Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustelu ei enää kiinnosta, muita?

Vierailija
11.09.2024 |

Olin nuorempana todella innokas matkustamaan. Matkustimme paljon mieheni kanssa ja välillä työkavereiden kanssa. Rakastin sitä tunnetta kun matka oli varattu.

Nyt olen viime vuosina huomannut etten saa ollenkaan sitä fiilistä enää. Voisin jäädä kotiin ja tehdä siellä mukavia asioita. Koen matkustelun jotenkin työläänä ja raskaana. Olen tullut ilmeisesti niin mukavuudenhaluiseksi.

Ja ehkä ikä tekee sen ettei jaksa samaan tahtiin enää. Olen 49v.

Onko muille käynyt näin?

Kommentit (249)

Vierailija
201/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites paljon ne sun paikalliset tuttavat tykkää reissata ulkomailla?

Ei heidän hirveästi tarvitse reissata ulkomaille kun elävät paratiisissa. 

Käyvät Alpeilla Italian, Ranskan, Sveitsin tai Itävällan puolella ihan vaan vklreissuja. Albaniassa ja Makedoniassa sekä Ranskassa sitten pidempiä. 

Vierailija
202/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliköin nykyään hyvin tarkasti mihin lähden. Olisi mahdollisuus matkustaa enemmänkin, mutta jätän väliin. Vain suosikkikohteet sekä aina kiinnostaneet kohteet listalla. Ei mitään kakkosvaihtoehtoja. Matkustan silti edelleen kohtalaisen paljon. N 47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyvät Alpeilla Italian, Ranskan, Sveitsin tai Itävällan puolella ihan vaan vklreissuja. Albaniassa ja Makedoniassa sekä Ranskassa sitten pidempiä. 

Jännä. Turistien mielestä mä asun paratiisissa. 

Vierailija
204/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntti asenne sulla.

Vierailija
205/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin matkustellut paljon, niin alkoi ärsyttää sen rutiininomaisuus. Ammupala hotellilla, kaupungilla käynti, kauppiaiden kauhujen kujat, museot, muut nähtävyydet, uinti. Ja samat päivittäin ja eri paikoissa. Ei kiinnosta enää.

Vierailija
206/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä. Turistien mielestä mä asun paratiisissa. 

Kuka arvostaa mitäkin, en tosin tiedä missä asut? Suomi ei ainakaan ole paratiisi kuin tosiaan rikkaille turisteille, ajattelin enemmän paikallisten elämänlaatua.

Ihmiset täällä ovat onnellisia - heillä on kodit, erinomaista laadukasta ja edullista lähiruokaa aina pöydässä joko tuottajalta tai omasta pihasta, varaa käyttää palveluita, terveydenhuolto pelaa, maisemat on henkeäsalpaavan kauniit ja sää hyvä. Äitien ei ole pakko käydä töissä vaan yhden palkalla selviää arjesta. Yhteisöllisyys on voimissaan jopa meitä ulkkareita kohtaan. Meitä muuttolintuja on 15km säteellä 4 perhettä, enemmän sitten ulkkareitten kanssa avioituneita paikallisia.

Onni löytyy em lisäksi läheisistä, perheestä ja lukuisista ystävistä. Draamaa on mutta elämä sujuu. 

Vierailija
207/249 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen reilu 30 ja matkustelu tuntuu jo vähän väsyneeltä,  varsinkin eiroopassa. Välimeren rantalomat on kaikki samanlaisia, eurooppalaiset kaupungit myös, siinä pidennetyssä viikonlopussa ehtii nähdä sen saman puolen kaikista. Ja olen asunutkin sellaisessa joten ei vaan jotenkin kiinnosta. Ainoa mikä kiinnostaa on jenkit ja Australia, mutta niihin on pitkät, epämukavat lennot ja joku 12+ tuntia lentokoneessa economyssä on ihan painajaismaista.

Vierailija
208/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on muuten loistava etu meihin pussinperällä asuviin nähden, voi hypätä autoon tai junaan ja parin tunnin istumisella pääsee useaan maahan. 

Vierailija
209/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on muuten loistava etu meihin pussinperällä asuviin nähden, voi hypätä autoon tai junaan ja parin tunnin istumisella pääsee useaan maahan. 

Tästä syystä mekin valitsimme pohjois-Italian. 5 rajanaapuria helposti savutettavissa. 1h merelle tai lähimpään laskettelukeskukseen, voi mennä jopa samana päivänä rannalta skimbaamaan. 

Ja juna on tosi edullinen, esim Milano-Rooma saattaa maksaa 58e m/p (vrt Hki-Oulu 135e )

Vierailija
210/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin matkustellut paljon, niin alkoi ärsyttää sen rutiininomaisuus. Ammupala hotellilla, kaupungilla käynti, kauppiaiden kauhujen kujat, museot, muut nähtävyydet, uinti. Ja samat päivittäin ja eri paikoissa. Ei kiinnosta enää.

En ikinä käy lomalla ostoksilla ja museoissa. Ei voi vähempää kiinnostaa. Sen sijaan kaikki luontoon liittyvät asiat kiinnostavat. Tosi hyvä hotelliaamiainen on ihan parasta. 

Vierailija
211/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa, varsinkin talvella kun on pimeää ja loskaista. Silloin haluan lämpöön ja aurinkoon, mieleni piristyy auringonvalosta ja lämmöstä. En haluaisi olla koko talvea Suomessa, kaamosaika on mulle pimeyden takia henkilökohtaisesti tosi raskasta.

Vierailija
212/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Ainoa poikkeus tuosta on Saksa, jossa käymme noin joka toinen kuukausi. Koen sen siis toiseksi kotimaaksi tai oikeastaan haluaisin asua Berliinissä. 

Matkustamme kyllä muuallekin, mutta harvemmin enää lomalle. Tuntuu, että kaikki on jo  nähty mitä haluankin nähdä. Ei tule mieleen mitään sellaista joka kiinnostaisi. 

Vierailija
213/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Ainoa poikkeus tuosta on Saksa, jossa käymme noin joka toinen kuukausi. Koen sen siis toiseksi kotimaaksi tai oikeastaan haluaisin asua Berliinissä. 

Matkustamme kyllä muuallekin, mutta harvemmin enää lomalle. Tuntuu, että kaikki on jo  nähty mitä haluankin nähdä. Ei tule mieleen mitään sellaista joka kiinnostaisi. 

Huh, tuntuisi oudolta ajatella ettei mikään kiinnostaisi!?

Olen yli 60v, yli 110 matkaa ympäri maailmaan työn ja huvin vuoksi, tyskennellyt mm Sveitsissä ja asun osittain ulkomailla tälläkin hetkellä mutta voin luetella heti vaikka 100 paikka mihin ehdottomasti haluaisin päästä! 

Jo pelkästään siitä kun lukee jonkin miekenkiintoisen kirjan tai näkee dokkarin tulee tunne että tuopa pitäisi nähdä/kokea itsekin livenä! Lisäksi on paikkoja jotka ovat vieneet sydämen ja joihin kaipaa takaisin. 

Istanbul on yksi tällainen, poliittisen tilanteen vuoksi en sinne nyt mene ja sydämeni vuotaa verta ikävästä!  

Tireen saari Skotlannissa, tutustuin yhteen sikäläiseen vuosia sitten reissullani ja olen parhaillaan kuunnellut Skotlannin saarista kirjasarjaa. Vaikka olen ollut Ylämaalla saarten karu kauneus on kokematta. 

Ja englannin puutarhat! Kumma kyllä en ole vieläkään ehtinyt niihin. Puutarhurin unelma!

Carcassonnen linna ja Mont san Michel! Jo 5v rakastuin noihin linnoihin ja koko elämäni olen haaveillut käynnistä. Lähelle päässyt mutten perille

Joo. Maailma on täynnä upeita paikkoja ja kokemuksia. En saa kyllikseni, niin me olemme erilaisia!

Vierailija
214/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä käy lomalla ostoksilla ja museoissa. Ei voi vähempää kiinnostaa. Sen sijaan kaikki luontoon liittyvät asiat kiinnostavat. Tosi hyvä hotelliaamiainen on ihan parasta. 

Makuasia. Minua kiinnostavat monet museot ja vanhat kaupungit. Kaupungeissa on usein kiva vain kävellä katuja, katsella rakennuksia ja arkkitehtuuria ja aistia, mitä ympäristö kertoo. En käy baareissa enkä juhlimassa.

Vierailija
215/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä mekin valitsimme pohjois-Italian. 5 rajanaapuria helposti savutettavissa. 1h merelle tai lähimpään laskettelukeskukseen, voi mennä jopa samana päivänä rannalta skimbaamaan. 

Ja juna on tosi edullinen, esim Milano-Rooma saattaa maksaa 58e m/p (vrt Hki-Oulu 135e )

Ootteko paljon käyneet Sloveniassa? Mun suosikkivaltio. Pienessä paketissa kaikki mahdolliset lomanviettokohteet. 

Vierailija
216/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattayalle jaksaa aina lähteä, mutta muuten ei tuo matkustelu enää kiinnosta.

Vierailija
217/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kuulla millaista seikkailua se elämäsi kotosalla on jos tuo on liian rutiininomaista. 

Vierailija
218/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin monet kohteet ovat liian kuumia ja kalliita. Itseäni ei sen vuoksi kiinnosta. Nytkin odotan, että Suomessa kesä päättyisi. Suomi on myös moneen maahan verrattuna niin halpa, ettei oikein tee mieli matkalle.

Kalliita? Suomi halpa? Mitä ihmettä ja kummaa? Pääsääntöisesti kaikkialla on halvempaa kuin Suomessa.

Vierailija
219/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiinnostanut aikuisella iällä. Lapsena perhe reissasi paljon, nuorena kävin yksikseni Intiassa, Marokossa ja paljon Euroopan reissuilla. Sen jälkeen kun kotiin tuli kissa en ole reissannut edes sitä että tarvitsisin tuolle hoitajan viikonlopuksi. En vaan luota että se tulee hoidetuksi kunnolla ja vielä seurusteltaisiin. Oma sänky voittaa kaikki reissuviritelmät.

Vierailija
220/249 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole varaa eikä oikeastaan haluakaan matkustaa kovin kauas, joten jäljelle jää eurooppa ja sen lähialueet. Niistä kiinnostavimmat kohteet euroopassa ovat erittäin suosittuja, eli "turistirysiä" joissa paikalliset tuntuvat olevan nykyään aika kypsiä turisteihin. En halua mennä paikkoihin joissa en ole tervetullut, tai ovat turvoksissa turisteista. Euroopan ulkopuolella onkin sitten vain venäjä, lähi-itä, pohjois-afrikka tai pohjoisessa jäätikkö.... joten ei kiitos niillekään.

Entä Kazakstan, Turkmenistan, Azerbaidzan, Georgia... upeita maita. Ja miksei P-A ja L-I kiinnosta??? Ei pidä olla noin umpimielinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan