pyysi poistumaan (muuttamaan tavaroiden kanssa) miehen asunnosta. Mies lähti kaverilleen ja odottaa minun häipymistä ennen kuin saapuu iltakymmeneen mennessä kotiin. Yritin puhua ennen kuin mies lähti ja nyt ei vastaa soittoihin ei viesteihin ja puhelin on pois päältä. Pettänyt en ole, en missään muotoa mutta mies sanoi olevansa varma eikä olisi ikinä uskonut minunlaiseni uskollisen ja kiltin vaimon pettävän, mutta näin vain päättyi meidän suhde. Noin mies sanoi ennen kuin häipyi. En aio muuttaa yhteisestä kodista, mutta miten saan miehen vakuuttuneeksi etten ole pettänyt? Mieheni suuttuu harvoin, mutta tämä väärinkäsitys meni niin syvälle kun näin miehen järkyttyneen ilmeen ja itkuiset silmät. Mitä teen? -Vaimoke

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lähde nyt vaan menemään jos asia on niin kuin otsikossa miehen asunto, eli jos mies sen asunnon omistaa niin sinä lähdet kun hän niin haluaa vaikka pitäisit kotina. 

Jos ap on kirjoilla asunnossa, hänelle pitää antaa normaali kohtuulliseksi katsottava aika asunnon etsimiseen ja poismuuttoon. Tarvittaessa miehen pitää hakea häätömääräys käräjäoikeudelta, mutta toivottavasti muutto hoituu ilman sellaista.

Jos AP ei lähde vapaaehtoisesti, niin joutuu sitten maksamaan mielikuvitusmiehensä oikeuskulut, kun sitä häätöä haetaan. Vaikka asia on yksinkertainen, niin kyllä asianajaja ottaa pelkästä haastehakemuksen kirjoittamisesta helposti pari sataa euroa.

Vierailija
62/85 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei vastaa viesteihin, ei puheluihin niin odotat vaan että kömpii kotiin. 

Anna draamailla ja kun kohtaus on mennyt ohi jotenkin, voit alkaa puhumaan, miten sotku selvitetään. 

Elä itse lähde mukaan tuollaiseen. 

Jos kaikki on ok, niin miehen pitää itse miettiä, mitrn todistaa mahdollisen uskottomuuden. 

Miksi uskottomuus pitäisi todistaa? Luottamuspula on täysin riittävä syy eroon.

Ei eroon tarvita mitään syytä.

Lienee erittäin harvinaista, että joku eroaisi ilman syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopun itkuntuhruiset silmät pilasi hyvin käynnistyneen tarinan.

On olemassa herkkiä miehiä jos et sitä vielä tiennyt.

Vierailija
64/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastaisessa tilanteessa naiset heittelevät miehen tavarat pihalle kanssasisarten hurratessa. Nyt miehen pitäisi kuulemma keskustella, antaa aikaa muuttoon, hakea häätöä käräjäoikeudesta yms.

Keräät nyt vaan kiltisti kamppeet ja lähdet, koska asunnon omistaja käskee sinut poistumaan

Vierailija
65/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopun itkuntuhruiset silmät pilasi hyvin käynnistyneen tarinan.

On olemassa herkkiä miehiä jos et sitä vielä tiennyt.

Lueppas nyt kuka on heitetty ulos asunnosta, meni jotain oleellista ohi!

Vierailija
66/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen käytös kertoo satavarmasti, että mies on ITSE pettänyt. Pettäjät on sairaan epäluuloiisia ja stalkkaavat puolisoa koska itse pettävät ja olettavat siis toisenkin niin tekevän. Suuttuminen vahvistaa kaiken.

Naiset ovat aina sairaan epäluuloisia ja stalkkaavat puolisoaan...eli kaikki naiset siis pettävät. Kiitos että jaoit tämän tiedon.

Vierailija
67/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ala etsimään asuntoa? Mutta kohtuullinen aika pitää olla muuton järjestelyyn, muutama kuukausi esim, ei voi vaatia lähtemään yhdessä illassa.

Vierailija
68/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä parasta: nyt voit mennä vieraisiin kun kerran tuomiokin pettämisestä jo tuli.

ei kun korkkarit kattoon ja baanalle. Nauti

Vierailija
69/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten hinaat sen läskiperseen sohvalta ja alat laittamaan kamoja kasaan. Vajaa 4 tuntia aikaa

Entä jos onkin hoikka ja kiintee pebbu ?

Vierailija
70/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ala etsimään asuntoa? Mutta kohtuullinen aika pitää olla muuton järjestelyyn, muutama kuukausi esim, ei voi vaatia lähtemään yhdessä illassa.

Tottakai voi vaatia. Eikä olisi ensimmäinen kerta maailmanhistoriassa, että puoliso vielä ystävällisesti auttaa muuttopuuhissa viskomalla kamat alas parvekkeelta. Mikäänhän ei velvoita miestä säilyttämään tarpeetonta roinaa asunnossaan.

Vierailija
71/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi vaatia. Eikä olisi ensimmäinen kerta maailmanhistoriassa, että puoliso vielä ystävällisesti auttaa muuttopuuhissa viskomalla kamat alas parvekkeelta. Mikäänhän ei velvoita miestä säilyttämään tarpeetonta roinaa asunnossaan.

Niin, toki noin typerästi jotkut tekee, mutta Suomessa laki suojelee asukasta ja vakituisesta asunnosta pitää häätää käräjien kautta pois jos asuja ei voi lähteä vapaaehtoisesti. Jos tavarat vain viskoo pihalle, niin viskoja pääsee oikeuteen ja joutuu korvausvastuuseen. Siksi vuokralaisiakaan ei saa asunnosta ulos kuin käräjien kautta, elleivät itse suostu lähtemään.

Vierailija
72/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaimoke"

LOL :D

Vierailija
73/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä olisit itse ollut mieltä jos "kiitos kun olet olemassa" olisi löytynyt miehesi puhelimesta....

Vierailija
74/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen käytös kertoo satavarmasti, että mies on ITSE pettänyt. Pettäjät on sairaan epäluuloiisia ja stalkkaavat puolisoa koska itse pettävät ja olettavat siis toisenkin niin tekevän. Suuttuminen vahvistaa kaiken.

Etkös sinä tässä itsekin ole aika epäluuloinen, eli oman logiikkasi mukaan myöskin pettäjä? Ja nyt sitä olen minäkin. :D

Sori. Minä en ole parisuhteessa, joten en voi pettää edes teoriassa.

En ihmettele. :D

Oma valinta. Revi siitä.

Kumppanisi oma valinta siis. :D

Vierailija
75/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkös sinä tässä itsekin ole aika epäluuloinen, eli oman logiikkasi mukaan myöskin pettäjä? Ja nyt sitä olen minäkin. :D

Niin kun ketä pettää. Aloittajan puolisoa vai?

Vierailija
76/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeron tullessa kämppä myyntiin tai jompikumpi ostaa toisen ulos. Erossa missä ei ole avioehtoa omaisuus puoliksi.

Vierailija
77/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli provo tai ei, tämä on syy miksi en enää ikinä muuta miehen omistamaan asuntoon tai asuntoon joka on miehen nimissä. Hyvin monet miehet rakastavat valtaa, ja näille tyypeille tuntuu olevan täysin vastustamatonta käyttää asuntoa aseena. Tätä ei voi oikein tietää etukäteen, molemmat eksäni olivat muuten kilttejä ja mukavia miehiä, mutta riidan tullessa molemmat tekivät tämän saman tempun. Koska olin muuttanut heidän luokseen, he katsoivat voivansa häätää minut vaikka keskellä yötä. Se on aika pelottava tunne. Ensimmäinen avokkini teki tätä pienimmänkin riidan yhteydessä ja sitten aina armollisesti antoi minun jäädä asumaan. Tästä kokemuksesta päätin etten voi elää niin. Joten kun seuraava avokki yritti tätä kerran, ja vaikka toki aamulla sanoi ettei tarkoittanut ja oli vaan vihainen, hankin seuraavana päivänä oman asunnon. Se on kuitenkin perusturvallisuuden kannalta tärkeää, ettet ole toisen oikkujen armoilla kylmänä pakkasyönä.

Vierailija
78/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, toki noin typerästi jotkut tekee, mutta Suomessa laki suojelee asukasta ja vakituisesta asunnosta pitää häätää käräjien kautta pois jos asuja ei voi lähteä vapaaehtoisesti. Jos tavarat vain viskoo pihalle, niin viskoja pääsee oikeuteen ja joutuu korvausvastuuseen. Siksi vuokralaisiakaan ei saa asunnosta ulos kuin käräjien kautta, elleivät itse suostu lähtemään.

Eiköhän me kaikki tiedetä, mitä laki sanoo. Ei sinun sitä tarvitse toistella. Tiedämme myös, että mies voi ihan laillisin keinoin tehdä asunnossa asumisesta naiselle niin sietämätöntä, että kannattaa lähteä suosiolla.

Vierailija
79/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaseni, joko olet löytänyt uuden asunnon?  

Vierailija
80/85 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lähde nyt vaan menemään jos asia on niin kuin otsikossa miehen asunto, eli jos mies sen asunnon omistaa niin sinä lähdet kun hän niin haluaa vaikka pitäisit kotina. 

Jos ap on kirjoilla asunnossa, hänelle pitää antaa normaali kohtuulliseksi katsottava aika asunnon etsimiseen ja poismuuttoon. Tarvittaessa miehen pitää hakea häätömääräys käräjäoikeudelta, mutta toivottavasti muutto hoituu ilman sellaista.

Jos AP ei lähde vapaaehtoisesti, niin joutuu sitten maksamaan mielikuvitusmiehensä oikeuskulut, kun sitä häätöä haetaan. Vaikka asia on yksinkertainen, niin kyllä asianajaja ottaa pelkästä haastehakemuksen kirjoittamisesta helposti pari sataa euroa.

Ei häädettävä joudu maksamaan häätäjän kuluja.