Paitamekko ja mustat hollannikkaat - Mitä mieltä?
Onko vaalea (sinivalkoinen) paitamekko mustien hollannikkaiden kanssa sellainen yhdistelmä, jota voisi käyttää perusasuna töissä ja vapaalla?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paituli ja puukengät? Tässä asussa kipaistaan mökillä yöllä huussissa.
Ennen sitä paitulissa ja puukengissä kulkee, kuin selkäsaunan ottaa.
Aikanaan sitä 70-luvulla mentiin mekoissa ja puukengissä pakarat punaisina.
Miksi perse punoitti🤔
Tuli noista hollannikkaista (ja kuvisopesta) mieleen: yläkoulussa jonkun aineen miesope käveli trendikkäästi holtsarit jalassa, 2. kerroksesta 4.een: 4.ssä sitten kaatui ..... (oli kyllä naurussa pitelemistä! Mut kun oli pidetty ope, niin ei naurettu!). Tuo tapahtui joskus 70-80-luvun vaihteessa.
(kopina vaan kuului - sieltä sitä tullaan! :) Oikeesti olin huolissani, ettei vaan käynyt pahemmin, ei käynyt.... Omat holtsarit heitin roskiin jo .... vuonna -76 tai jotain).
Enpä tiedä, mutta kuulostaa vähän tukevamman puoleisen naisen asusteelle. En usko, että se sinun gasellimaiselle vartalollesi tuo oikeutta.
M38
Vierailija kirjoitti:
Tuli noista hollannikkaista (ja kuvisopesta) mieleen: yläkoulussa jonkun aineen miesope käveli trendikkäästi holtsarit jalassa, 2. kerroksesta 4.een: 4.ssä sitten kaatui ..... (oli kyllä naurussa pitelemistä! Mut kun oli pidetty ope, niin ei naurettu!). Tuo tapahtui joskus 70-80-luvun vaihteessa.
(kopina vaan kuului - sieltä sitä tullaan! :) Oikeesti olin huolissani, ettei vaan käynyt pahemmin, ei käynyt.... Omat holtsarit heitin roskiin jo .... vuonna -76 tai jotain).
Silloinko nait pultsarin? Oliko taas järkeä?
No eipä ollut ei.
Vierailija kirjoitti:
Yläaste. Ei yläkoulu. Sinä mummo rakas
Nyt on syksy. Eikö sieltä kaapista löydy syksyisempää ? Jätä nuo ensi kevääseen.
Mulla oli 6 vuotiaana kauniit punaiset pienet hollannikkaat ja murrosikäisenä mustat. Oi niitä aikoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan sitä 70-luvulla mentiin mekoissa ja puukengissä pakarat punaisina.
Miksi perse punoitti🤔
Milloin mistäkin syystä. Silloin saatiin kotona selkään, eikä se ollut mitenkään ihmeellistä.
Moni vastaaja ei ilmeisestikään tiedä, mikä on paitamekko. Se ei tosiaankaan ole paituli, ei sinne päinkään. Ja hollannikkaat on kivat kengät. Itse olen kulkenut koko kesän hollannikkailla.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin heti varhaislapsuuteni kärpässienipuukengät aikuisversiona jos mahdollista.
Itselläni taisi olla myös nuo kärpässienet 80-luvun alussa.
Reilut 20-vuotta sitten ja ylikin laitossiivoojan työasu näytti jokseenkin samalta kuin nuo jotkin paitamekot, varsinkin vaaleansiniset muistuttavat kovasti niitä asuja. Onneksi heidänkin työasut ovat muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako ottaa nuo kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kokeilleet käyttää puukenkiä ohuiden sukkien kanssa? Rappujen käveleminen alaspäin ainakin on aika mielenkiintoista..
Mikä siitä niin mielenkiintoista tekee?
Vierailija kirjoitti:
Eri värimaailma mutta omistan juurikin tuollaisen vaatekerran jota käytän töissäkin (sairaala, olen asiantuntijana omissa vaatteissani työasun sijaan)
Mulla on töissä paljasjalkakengät, joskus olen paitamekkoakin käyttänyt. Teen myös asiantuntijatyötä sairaalassa. Jakkupuvut yms businesstyyliin kuuluvat vaatteet tuntuvat liian hienoilta, kun suurin osa ihmisistä on sairaalan työvaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläaste. Ei yläkoulu. Sinä mummo rakas
1970-80-luvun vaihteessa oli osassa maatamme kansakoulu, oppikoulu ja lukio.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ole hollannikkaat muuttuneet noista ajoista ja mistä päättelet kaatumisen niistä johtuneen?
Ostin ruotsista vaaleanpunaiset puukengät. Olivat mielestäni vain niin nätit, mutta en ole niitä kehdannut sitten kuitenkaan käyttää. En tiedä ovatko liian lapselliset 33 vuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja puhui paitamekosta, ei paitulista.
Ne on sama asia. Turha yrittää hienostella.
Ottaisin heti varhaislapsuuteni kärpässienipuukengät aikuisversiona jos mahdollista.