Mies suuttui ja pyytää muuttamaan asunnostaan
Mies oli salaa kirjautunut puhelimelleni ja näytölle oli saapunut miespuolisen työkaverin viesti, jossa kiitteli viesteistä. Työkaverille olin laittanut pari päivää aiemmin, että kiitos kun olet olemassa ja autat aina töissä jne jne. Olemme ahkeroineet pitkään saman projektin parissa, joten meillä on töidenkin puolesta läheiset platoniset välit ja kumpikin on vakituisesti varattu.
Oma mies väittää minun pettäneen ja pyysi poistumaan (muuttamaan tavaroiden kanssa) miehen asunnosta. Mies lähti kaverilleen ja odottaa minun häipymistä ennen kuin saapuu iltakymmeneen mennessä kotiin. Yritin puhua ennen kuin mies lähti ja nyt ei vastaa soittoihin ei viesteihin ja puhelin on pois päältä. Pettänyt en ole, en missään muotoa mutta mies sanoi olevansa varma eikä olisi ikinä uskonut minunlaiseni uskollisen ja kiltin vaimon pettävän, mutta näin vain päättyi meidän suhde. Noin mies sanoi ennen kuin häipyi. En aio muuttaa yhteisestä kodista, mutta miten saan miehen vakuuttuneeksi etten ole pettänyt? Mieheni suuttuu harvoin, mutta tämä väärinkäsitys meni niin syvälle kun näin miehen järkyttyneen ilmeen ja itkuiset silmät. Mitä teen? -Vaimoke
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Kun ei vastaa viesteihin, ei puheluihin niin odotat vaan että kömpii kotiin.
Anna draamailla ja kun kohtaus on mennyt ohi jotenkin, voit alkaa puhumaan, miten sotku selvitetään.
Elä itse lähde mukaan tuollaiseen.
Jos kaikki on ok, niin miehen pitää itse miettiä, mitrn todistaa mahdollisen uskottomuuden.
Miksi uskottomuus pitäisi todistaa? Luottamuspula on täysin riittävä syy eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lähde nyt vaan menemään jos asia on niin kuin otsikossa miehen asunto, eli jos mies sen asunnon omistaa niin sinä lähdet kun hän niin haluaa vaikka pitäisit kotina.
Jos ap on kirjoilla asunnossa, hänelle pitää antaa normaali kohtuulliseksi katsottava aika asunnon etsimiseen ja poismuuttoon. Tarvittaessa miehen pitää hakea häätömääräys käräjäoikeudelta, mutta toivottavasti muutto hoituu ilman sellaista.
Jos poistumiskäsky on annettu, ei kannata lähteä kokeilemaan onneaan. Sen verran pitää olla itsesuojeluvaistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kiitos kun olet olemassa" ei kyllä kuulosta miltään platoniselta, joten ei mikään ihme, jos mies, jonka kanssa asut, otti asian raskaasti.
Enkä tajua, miten se asunto voi olla vain miehen asunto, jos kerran olet hänen vaimonsa.
Työkaverille osoitetussa viestissä ei ole taka-ajatusta ja kiitin vain työkaveria avusta. Oma mies reagoi noin koska erehtyi luulemaan minulla olevan sivusuhde työkaverin kanssa mutta mitään suhdetta ei ole!
Ihan varmaan sinulla on taka-ajatuksia, jos laitat työkaverille viestin kiitos kun olet olemassa. Noin voisin sanoa hyvälle ystävälle, kun on ollut tukena, kun minä olen ollut tuen tarpeessa. Jos työkaveria haluaa kiittää, niin se sanotaan sille kaverille siellä töissä.
Aika paljon kehnoja viestejä olet saanut ketjuusi, ap.
Minun mielestäni viestit miespuoliselle työkaverille olisi voinut jättää laittamatta ja kiittää siellä työpaikalla tuesta ja avusta. Eli ymmärrän toki, jos miestäsi on harmittanut nähdä viestit. MUTTA hänen reaktionsa oli aivan liian dramaattinen. Onko hänetä joskus ennen petetty, kun noin raskaasti otti? Onko aidosti niin, että mitään huolta ei ole?
Jos tosiaan mitään tuota kummempaa ei ole tapahtunut, niin kyllä tuo keskustelemalla selviää, kun pöly laskeutuu. Ehkä jatkossa ei enää tuollaisia viestejä, jos ne häiritsevät omaa kumppania. Ja mieheltä ehkä vähän vähempää reaktiivisuutta...
Jotkuthan ovat todella mustasukkaisia. Valmistaudu pahoinpitelyyn tai lähde kämpästä. Se ei halua nähdä sua enää siellä.
Tuosta tulikin mieleen tositarina, joka sattui mulle. Mieheni tiesi kännykkäni pin-koodin. Hän oli nähnyt sen kun näppäilin koodin. Olin vaihtanut koodin, ja mies meni räpläämään kännykkääni ja se meni lukkoon. Joutui tunnustamaan että kännykkäni on sitten lukossa. Päästin röhönaurun ja otin yhteyttä operaattoriini. Miten aloittajan mies oli päässyt puhelimeen käsiksi?
Vierailija kirjoitti:
Keskinäinen luottamus on parisuhteen tärkein tukipilari ja teidän liitossanne tuo luottamus tuntuu olevan aika heikoissa kantimissa, kun aika viattomalta kuulostava viesti saa aikaan tuollaisen reaktion. Suosittelisin avointa keskustelua suhteenne kipupisteistä, odotuksistanne ja toiveistanne, mutta onko siihen edellytyksiä? Jää nähtäväksi.
Kyllä tästä valitettavasti tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi. Hänen lapsuudenkotinsa lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niit
Mummon viisaudet ne tarjoavat ratkaisuja monenmoisiin ongelmiin.
Tämä on varmaan provo, mutta kommentoin nyt kuitenkin. Oma exä oli sellainen, että aina riidellessä käski muuttamaan pois ja se oli maailman rasittavinta. En ole tuon jälkeen halunnut enää muuttaa kenenkään kanssa yhteen ja viihdyn muutenkin sinkkuna.
Oli myös pettäjä. Ainoa epäilys mikä mulla jäi eron jälkeen oli lähinnä se, että kuinka monen naisen kanssa oli ehtinyt mua pettämään. En tarvinnu edes kummempia todisteita, tiesin sen vaan.
Miehen tuohtumus on ymmärrettävää.
Onhan tuo selkeästi henkistä pettämistä, että laitat miehelle henkilökohtaisen viestin, jossa kiität miestä siitä että hän on olemassa. Tuo viittaa helliin tunteisiin miestä kohtaan ja toivot joko tietoisesti tai tiedostamattasi, että mies vastaisi tavalla, jossa vastaa tunteisiisi.
Jos kiittäisit työkaveria avusta, laittaisit kiitokset Teamsillä, sähköpostilla tai sanoisit ne suullisesti toimistolla, että käyttäisi huomattavasti henkilökohtaisempaa kanavaa eli tekstaria/WhatsAppia, jota mies lukee vapaa-ajallaan. Todennäköisesti haluat tällä laajentaa kanssakäymistänne ammatillisista kanavista henkilökohtaisiin kanaviin ja työajalta vapaa-aikaan. Lisäksi kiittäisit miestä tyyliin apusi on korvaamatonta, jos olisit vain kiitollinen saamastasi avusta, etkä kiittäisi olemassaolosta.
Muuta jonkun kiltin miehen luokse. Kyllä joku kiltti mies sinut haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies teki rikoksen lukemalla salaa sun viestejä. Kun mies palaa, pyydä lupa nähdä vastaavasti miehen viestit. Jos kieltäytyy ja suuttuu, siitä voi päätellä jotain
Siitä voi päätellä että mies arvostaa yksityisyyttään.
Semmoista se on; älä pure ruokkivaa penistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kiitos kun olet olemassa" ei kyllä kuulosta miltään platoniselta, joten ei mikään ihme, jos mies, jonka kanssa asut, otti asian raskaasti.
Enkä tajua, miten se asunto voi olla vain miehen asunto, jos kerran olet hänen vaimonsa.
Työkaverille osoitetussa viestissä ei ole taka-ajatusta ja kiitin vain työkaveria avusta. Oma mies reagoi noin koska erehtyi luulemaan minulla olevan sivusuhde työkaverin kanssa mutta mitään suhdetta ei ole!
Ei ole, kun flirttailusi ei vielä ollut ehtinyt viedä tilannetta fyysiseksi asti.
Siis tässä sadussasi.
Ei ole kohtuullista vaatia lähtemään välittömästi, mutta sen sijaan että vingut täällä asiasta, kannattaa käyttää aikansa hyödyllisemmin ja etsia vuokrakämppää ja pakkailla tavaroita valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei vastaa viesteihin, ei puheluihin niin odotat vaan että kömpii kotiin.
Anna draamailla ja kun kohtaus on mennyt ohi jotenkin, voit alkaa puhumaan, miten sotku selvitetään.
Elä itse lähde mukaan tuollaiseen.
Jos kaikki on ok, niin miehen pitää itse miettiä, mitrn todistaa mahdollisen uskottomuuden.
Miksi uskottomuus pitäisi todistaa? Luottamuspula on täysin riittävä syy eroon.
Ei eroon tarvita mitään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä oli aihettakin suuttua, mutta koska reaktio oli noin voimakas, ehkei hällä itsellään ole puhtaat jauhot pussissa. Sai tästä nyt loistavan verukkeen ottaa ero, koska vellihousuuttaan ei itse ole kyennyt ottamaan asiaa puheeksi.
Puhukaa, kun palaa kotiin. Suostu eroon jos hän sitä haluaa, mutta sinulla pitää olla kohtuullinen aika hankkia asunto.
Oma mieheni sanoi ennen lähtöään ettei ole pettänyt ja erehtyi luulemaan meillä olevan samanlaiset arvot, mutta ei voi hyväksyä tekoani. Se on mahdotonta jatkaa avioliittoa, kun toinen pettää. Lopuksi tuli pyyntö kylmään ja vaativaan äänensävyyn pakata kamat ennen kuin palaa.
Kas. Tuohan on ihan niin kuin minä aikanani ilmoitin pikkuvaimolle. Eli että voit nyt sitten alkaa katsoa itsellesi uutta asuntoa, aikaa kolme kuukautta, ostan sinut ulos. Kalliiksihan se tuli, vuosikymmenen olin velkahelvetissä. Mutta poikieni ei näin tarvinnut muuttaa pois kotoaan, ja näin jälkeen päin sanottuna, kyllä kannatti!
Vierailija kirjoitti:
Mies siis epäili sinua pettämisestä ja siksi stalkkasi puhelimesi? Haluatko jatkaa suhteessa, jossa mies on noin mustasukkainen?
... etenkin kun jäit kiinni pettämisen valmistelusta? Jäät kuitenkin myöhemmin oikeasti kiinni, jos jatkat.
Tässä sadussasi, siis.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä oli aihettakin suuttua, mutta koska reaktio oli noin voimakas, ehkei hällä itsellään ole puhtaat jauhot pussissa. Sai tästä nyt loistavan verukkeen ottaa ero, koska vellihousuuttaan ei itse ole kyennyt ottamaan asiaa puheeksi.
Puhukaa, kun palaa kotiin. Suostu eroon jos hän sitä haluaa, mutta sinulla pitää olla kohtuullinen aika hankkia asunto.
Suostu eroon? Ei se ole mikään neuvottelu, vaan ilmoitus, jonka ap:n mielikuvitusmies on jo antanut.
Vieläkö istut sohvalla? 2tuntia 15 min aikaa olla ulkona.