Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan olla muutakin kuin äiti, parisuhdetta takana 7 vuotta

Vierailija
12.09.2024 |

Tämä tuntuu äärettömän tyhmältä ja itsekeskeiseltä. Rakastan lastani yli kaiken.

En tiedä enää kuka olen, mistä pidän, harrastus.

Haluaisin olla NAINEN haluan edes kerran kuussa mennä miehen kanssa treffeille. Haluan laittautua kunnolla miestä varten ja tietysti myös itseäni varten.

Mies ei tätä ymmärrä. Vauva vuosi oli koliikin takia raskas, ja muutenkin yllättävän raskas. 

Yritin tänään taas puhua miehelle, että haluan vuosipäivänä (sunnuntaina) mennä treffeille ja tehdään jotain hauskaa yhdessä. 

Mies vain vastaa "Arvaa huvittaako mua sun kanssa tehdä yhtään mitää, koko ajan valitat.  En todellakaan tee sun kanssa mitään."

Olen yrittänyt kertoa että tarvitsen olla muutakin kuin äiti. Jos mies kehuu "hoidat hienosti lasta."

Joo mutta olen muutakin, kysyin että entä minun oma luonne yms? Olen muutakin kuin äiti.  Mies menee lukkoon "joo en mä sitä pelkästään tarkottanu."

Seksiä ei enää ole ollut varmaan 5 viikkoon, kinojen takia.

Mitä tehdä? Sunnuntaina vien lapsen hoitoon, valmistaudun ja menen vaikka syömään ja yksin leffaan

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen yrittänyt usein keskustella rauhallisesti miehen kanssa. Mies alkaa puolustautumaan. En ymmärrä miksi, koska en syytä, haluan vain keskustella ja kommunikoida 

Olet epäonnistunut useasti rauhallisesti keskustelussa.

Vierailija
42/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ, ystävät, harrastukset? jne.

On niitä. 

Haluan olla oman miehen seurassa nainen. Mennä ulos, olla viehättävän näköinen. Tehdä jotain hauskaa yhdessä 

Mies ei ymmärrä sinun kristallikurssilta löytämääsi sisäistä jumalatarta?

Se on hyvä jos sinulle kelpaa olla miehelle vain lapsen äiti. Sinun jälkeläisesi on saaneet terveen kuvan parisuhteesta

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on toinen vauva tilauksessa?

Vierailija
44/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta pikkulapsiarjessa on se kun nainen vaatii huomiota ja haluaa miehen panostavan paeisuhteeseen. Itse erosin vauva-aikana kummankin lapseni äideistä ja oli hyvä päätös. Saan keskittyä lapsiin, enkä naiseen.

Siksi parisuhteeseen panostetaan, että lapsilla on ehjä koti. Epäonnistuit helpossa tehtävässä.

Vierailija
45/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kannalta olet jatkuvasti kaikesta valittaja ja vaatija, joka alkaa jo käydä raskaasti hermoon.

Sinun kannaltasi mies ei vastaa sinun tarpeiisiisi.

Ei hyvin mene.

Mies ei ole vielä yhdistänyt päässään sitä, että hänen tekemättömyys  ja puutteellisuus on syy valittamiseen.

Sinä et ole yhdistänyt miehen toimintaa siihen, että hän haluaa erota, eikä panostaa sinuun. Puhelimen räpläys tarkoittaa että todennäköisesti on jo tinderissä. Itse ainakin olin vastaavassa tilanteessa. Nainen ei vain jättänyt rauhaan ja sai työnnettyä entistä kauemmas. Nainen ei kestä sitä kun miehelle lapsi on ykkönen ja nainen menettää tuon aseman. Se on järkyttävää, miten nainen tulee kateelliseksi omalle lapselleen miehen huomiosta.

Vierailija
46/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka moni perheellinen unohtaa parisuhteen perheellisenä? Ihan kuin se olisi väärin haluta ylläpitää parisuhdetta ja olla muutakin kuin äiti miehen silmissä

Aika moni tuntuu unohtavan

Ap

Vierailija
47/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen tämän kaiken sanonut miehelle. On puuduttavaa kun toinen ei ota tosissaan. Kotona pitää myös työ juttuja hoitaa, ei ole kunnolla läsnä. Ja ärhentelee sitten"

Ja tämmöisen terveen, turvallisen ja tasa-arvoisen parisuhdemallin haluat opettaa lapsellesi? Sääli. Itsekunnioitusta nyt. 

Vierailija
48/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen yrittänyt usein keskustella rauhallisesti miehen kanssa. Mies alkaa puolustautumaan. En ymmärrä miksi, koska en syytä, haluan vain keskustella ja kommunikoida 

Olet epäonnistunut useasti rauhallisesti keskustelussa.

Mies on epäonnistunut. Ei voi keskustella ihmisen kanssa rauhallisesti jos toinen ottaa kaiken kommunikaation riidan haastamisena. Niin ja mies tietää että vika on hänessä, siksi hän nousee puolustuskannalle jo ennen kuin keskustelu edes alkaa koska hän on jo valmiiksi päättänyt hoitaa asiat niin huonosti kuin pystyy ja haluaa pitää kiinni siitä.

Vierailija
49/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta pikkulapsiarjessa on se kun nainen vaatii huomiota ja haluaa miehen panostavan paeisuhteeseen. Itse erosin vauva-aikana kummankin lapseni äideistä ja oli hyvä päätös. Saan keskittyä lapsiin, enkä naiseen.

Siksi parisuhteeseen panostetaan, että lapsilla on ehjä koti. Epäonnistuit helpossa tehtävässä.

Ei ole ehjä koti jos on kaksi aikuista, jotka eivät saa itseään tai yhteistyötääm toimimaan. Epäonnistut vanhempana pahemman kerran jos luulet että vanhempien parisuhde on lapselle tärkeää.

Vierailija
50/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka moni perheellinen unohtaa parisuhteen perheellisenä? Ihan kuin se olisi väärin haluta ylläpitää parisuhdetta ja olla muutakin kuin äiti miehen silmissä

Ap

Jos taloudessa asuu enemmän kuin kaksi, niin pelkästään parisuhteesa puhuminen on itsekästä ja näköalatonta.

Vierailija
51/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kukaan joka haluaa parisuhteen kestävän ja rakastaa toista. Mutta suhdetta ei voi myöskään kannatella yksin, jos toista ei kiinnosta. 

Vierailija
52/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei me olla unohdettu. Sun miehesi on unohtanut, tai oikeammin, lakannut välittämästä.

Vierailija
53/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä. 

Haluan olla oman miehen seurassa nainen. Mennä ulos, olla viehättävän näköinen. Tehdä jotain hauskaa yhdessä 

Se on hyvä jos sinulle kelpaa olla miehelle vain lapsen äiti. Sinun jälkeläisesi on saaneet terveen kuvan parisuhteesta

Ap

Hei, se olet sinä joka on opiskellut ihmissuhdetaitosi tehottomista lähteistä. Cosmopolitan -tyyppiset naistenlehdet ovat pirun huono lähde. Tällaisten materiaalien kuluttaminen on ongelmallista siksi, että ne muokkaavat omaakin maailmankuvaamme tiettyyn suuntaan. Tätä voi tapahtua erityisesti, kun niitä lukevat itse vielä verrattain kokemattomat tai muutoin herkässä tilassa olevat ihmiset.

Vierailija
54/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos taloudessa asuu enemmän kuin kaksi, niin pelkästään parisuhteesa puhuminen on itsekästä ja näköalatonta.

Kuka puhuu pelkästä parisuhteesta? 

Vierailija
55/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Parisuhde on kuitenkin vain ja ainoastaan vanhempien välinen suhde, joten kyllä siitä pitää puhua, vaikka taloudessa oliisi lapsiakin.

Vierailija
56/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä. 

Ap

Hei, se olet sinä joka on opiskellut ihmissuhdetaitosi tehottomista lähteistä. Cosmopolitan -tyyppiset naistenlehdet ovat pirun huono lähde. Tällaisten materiaalien kuluttaminen on ongelmallista siksi, että ne muokkaavat omaakin maailmankuvaamme tiettyyn suuntaan. Tätä v

Nämä mukavat nasevat kommentit on vanha juttu. Ollaanko kaikki ihan aikuisia, jooko? Ja en ole

Ap

Vierailija
57/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ehjä koti jos on kaksi aikuista, jotka eivät saa itseään tai yhteistyötääm toimimaan. Epäonnistut vanhempana pahemman kerran jos luulet että vanhempien parisuhde on lapselle tärkeää.

Vanhempien toimiva ja turvallinen parisuhde on lapselle erityisen tärkeää. Se antaa mallin mihin lapsi aikuisena tyytyy. Siksi suhdetta täytyy joko huoltaa molempien tai sitten erota. 

Vierailija
58/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pahinta pikkulapsiarjessa on se kun nainen vaatii huomiota ja haluaa miehen panostavan paeisuhteeseen"

Niin on. Hyvässä normaalissa parisuhteessa naisen ei tarvitse tuollaista vaatia koska se mies haluaa ihan itse panostaa parisuhteeseen. Minusta oli (ja on edelleen) ihan normaalia että varaan vaimolle ja itselleni muutaman kerran vuodessa huoneen jostain hyvästä hotellista ja sitten hemmotellaan itseämme ja toisiamme eikä mietitä kotiasioita yhtään.

Kyllä se on luksusta niin tällaiselle perheenisälle kuin sille vaimollekin.

Vierailija
59/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset keskenään lisääntyneet

Lapsiperheen arki reppanoille liian raskasta.

Seon VOI VOI

Hyvä kun tiedät minkä ikäinen olen? Niin, onhan se lapsellista haluta parisuhde aikaa ja olla nainen miehensä seurassa. 

Onpas surullisen kuulosta, omaan korvaan. Kun parisuhde pitää loppua kaveruudeksi, jos on ikää 

Ap

Lapsella viittaan henkiseen ikäänne. Sekä sun että miehesi.

Näytät olevan henkisesti vielä niin lapsi ettet edes tuota ymmärrä.....huoh

Vierailija
60/104 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero. Meillä mies näki minut vain äitinä ja löysi toisen.