Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes, Gilmoren tytöt alkoi! Mitä mieltä olette?

Vierailija
11.09.2024 |

Onko mielestänne hyvä sarja? Ja onko ihana, kun tulee taas telkkarista? 

Kommentit (234)

Vierailija
21/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sarja. 

Chris kyl jossain jaksoissa piipahtaa

Vierailija
22/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut tämän, mutta en oikein tiedä, mitä tästä ajattelen. Sellaista piilevää aggressiota koko sarja oli ja jotain ihme kulisseja sekä hankalia, itsekkäitä ja persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä sarja täynnä. Sarja alkaa vuodesta 2000 ja loppuu vuoteen 2007, joten älypuhelimia tai somea ei ole. Tässähän on myös autisti/nepsy aikana, jolloin noita dignooseja ei jaettu kuten nykyään. Niitä jatkojaksoja en ole nähnyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jessus se lorelai on rasittava.

Vierailija
24/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dialogi todella epäuskottava. Molemmat puhua papattaa kuin konekiväärit, ilman taukoa.

Tuliko tämä sunnuntaisin? Joka tapauksessa, luulin sarjaa mainokseksi ja aina käänsin kanavaa. Vaikka eihän tuo edes mainoskanavalta tullut! Siihen aikaan en osannut kovin sujuvasti englantia ja päähenkilöiden puhe ei kuulostanut tavalliselta keskustelulta.

Vierailija
25/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kattonut useampaan kertaan, omistan dvd:t. Tykkään sarjasta, nimenomaan verbaaliakrobatia on mieleeni. Ja se, että hahmot ei aina tee "oikeita" ratkaisuja, ovat ärsyttäviäkin.

Vierailija
26/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eilisen jakson osin ja oikeastiko tämä on vasta 2000-luvulla alkanut? Jotenkin pidin ysärillä alkaneena sarjana (en siis aikanaan seurannut kuin satunnaisesti varmaan jotain melko vikaa kautta).

En oikein edelleenkään jaksa kuunnella noin rasittavalla nuotilla puhumista mitä nuo äiti ja tytär harrastaa eli tuskin alan katsomaan enempää.

Vierailija
27/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tyypit puhuu aivan liikaa ja liian papattamalla. Sama juttu oli aikanaan siinä dawsons creekissä että tyypit puhuu taukoamatta aivan joutavaa ja typerää dialogia mutta yrittävät olla hirveän fiksuja ja tiedostavia.

Samanlaista jatkuvaa papatusta on kaikki sen shonda crimesin luomat sarjat ja hahmot.

Vierailija
28/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin todella pettynyt ekan jakson jälkeen. Itseltä tämä jäi jostain syystä aikoinaan katsomatta muutamaa satunnaista jaksoa lukuun ottamatta ja sitä olen monesti jälkeenpäin harmitellut, joten olin ihan innoissani kun huomasin että nyt tämä sarja alkaa alusta.

Taitaa olla käynyt tässäkin asiassa sama kuin kaikessa muussakin, että asiat pitää tehdä aikanaan tai unohtaa iäksi. Elämä ei odota. Onneksi tämä on harmittamaan jääneistä tekemättömyyksistä vähäpätöisimmästä päästä. Mä en oikeasti tajua mitä hittoa mä oikein tein reilun vuosikymmenen ysärin alusta vuoteen 2007, koska silloin jäi tekemättä vissiin ihan kaikki.

Vierailija
29/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kattonut useampaan kertaan, omistan dvd:t. Tykkään sarjasta, nimenomaan verbaaliakrobatia on mieleeni. Ja se, että hahmot ei aina tee "oikeita" ratkaisuja, ovat ärsyttäviäkin.

Tällaisessa dialogissa ei vain ole tilaa sille verbaaliakrobatialle vaan puhe on monotonista tykitystä.

Vierailija
30/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, se alkoi jo.

En oikein tiedä. Tykkäsin siitä teininä. Eniten se ehkä muistuttaa että no enpä tässä 20 vuoden aikana ole elämässäni mihinkään edennyt.

Deaniin olin jo silloin ihastunut, Supernaturaliin mennessä vaan komistunut ja kävin ihan täysillä.

Mun mielestä Logan oli kuumempi.

Vierailija
31/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tästä muistui mieleeni jo 1990-luvulla Radio Suomessa täysin aikaansa edellä ollut woke-ohjelma Naisten tunti, jota muistan kuulleeni lapsena. Todellakin nykyaikaan tuo ohjelma sopisi, mutta ei 1990-luvulle. Tuossa mm. kaikkea tarkasteltiin naisten ja joidenkin vähemmistöjen näkökulmasta ja huonosti käyttäytyneitä setämiehiä, siis sellaisia, jotka nykyään määriteltäisiin persuiksi tai vähintäänkin sovinisteiksi haukuttiin sioiksi. 

Vierailija
32/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tätä joskus katsoa huonolla menestyksellä. Joku Supernaturalkin on uskottavampi ja samaistuttavampi. Rasittavaa tekopirteää hölötystä.

Vierailija
33/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roryn, Loganin ja Deanin näyttelijät saivat sitten myöhemmin paremmat roolit muista sarjoista, joissa näyttelivätkin paremmin. Lorelain näyttelijä oli jossakin toisessa samaa tasoa olevassa sarjassa, joka Suomessakin esitettiin, nimi ei muistu mieleen, mutta samaan aikaan oli toinenkin samanlainen sarja, sekin esitettiin Suomessa, tämänkään nimi ei muistu mieleen ja jäi tämän varjoon. Kumpikaan näistä ei kuitenkaan tainnut mikään hittisarja olla. 

Vierailija
34/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirk oli autisti ja Taylor jumaluusharhainen narsisti. Luke oli muuten vaan hankala ihminen, helposti loukkaantuva ja marttyyri, vähän juntti ja sivistymätön, tietyllä tavalla osittain suomalainen persumies ja osittain Ismo Laitelakin. 

Vierailija
35/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mistä? 

oon ihan unohtanut koko tavallisen TV:n

Vierailija
36/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roryn, Loganin ja Deanin näyttelijät saivat sitten myöhemmin paremmat roolit muista sarjoista, joissa näyttelivätkin paremmin. Lorelain näyttelijä oli jossakin toisessa samaa tasoa olevassa sarjassa, joka Suomessakin esitettiin, nimi ei muistu mieleen, mutta samaan aikaan oli toinenkin samanlainen sarja, sekin esitettiin Suomessa, tämänkään nimi ei muistu mieleen ja jäi tämän varjoon. Kumpikaan näistä ei kuitenkaan tainnut mikään hittisarja olla. 

Brothers and sisters oli sarja, joka oli parempi kuin se, missä "Lorelai" oli (Perhesiteet muistaakseni). Mutta B&S lopetettiin kesken, tuo toinen sarja jatkui.

Vierailija
37/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava sarja, aikuisten satu, ihana tunnusbiisi, loistava rytmitys nopeassa dialogissa. Meillä jo aikoinaan äiti-tytär matskua. En tiedä haluanko katsoa uudestaan kun hyvät fiilikset aiemmilta vuosilta. 

Netflixin pari jatko-osaa muutaman vuoden takaa oli väsähtäneet versiot sarjasta. 

N52v

Vierailija
38/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärivuotinen jouluelokuva. Hyvää mieltä ja aivot narikkaan lempeällä tavalla. Harmi, että enää ei tehdä vastaavia

Vierailija
39/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En perusta. Toivoin että syksy olisi tuonut edes yhden laatusarjan mutta huonolta näyttää. Tv jatkakoon näyttönä ja minä katsomisiani netistä. IAsta löytyi juuri kaikki vanhat Doctor Whot.

Mikä on IA?

Vierailija
40/234 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta tässä sarjassa oli hyvin vähän mukavia ihmisiä, joille ei olisi voinut antaa useita diagnooseja. Paras hahmo oli ehkä Rory, mutta Rorykin oli liian miellyttämisenhaluinen, helposti ohjailtavissa, muiden kontrolloin alla, eikä aina uskaltanut toimia niinkuin halusi ja sitten kun Rory ei tehnyt kuten muut halusivat syntyi aina hirveä kriisi. Rorya ei nähty teininä ja lopulta aikuisena, vaan jonain pikkulapsena, jolla ei saa olla omaa tahtoa ja jonka kapinointi pitää tukahduttaa alkuunsa. Eivätpä ne Roryn ystävätkään olleet ihan oikeaa seuraa Rorylle, neuroottinen ja pakkomielteinen Paris, joka olisi kai saanut tehdä mitä huvittaa, mutta omat rajoitteet estivät ja todella pahan kontrollin alla ollut Lane, joka lähinnä vain uskalsi haaveilla. Huvittavaa tuo, että Lane ilmeisesti päätyi koko sarjan aikana vain yhden kerran sänkyyn miehen kanssa ja tuo siis tapahtui häämatkalla puolisonsa kanssa ja oli heti ensimmäisestä kerrasta raskaana ja sai heti kaksoset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä