Äiti pillahti itkuun, kun ei mahtunut vaunujen kanssa vaateliikkeeseen
Mikä hitto joitakin nykyäitejä vaivaa? Ihme kyynelten yliviljelyä. Jaksa ymmärtää yhtään tommosta märinää. Kaikki sympatiat vaatemyyjälle. Varmaan hiton raskas prinsessa
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt ehkä niin iso asia, että tarvitsee lehteen tulla kertomaan.
Tämäpä. Myyjä oli vähän kökkö, mutta myyjällä on oikeus valita asiakkaansa. Ikävää, mutta ei siitä nyt itkeä tarvitse.
Tämäkin ketju on niin täynnä lapsi-/äitivihaa ja kiukuttelua, että en lainkaan ihmettele miksei suurin osa naisista halua nykyään hankkia lapsia.
Samanlaista ulinaa ja vinkunaa kuulee nykyisin kaikkialla enenevissä määrin. Esimerkiksi nyt hyvässä kunnossa ja ruumiin voimissa oleva kolmekymppinen mies ei millään voi suostua antamaan penkkiä raskaana olevalle julkisissa kulkuneuvoissa, koska yhyy minun penkki minulla on oikeus istua vaikka periaatteesta. Pitäisi ainoastaan omalla autolla liikkua jos on kehdannut raskaaksi hankkiutua. Mielestäni aika käsittämätöntä menoa. Ennen oli moni asia paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ketju on niin täynnä lapsi-/äitivihaa ja kiukuttelua, että en lainkaan ihmettele miksei suurin osa naisista halua nykyään hankkia lapsia.
Samanlaista ulinaa ja vinkunaa kuulee nykyisin kaikkialla enenevissä määrin. Esimerkiksi nyt hyvässä kunnossa ja ruumiin voimissa oleva kolmekymppinen mies ei millään voi suostua antamaan penkkiä raskaana olevalle julkisissa kulkuneuvoissa, koska yhyy minun penkki minulla on oikeus istua vaikka periaatteesta. Pitäisi ainoastaan omalla autolla liikkua jos on kehdannut raskaaksi hankkiutua. Mielestäni aika käsittämätöntä menoa. Ennen oli moni asia paremmin.
Nuo asiat eivät vaikuta lapsilukuuni mitenkään. Opiskelemaan pääsemisen vaikeus, työelämän joustamattomuus, hallitusten lapsiperhevastaisuus. Ne asiat ovat vaikuttaneet. Enkä koe sitä etten pääse vaunuilla kivijalkaliikkeeseen kiertelemään mitenkään lapsivihamielisenä, varsinkin kun niille osoitetaan parkkipaikka. Vihamielisten mammojen kommentit ja tuijotus julkisilla paikoilla tai laiskat nuoret miehet eivät vaikuta siihen, minkä verran hankin lapsia.
Ymmärrän kommenttisi pointin, mutta oli pakko vastata koska en halua paisuttaa p*skantärkeiden ihmisten egoa yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasta ei voi ottaa vaunuista syliin ja jättää vaunuja liikkeen ulkopuolelle? Jos ja kun tapauksen lapsi on niin pieni, ettei pääse lähmimään vielä mitään, on hän myös kevyt kantaa. Lisäksi kyseessä oli pieni putiikki, jossa näköyhteys tyhjiin vaunuihin säilyy todennäköisesti koko ajan eikä vauvan kantomatka muodostu pitkäksi. Jos mamma ei uskalla jättää vaunuja hetkeksi tyhjinä ulos, voi hän palata seuraavan kerran vaikka kantorepun kanssa.
En ymmärrä mikä tässä on ongelmana. Jos liikkeen pitäjä yleisesti on linjannut, että vaunuja ei voi tuoda liikkeeseen, ei se silloin ole mitään syrjintää. Pienessä liikkeessä voi olla myös hankalaa järjestää mitään erillistä vaununurkkausta niiden säilyttämiseenkään. Ja mikä poru siitä syntyisi, kun pieni vaununurkkaus olisi
Jos vauva on noin pieni, kuin ilmeisesti tässä oli kyseessä, ettei vielä liiku mihinkään, vauva voi olla rattaissa sovituskopin edessä siten, että äiti pystyy sovittamisen lomassa vauvan näkemään.
Ihan asiaton juttu. Ihan turhaan lehdessä. Ei mikään uutinen edes. Naurettavaa lehdilta kirjoittaa tuommosista arkipäivän kömmähdyksistä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä nykyäitejä EI vaivais?
Pitäs varmaan saada isät ottamaan päävastuu lapsista, koska naisista ei enää tähänkään ole.
Sitä päivää odotellessa kun keskiverto isä ottaa edes puolet vastuusta
Sinä päivänä kun naiset alkavat ottaa enemmän vastuuta miesvalinnoistaan.
Meinaatko, että suomalaiset miehet on niin huonoja aviomiehiä ja isiä, että juuri kenellekään ei riitä hyvää miestä?
Kuitenkin sitä aina kuvitellaan, että mies jonka kanssa menään naimisiin on hyvä mies ja hänestä tulee hyvä isä yhteisille lapsille. Jos kaikilla naimisiin menneille naisilla on huono mies josta tulee huono isä, niin kyllä on Suomen miehet huonossa jamassa. Ei nyt luulisi kaikille niitä jännämiehiäkään riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt ehkä niin iso asia, että tarvitsee lehteen tulla kertomaan.
Tämäpä. Myyjä oli vähän kökkö, mutta myyjällä on oikeus valita asiakkaansa. Ikävää, mutta ei siitä nyt itkeä tarvitse.
Myyjälläkö oikeus valita asiakkaansa??? Ja tätäkin on moni peukuttanut:D
Eiköhän myyjä saa kenkää, jos kovin ronkkeliski alkaa, eikä palvele maksavia asiakkaita. Omistaja ei välttämättä tykkää tuollaisesta.
Varsinkin kun kysymyksessä on ihan normi asiakas. Ei siis mikään varas, päihtynyt tai väkivaltainen asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä aika käsittämätöntä, että ihmiset vihaa niin paljon omaa lajiaan. Tai ainakin nykyään on äänessä ne, jotka vihaa vauvoja/lapsia. Täytyy vaan toivoa, että tämä vauvaviha leviää myös Afrikkaan ja Aasiaan ym joissa lapsia on paljon, että saadaan ihmiskunta vähenemään. Pallo ei kestä tätä lisääntyvää ihmismäärää. Jos joka maassa olisi tämä noin 5 miljoonaa asukasta, ei maapallo olisi hätää kärsimässä. Mutta joo, suomalaiset vihaa vauvoja , noita viattomia olentoja ja toivovat heille pelkkää pahaa. Niin ikävää. Ja vauvojen äitejä haukutaan ja vihataan vähintään yhtä paljon, ellei ellei enemmänkin. Oi aikoja oi tapoja.
En minäkään päässyt bussiin kun oli liian suuri seteli. 50€. Kävin kahviossa ostamassa kahvin ja sain pientä rahaa ja jäimme vauvan kanssa odottamaan tunnin päästä tulevaa bussia sinne kun ulkona oli pakkasta.
Kerran kävi myös niin että odotimme bussia tunnin, oli pakkasta. Bussi tuli ja sanoi että vain kahdet vaunut kyytiin. Noh kolmannet eli me, jäimme pysäkille. Olisi mahtunut kolmet. Kyllä olimme jäässä kun seuraava bussi tuli, onneksi vaunut mahtui tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Sillä kolmekymppisellä voi olla vaikka ulospäin näkymätön vamma joka estää liikkuvassa bussissa seisomisen, esim. minun tuon ikäisellä ystävälläni on kolarin seurauksena aivovamma joka aiheuttaa pahaa huimausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olipa juttu, joidenkin ihmisryhmien tunteet ovat nyky-yhteiskunnassa jotenkin erityisasemassa. En lähde luettelemaan kun ne menee automaattisesti sensuroitiin. Tälle äidille voisi sanoa, että kasva aikuiseksi.
Niin. Pysy kotona äläkä yritä vaunujen kanssa ihmistenilmoille. Kai nyt ihmisen pitää ymmärtää minkä rikoksen on tehnyt, kun on synnyttänyt lapsen! Sen jälkeen ei kauppoihin ole asiaa, johan tuon tyhmempikin ymmärtää. Pitää jättää lapset tekemättä, jos haluaa ostaa uusia vaatteita liikkeistä.
Tai jättää lapsen ulos kadulle, kun itse menee kauppaan. Viis siitä, jos joku tekee lapselle pahaa. Mitä välii, kunhan kauppaan ei tulla vaunuilla !
sarkasmivaroitus.
Ei kai se nyt näin mustavalkoista ole. Todella moneen paikkaan
Ei kai se nyt näin mustavalkoista ole. Todella moneen paikkaan nykyään pääsee lastenvaunujen kanssa. Pienet liikkeet kalliine vaatteineen ei nyt välttämättä kuulu niihin.
Tämän uutisen liikkeessä kuitenkin saa asioida vaunujen kanssa, kun vain jättää vaunut paikalleen eikä runno niitä vaaterekkien väliin. Eikö kukaan oikeasti ole lukenut juttua?
Kaikkiin paikkoihin ei vain mahdu rattaiden kanssa. Meidän talon vieressä sijaitsee lähikauppa, johon en edes ajatellut meneväni.vsunujen kanssa. Liiketila on pieni, löytävät kapeat, hyllyjen kulmissa tilavammissa kohdissa on lattialla myyntiesittelyjä jne. Lisäksi paikka on sellainen, että kaupassa on aina asiakkaita, joten käytävillä on ruuhkaa. Toinen tilavampi kauppa sijaitsee noin kilometrin päässä, joten vaunujen kanssa menin aina sinne ruokaostoksilla.
Nyt kun lapset on isompia ja pääsen liikkumaan kun yksinkin, olen taas alkanut käyttää lähikauppaa. Kauppa on edelleen ahdas ja juuri kukaan ei käytä myymälässä edes ostoskärryjä, koska niiden kanssa liikkuminen on hankalaa.
Elämä.on valintoja.
Minä olisin aikoinaan käynyt ostamassa pienestä,kehutusta alusvaatekaupasta uusia rintaliivejä kun imetys muutti rinnat. Mukana oli 1v tyttäreni kun tarkoitus oli käydä myös lelukaupassa ja ostoskeskuksen leikkipaikalla. Mieheni oli töissä eikä reissu keskustaan ollut sellainen, että olisin pyydellyt lapsenvahtia.
Kun pääsimme alusvaatekauppaan tuli myyjä vaatimaan että jätän rattaat kauppakeskuksen käytävälle koska liikkeessä on ahdasta. Vastasin että tyttöhän hätääntyisi mihin minä häviän! Myyjän seuraava ehdotus oli tulla toiste uudestaan.. ilman lasta. Lähdin enkä mennyt sinne enää,kivoja rintaliivejä löytyi Lindexiltä. Toki mielummin olisin kerrankin panostanut laadukkaisiin liiveihin asiantuntijan neuvomana mutta rahani ei kelvannut.
Kyllä näitä akkojen järjen laatua ja sen vähyyttä täytyy ihmetellä.
Jos ei ole liikkeessä ei ole tilaa, niin ei ole tilaa! Vaihtoehtona on maksaa jokainen tahriintunut vaatekappale. Kävisikö se päinsä?
Menköön HenkkaMaukkaan pennosineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olipa juttu, joidenkin ihmisryhmien tunteet ovat nyky-yhteiskunnassa jotenkin erityisasemassa. En lähde luettelemaan kun ne menee automaattisesti sensuroitiin. Tälle äidille voisi sanoa, että kasva aikuiseksi.
Niin. Pysy kotona äläkä yritä vaunujen kanssa ihmistenilmoille. Kai nyt ihmisen pitää ymmärtää minkä rikoksen on tehnyt, kun on synnyttänyt lapsen! Sen jälkeen ei kauppoihin ole asiaa, johan tuon tyhmempikin ymmärtää. Pitää jättää lapset tekemättä, jos haluaa ostaa uusia vaatteita liikkeistä.
Tai jättää lapsen ulos kadulle, kun itse menee kauppaan. Viis siitä, jos joku tekee lapselle pahaa. Mitä välii, kunhan kauppaan ei tulla vaunuilla !
sarkasmivaroitus.
Ei kai se ny
Np mitä valittamista tällä äidillä sitten oli? Olis jättänyt ne hedelmäkärryt sinne mihin ne kuuluukin.
Tuo äiti/lapsi kortti on jo hieman haalistunut. Sitä on käytetty jo liikaa myötätuntoja kerjätessä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo äiti/lapsi kortti on jo hieman haalistunut. Sitä on käytetty jo liikaa myötätuntoja kerjätessä.
Itkeminen tuo pikantin, mutta roiman lisän valitustapauksiin. You Go Girl!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä kolmekymppisellä voi olla vaikka ulospäin näkymätön vamma joka estää liikkuvassa bussissa seisomisen, esim. minun tuon ikäisellä ystävälläni on kolarin seurauksena aivovamma joka aiheuttaa pahaa huimausta
Eikä ollut. Kyllä nainen tekee visuaalisen ja oikean diagnoosin silmänräpäyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Myyjän mukaan liikkeessä on tila, johon vaunut voi jättää. Viestinnässä puutteita, jos myyjä ei saanut tätä asiakkaalle kerrottua.
Lasta ja vaunuja ei voi missään tapauksessa jättäää ulos.
Miksi ei voi,mikä täällä on muuttunut niin paljon.
Sinä päivänä kun naiset alkavat ottaa enemmän vastuuta miesvalinnoistaan.