Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit yksin syyslomalla?

Vierailija
10.09.2024 |

Et saa lentää.

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin Valamon luostariin. 

Se onkin ihan hyvä matkailukohde. En ole lainkaan uskonnollinen, mutta kun kävin siellä muutama vuosi sitten, mulle tuli päänsärkyä kesken matkan. Valamon luostarissa oli tarjolla samana päivänä "siunattuja" viinimarjoja. Söin niistä yhden, ja päänsärky loppui. Ehkä sattumaa, mutta mukava juttu.

Vierailija
22/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme päivää suunnittelisin kaikkea kivaa ja ajattelisin että viimeistään tiistaina lähden johonkin reissuun. Sitten kun syysloma on puolessa välissä huomaisin ettei enää kannata eikä ehdi lähteä mihinkään ja loput pari päivää murehtisin sitten omaa saamattomuutta. Maanantaina unettoman yön jälkeen vitt.untuneena takaisin töihin kuin ei lomaa olisi ollutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäkö tekisin? Hoitaisin asiat niin että en olisi yksin. Simppeli juttu. 👍 

Miten se tapahtuu käytännössä, jos on opettaja (ja ope kamut perheellisiä) ja kavereilla ei ole lomapäiviä (tai muita vapaita)? 

Vierailija
24/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muillakin syysloma kuin koululaisilla? Ei meidän tehtaassa ainakaan ole ja seuraava lomapäivä on itsenäisyyspäivänä.

Vierailija
25/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä asuisin (onko siellä vaikka museoita) ja haluaisinko olla kotona vai käydä jossain. Museoon/taidenäyttelyyn, teatteriin, leffaan, kylpylään, junamatka toiseen kaupunkiin, laivalla Tallinnaan jne.

Vierailija
26/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo homma.

Kilauttaisin FWB naiselleni ja kysyisin lähteekö hän mukaani viikoksi espanjaan. Jos saa lastaan hoitoon, niin voi ottaa hänet mukaan. Eipä tuo paljoa enempää maksa kuin yksinkään mennä.

Ehfto oli että yksin ja ei saa lentää, mut kiva että teillä on tuollainen lentävä kullisirkus.

Autolla pöljä.laivalla saksaan jne. Älä ole noin rajoitteinen. 😂

Ehkä hän on rajoittuneisuutensa vuoksi jäänyt yksin?

Ei voi tietää sisältä kuolleen sielunmaisemaa. Ehkä hän on introvertti? Vihaa ihmisiä, mutta pelkää jäävänsä yksin? Kaksijakoinen persoona, bipolaari? Oman elämänsä Onni Puupponen jolle kävi ikävästi kälviällä, hän jäi ilman vaikka toiset saivat.

Vierailija
27/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kohta kolme vuotta yksin. Ei mitään uutta auringon alla. En käy töissä, en silti ole työtönkään,elän omilla säästöilläni ja osingoilla. Vieraita on käynyt viimeksi noin kaksi vuotta sitten. Enkä oikeastaan ole sen tiuhempaan oikeastaan halunnutkaan kenenkään täällä ramppaavan. 

Vierailija
28/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo homma.

Kilauttaisin FWB naiselleni ja kysyisin lähteekö hän mukaani viikoksi espanjaan. Jos saa lastaan hoitoon, niin voi ottaa hänet mukaan. Eipä tuo paljoa enempää maksa kuin yksinkään mennä.

Ehfto oli että yksin ja ei saa lentää, mut kiva että teillä on tuollainen lentävä kullisirkus.

Ehditkö viikossa ajaa sinne ja takaisin ja samalla nauttia lomasta. Työtön.

Vierailija
29/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttopuita. Ja en aio, vaan teen. Tosin ei ole lomaa, mutta eiköhän tuota tule tehtyä sitten pitkin syksyä. Niin paljon kaadan kaverin metsästä haapaa ja leppää kuin vaan kerkeän ja traktorimies saa ajaa ne mun pihaan sitten. Teen talvella niistä halkoja. 

Vierailija
30/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo homma.

Ehkä hän on rajoittuneisuutensa vuoksi jäänyt yksin?

Ei voi tietää sisältä kuolleen sielunmaisemaa. Ehkä hän on introvertti? Vihaa ihmisiä, mutta pelkää jäävänsä yksin? Kaksijakoinen persoona, bipolaari? Oman elämänsä Onni Puupponen jolle kävi ikävästi kälviällä, hän jäi ilman vaikka toiset saivat.

Tuota tuota. Kulissit alkaa pettää, niin mitä jos vain soitat osastolle, että sulla on taas psykoosi päällä?

Vierailija
31/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä tee mitään erikoista. Olen kotona.

Vierailija
32/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin Tarttoon. 

Vierailija
33/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen just pohtinut samaa ja päädyin siihen, että lähden Helsinkiin junalla hotellilomalle. Yksin. Käyn varmaan Allas sea poolissa uimassa ja ehkä museossa. Muita suunnitelmia lomalle (mutta ei Helsingissä) on patikointi ja ehkä kylpylään ihan päiväkäynnille. Odotan lomaa jo innolla!

Vierailija
34/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se tapahtuu käytännössä, jos on opettaja (ja ope kamut perheellisiä) ja kavereilla ei ole lomapäiviä (tai muita vapaita)? 

Lähde yksin, ja tutustu matkalla johonkin matkaseuralaiseen. Itse olen tehnyt noin. Ei kannata ottaa paineita, mutta jos luontevasti tapahtuu, olen ollut avoimella mielellä. Mutta siis viihdyn itseksenikin.

Vierailija
35/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kolme päivää suunnittelisin kaikkea kivaa ja ajattelisin että viimeistään tiistaina lähden johonkin reissuun. Sitten kun syysloma on puolessa välissä huomaisin ettei enää kannata eikä ehdi lähteä mihinkään ja loput pari päivää murehtisin sitten omaa saamattomuutta. Maanantaina unettoman yön jälkeen vitt.untuneena takaisin töihin kuin ei lomaa olisi ollutkaan.

Tää oli rehellistä 😁

Vierailija
36/154 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana on viettää loma yksin! Saa olla ja tulla, miten lystää. Eikä tarvitse kuunnella kälätystä ja analysointia 😁

Vierailija
37/154 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn nykyään yksin kotona vapaa aikana, lapset kyläilee ja 1-2 kaveria viikossa.

Vierailija
38/154 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Marjaan

ja/tai

2. Sienimetsään

ja/tai

3. Merelle kalaan

sitten...

4. Karaokebaariin

Seuraavana päivänä sama uusiksi

Vierailija
39/154 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muillakin syysloma kuin koululaisilla? Ei meidän tehtaassa ainakaan ole ja seuraava lomapäivä on itsenäisyyspäivänä.

No minulla ainakin on. Tai no oikeastihan se on yksi viikko kesälomasta, jonka olen pyytänyt siirrettäväksi syyslomaviikon ajankohtaan. Pidin siis kesällä yhden viikon lyhemmän loman, kuin muut. Tälläiset järjestelyt aika monissa paikoissa onnistuvat.

Vierailija
40/154 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppään neljän seinän sisällä