Ai keittiöremonttiin menee muka vähintään 10 000 euroa? Ei pidä paikkaansa!
Meillä tehtiin keittiöremontti reilu kaksi vuotta sitten, eikä todellakaan saatu menemään siihen noin paljoa, hyvä jos puolet. Keittiömme ei tosin ole mikään suuren suuri, mutta silti...
Kaapit maksoivat runkoineen, ovineen ja työtasoineen n. 2000e. Kodinkoneisiin meni reilu tonni jääkaappi-pakastin, hella, liesituuletin). Laatat vähän yli satasen (muistaakseni), seiniin tapetti + maalaus, lattiaan laitettiin muovimatto, katto maalattiin. Lisäksi sähkötyöt ja putkityöt, joihin ei kauheesti mennyt. Yhteensä siis varmaan jotain neljä tonnia. Ja katsoin äsken T.I.L.Aa, siellä kerrottiin että keittiöremonttiin pitää varata ainakin 10 000 euroa, ehkä jopa 20 000 euroa... huh, huh!
Kommentit (25)
Kyllä meilläkin pensseli kädessä pysyy, mutta työn ja 5-hengen perheen arjen lisäksi, ei huvita iltakausia sutia, vasaroida ja porata. Ostamme palvelut ulkoa, saamme olla illat perheen kanssa, työ valmistuu nopeammin.
Sama koskee muitakin palveluja - osaan toki itse siivota, mutten välitä alkaa vapaa-aikaani siihen tuhlaamaan! Mielummin olen lasten kanssa, liikun, lepään, luen tai en tee yhtään mitään.
Ei olla remonttia tehty, mutta meidän uusi keittiö maksoi n12 000e.
sisälsi n.5m kivitasoa ja kaappeja oli muissa kohdissa sekä ylhäällä että alhaalla paitsi ikkunan kohta n.1,20m.
Puustellin kaapit.
Tohon hintaan sisältyi myös kodinhoitohuoneen kaapit, iso jääkaappi, iso pakastin, uuni ja liesituuletin.
Lattia kivilaatat oli vielä erikseen, mutta ne saatiin halvalla.
Meillä mies teki kaiken itse. Hänellä on suhteita moneen paikkaan.
Kaappien asennuksessa oli kaveri mukana.
Meidän keittiöremppa maksoi kaapistoineen, maalauksineen, sähkötöineen, ja muutostöineen 9 800¿, ja kaikki muut paitsi sähkötyöt tehtiin itse, eli asennuskustannuksia ei ole muuta kuin 850¿tuosta hinnasta.
...ellei itse ole remonttireiskan kanssa naimisissa- työ maksaa ja välieent myös- toki ikea ja keitiönet ovat edullisempia kuin joku muu, mutta se asennus...
ja kodinkoneet ja marmoripöytä----
160000MK