Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti pillahti itkuun, kun ei mahtunut vaunujen kanssa vaateliikkeeseen

Vierailija
11.09.2024 |

Mikä hitto joitakin nykyäitejä vaivaa? Ihme kyynelten yliviljelyä. Jaksa ymmärtää yhtään tommosta märinää. Kaikki sympatiat vaatemyyjälle. Varmaan hiton raskas prinsessa

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010689021.html

Kommentit (355)

Vierailija
41/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipa juttu, joidenkin ihmisryhmien tunteet ovat nyky-yhteiskunnassa jotenkin erityisasemassa. En lähde luettelemaan kun ne menee automaattisesti sensuroitiin. Tälle äidille voisi sanoa, että kasva aikuiseksi.

Niin. Pysy kotona äläkä yritä vaunujen kanssa ihmistenilmoille. Kai nyt ihmisen pitää ymmärtää minkä rikoksen on tehnyt, kun on synnyttänyt lapsen! Sen jälkeen ei kauppoihin ole asiaa, johan tuon tyhmempikin ymmärtää.  Pitää jättää lapset tekemättä, jos haluaa ostaa uusia vaatteita liikkeistä. 

Tai jättää lapsen ulos kadulle, kun itse menee kauppaan. Viis siitä, jos joku tekee lapselle pahaa. Mitä välii, kunhan kauppaan ei tulla vaunuilla !

sarkasmivaroitus. 

Vierailija
42/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nykyäitejä EI vaivais? 

Pitäs varmaan saada isät ottamaan päävastuu lapsista, koska naisista ei enää tähänkään ole.

Siitähän se vasta meteli ja raivo syntyis kun isät ihan vapaaehtoisesti ottaisivat pääasiallisen vastuun lapsistaan.. se kun ei näille nykyäityköille taatusti sovi.. 

Kyllä varmasti sopii, jos se vastuu oikeasti kannetaan. Lapseni leikkikaveri oli usein puistossa isänsä vastuulla, ja käytännössä minä vahdin molempia kun isä oli puhelimella. En tiedä oliko isä hieman tarkkaavuushäiriöinen, koska minä naiseudestani huolimatta olin käytännössä se, joka piti huolta ettei tarvittu vielä poliisiakin siihen samaan konkurssiin.

Meillä oli äitien nukkumisrinki. Kaksi kertaa viikossa tavattiin yhden äidin kotona ja yksi äiti vahti lapsia kun muut äidit nukkuivat päiväunet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasta ei voi ottaa vaunuista syliin ja jättää vaunuja liikkeen ulkopuolelle? Jos ja kun tapauksen lapsi on niin pieni, ettei pääse lähmimään vielä mitään, on hän myös kevyt kantaa. Lisäksi kyseessä oli pieni putiikki, jossa näköyhteys tyhjiin vaunuihin säilyy todennäköisesti koko ajan eikä vauvan kantomatka muodostu pitkäksi. Jos mamma ei uskalla jättää vaunuja hetkeksi tyhjinä ulos, voi hän palata seuraavan kerran vaikka kantorepun kanssa.

En ymmärrä mikä tässä on ongelmana. Jos liikkeen pitäjä yleisesti on linjannut, että vaunuja ei voi tuoda liikkeeseen, ei se silloin ole mitään syrjintää. Pienessä liikkeessä voi olla myös hankalaa järjestää mitään erillistä vaununurkkausta niiden säilyttämiseenkään. Ja mikä poru siitä syntyisi, kun pieni vaununurkkaus olisi jo täynnä, kun tämä mamma saapuu paikalle.

Vierailija
44/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan tuo vaunukielto ilmoittaa ihan lapulla kaupan ovessa, eikä niin, että tullaan kahta kättä heiluttaen sanomaan ilmeisen epäselvästi, ettei tänne ole vaunujen kanssa mitään asiaa. 

Järjenkäyttö asiakkaaltakin on sallittua. 

Tässä tapauksessahan järjenkäyttö olisi tarkoittanut sitä, että ostokset olisi jätetty tekemättä, sillä korvaavaa keinoa ei kauppiaalla ilmeisesti ollut. Ulos ei toivottavasti kukaan lastaan jätä vuonna 2024.

Liikkeen sisällä oli tila vaunuille. Lue tuo artikkeli.

Äiti on mennyt vaan sekaisin heti kun käytökseen on puututtu, eikä ole sen jälkeen kyennyt ymmärtämään puhetta kun ollut jo itku silmässä ja iltapäivälehden artikkeli mielessä.

Vierailija
45/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10cm kun karmeja kaventtaa niin ei nuo fatmamat mahdu enää peffoineen sisään ja ongelma ratkaistu.

Vierailija
46/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun pääsimme liikkeeseen sisälle, katsoin aluksi, että myyjä on tulossa sanomaan hei tai jotain, koska hän oli kädet ojossa. Hän sanoikin, että älkää koskeko mihinkään ja voisitteko mennä pois, hän kertoo." 

Vuoden asiakaspalvelija. 

Asian voi hoitaa niin paljon ystävällisemminkin. 

Vierailija
47/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olipa juttu, joidenkin ihmisryhmien tunteet ovat nyky-yhteiskunnassa jotenkin erityisasemassa. En lähde luettelemaan kun ne menee automaattisesti sensuroitiin. Tälle äidille voisi sanoa, että kasva aikuiseksi.

Niin. Pysy kotona äläkä yritä vaunujen kanssa ihmistenilmoille. Kai nyt ihmisen pitää ymmärtää minkä rikoksen on tehnyt, kun on synnyttänyt lapsen! Sen jälkeen ei kauppoihin ole asiaa, johan tuon tyhmempikin ymmärtää.  Pitää jättää lapset tekemättä, jos haluaa ostaa uusia vaatteita liikkeistä. 

Tai jättää lapsen ulos kadulle, kun itse menee kauppaan. Viis siitä, jos joku tekee lapselle pahaa. Mitä välii, kunhan kauppaan ei tulla vaunuilla !

sarkasmivaroitus. 

Liikkeen sisällä oli tila vaunuille. Jostain syystä se ei tälle äipälle kelvannut.

Vierailija
48/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sarkasmivaroitus. 

Ja auta armias, jos vauvalle tulee nälkä, ja satut imettämään. Silloin pitää mennä lukkojen taakse, sulkea verhot ja sammuttaa valot.

Vierailija
49/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä, minäääää ja mun pennut tietty. Muista viis, koko maailma saa palaa kunhan mulla ja mun pennuilla kaikki erinomaisesti!

Vierailija
50/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisihan siinä itku tulla, kun kuormittunut äiti ajattelee edes vähän saavansa iloa elämään menemällä katselemaan kivoja vaatteita, ja sieltä vaatekaupastakin käännytetään pois.

Vierailija
51/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, kapeat väliköt, vaatteet roikkuu pitkälle alas, vaunujen renkaat jo voi liata vaatteita.Ei  kenenkään myyjän tarvitse hyväksyä moista.

On aikuisia jotka ei kestä kun heille sanotaan ei, laitetaan rajat et noin et voi toimia.

Joihinkin paikkoihin ei vaan voi mennä vaunujen kanssa.esim.kaupoissa ahtaisiin hyllyväleihin.

Vierailija
52/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen puute

Vierailija
53/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaisihan siinä itku tulla, kun kuormittunut äiti ajattelee edes vähän saavansa iloa elämään menemällä katselemaan kivoja vaatteita, ja sieltä vaatekaupastakin käännytetään pois.

Vaunuille oli oma tila siellä liikkeessä. Ei käännytetty pois. Taisi vaan olla kyseessä kunnon draamakuningatar. Varmaan ihana puolisona...

Vierailija
54/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se äiti oli leveämpi kun ne vaunut eli vaunut ois mahtunu mutta äippä ei, itkuhan siinä pääsee jos ne oli kaksostenvaunut. 

Tupla hyökkäysvaunut rinnakkaispaikoilla.

Vierailija
55/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä jättäisit vauvan kadulle narkkien sörkittäväksi?!

Kaikki sympatiat  äidille. Minä ja siskoni käännyimme aikoinaan pois kahvilasta, jossa vaunut veivät muka liikaa tilaa ja olisi pitänyt jättää vauva ulos. 

Varmaan rollaattorimummotkin ajetaan ulos kun ei mahdu.

Vierailija
56/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sympatiat  äidille. Minä ja siskoni käännyimme aikoinaan pois kahvilasta, jossa vaunut veivät muka liikaa tilaa ja olisi pitänyt jättää vauva ulos. 

Kaupassa oli oma tila vaunuille. Ei olisi tarvinnut jättää syötiksi narkeille kadulle. 

Vierailija
57/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä, minäääää ja mun pennut tietty. Muista viis, koko maailma saa palaa kunhan mulla ja mun pennuilla kaikki erinomaisesti!

Maailman palaminen on ehkä pikkuisen kaulaa haettu ajatus. Yleensä äitiys saa naiset päinvastoin herkistymään oman elämänpiirinsä ulkopuolisillekin asioille. Moni lopettaa esimerkiksi lapsityövoimalla tuotettujen vaatteiden ostamisen tai maidon juonnin.

Vierailija
58/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on erilaiset näkemykset osapuolilla siitä, mitä on tapahtunut. Äidin mielestä kiellettiin tulemasta liikkeeseen/jättämään rattaat ulos, myyjän mielestä pyydettiin parkkeeraamaan rattaat yhteen paikkaan eikä rullailemaan niillä pitkin myymälää (lattiaan saakka ulottuvia vaatteita, jotka voivat vahingoittua).

Tiedä sitten mikä on totuus.

Vierailija
59/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa oli oma tila vaunuille. Ei olisi tarvinnut jättää syötiksi narkeille kadulle. 

Äkkilukemalla myyjä vaikutti antaneen ymmärtää, että vaunut jos ei vauvakin pitäisi jättää pihalle.

Vierailija
60/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. lapsi on oikeasti äidilleen se kaikkein tärkein ja näin pitääkin olla. Se on pitänyt ihmislajin elossa. Jos äitikään ei lapsesta välitä, on asiat todella huonosti. 

Kuka pitää pienen puolia ja kuka hänestä huolehtii, jos ei lapsen äiti.  Se oma "pentu" on todellakin se maailaman tärkein asia. Jopa eläinäideille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi