Miksi miehelle ei kelpaa naisen ystävyys?
Vaan kaikkeen täytyy väkisin tunkea mukaan seksi-, parisuhde yms. kuvioita.
Siis ei niissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta olisi vaan hienoa edes joskus voida tutustua johonkin mieheen tai miehiin ihan ystävänä, niin että molemmat voivat olla omia itsejään ja ottaa rennosti, ilman että kumpikaan yrittää teeskennellä jotain muuta kuin mitä on ja koittaa epätoivoisesti tehdä vaikutusta.
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niitä juttuja, joista miesten ja naisten on vaikea päästä keskinäiseen yhteisymmärrykseen, koska heidän pariutumiskriteerinsä ja -filosofiansa ovat niin erilaisia.
Oletetaan, että minulla on naispuolinen ystävä. Mitä kriteereitä minulla olisi ystävälle? Hänen olisi hyvä olla kutakuinkin samanikäinen tai ainakin samaa sukupolvea, jotta elämänkokemukset ja -tilanteet olisivat lähellä toisiaan, ts. "olisimme samalla aaltopituudella" ja ymmärtäisimme toisiamme. Joitakin samoja mielipiteitä, harrastuksia, kiinnostuksen kohteita tai muita puheenaiheita olisi hyvä olla, jotta ajan viettäminen yhdessä olisi antoisaa. Tietenkin ystävän tulisi olla luonteeltaan sellainen, että hänen seurassaan on hyvä ja helppo olla - ettei tunnelma olisi jännittynyt tai varautunut.
Mietitäänpä, mitä kriteereitä minulla olisi miehenä naiselle seurustelukumppanina... Aika lailla samoilla mennään. Ehkä ainoana lisäyksenä on, että henkil
Miten teoriasi selittää sen, että useamman kerran minulla on ollut miespuolinen kaveri, jonka kanssa tullaan erinomaisesti toimeen mutta mies ei halua minkäänlaista romanttista tai seksisuhdetta, vaikka itse halusin (ja sellaiseen aloitteen tein)? Molemmat meistä olleet sinkkuja, suunnilleen samanikäisiä, olen ihan perusnätti ja normaalipainoinen jne. Minusta yksinkertaistuksesi miesten kriteereistä on lähinnä miehiä loukkaava, ihan kuin heillä ei voisi olla tosi specifejä ulkonäkö tai luonnekriteereitä just parisuhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kun suuntaat lähimpään homobaariin. Sieltä löydät miehiä, joille kelpaa naisen ystävyys. Vai pitääkö miehen olla hetero, jotta ystävyys toimisi?
Tottakai pitää olla hetero, kuka nyt homoa kaverikseen haluaisi. Ties mitä tauteja saat vielä siltä.
Omalta kohdaltani syyt:
1) Jos nainen osoittautuu niin mukavaksi, että sen seurassa on oikeasti kiva viettää aikaa, niin se kyllä pompsahtaa samantien potentiaaliseksi naisystäväehdokkaaksi. Harvan naisen kanssa kuitenkaan synkkaa niin hyvin ja se olis kuitenkin suotavaa naiselta, jonka naamaa pitäs tuijottaa vähän useamminkin
2) Valtaosa naisista pyörii lähinnä naispuolisten ystäviensä kanssa, joten on jokseenkin loogista tulkita naisen olevan kiinnostunut minusta muutenkin kuin kaverina, jos hän haluaa tapailla muutenkin kuin isomman porukan jatkeena
3) Aloitteen teko miehen vastuulla. Jos viihdyn naisen seurassa ja vaikuttaa ihan tyttöystävä materiaalilta, niin pakkohan se on koittaa? Jos ei koita niin ei voita.
4) Yllä mainittujen kohtien perusteella tuntuu vähintäänkin reilulta selvittää missä mennään kaikkien osapuolien kannalta siinä vaiheessa, jos tuntuu puolin tai toisin olevan jonkinasteista kiinnostusta. Ei ole itselleen, eikä varmaan naisosapuolellekkaan, kivaa tasapainoilla kaverisuhteen ja pienen ihastuksen välimaastossa. Jompaan kumpaan sattuu ennemmin tai myöhemmin, jos ei ole 100% varmaa, että kyse on ihan puhtaasta kaverisuhteesta. Ja jos nyt pakit tulee ennenkuin mitään syvempiä tunteita syttyy, niin ei se kaverisuhteena jatkaminen ole ainakaan itselleni mikään ongelma, olettaen tietysti, että olin kiinnostunut kaverina alunperin.
Hassu juttu kyllä. Itselleni se, että on kivaa seuraa kaverina on lähinnä positiivinen piirre naisystäväehdokkaassa, mutta monille naisille se on taas totaalinen turn off miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei ole minkäänlaista motiivia alkaa kaverisuhteeseen naisen kanssa,se on yksinkertaisesti epäkiinnostavaa ajanhukkaa.Yhteisiä mielenkiinnon aiheita harvoin on ja mies voi tehdä kaiken tuollaisen muiden miesten kanssa.
Mutta eikös se ole niin, että nimenomaan muille miehille mies ei voi oikeasti puhua mistään asioista ja voi vain jauhaa paskaa kaljatuopin ääressä.
Ei mies puhu kenellekään sellaisista asioista joten ei haittaa.
Ite tykkään semmosista naisystävistä, joiden kans nukutaan nakuna vierekkäi🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kiinnostaako naisia tosissaan miesten jutut noin paljon? Oletteko naiset valmiina sitten kuuntelemaan myös niitä seksistisiä sekä härskejä läppiä? Entä mites sitten autot, jääkiekko, intti kertomukset, kalastus tarinat jne. kiinnostaako naisia keskustella näistä tuntikausia? Kun miehiä tuskin kiinnostaa puhua shoppailusta, meikeistä, eläintein oikeuksista, taiteesta jne. tuntikausia kanssanne naiset.
Seksistisiä ja härskejä ei, mutta hyvä puhuja osaa puhua mielenkiintoisesti mistä vaan.
Suosittelen lämpimästi opettelemaan taidon, jossa autojutut johdatellaan automatkailun, jäkis jäkismatkojen ja populärisoitujen analyysien jne jne suuntaan, inttijututkin ovat hauskoja kunhan sanasto on tuttu.
Et nähtävästi pidä hyvästä ruuasta, hauskasta viihteestä tai mistään muustakaan, mikä olisi yleisinhimillisesti kiinnostavaa.
Itse kyllä kuuntelisin paljon mieluummin vaikka niitä autojuttuja kuin puhuisin tylsääkin tylsemmästi ruoasta. Ruoka on puheenaiheena yhtä kiehtova kuin "säitä on pidellyt". Älä puhu kaikkien suulla, sun mielenkiintoiset aiheet on toisten haukotus ja inhotus.
N44
Riippuu siitä oletko woke-väkeä ap.
Vierailija kirjoitti:
Koska mies on eläin.
Ja nainen on kone?
Miehet ja naiset voivat ihan hyvin olla ystäviä, kunhan ikää on alle 10v. Muu johtaa poikkeuksetta ongelmiin, johon tietenkään nainen ei ole koskaan syypää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kiinnostaako naisia tosissaan miesten jutut noin paljon? Oletteko naiset valmiina sitten kuuntelemaan myös niitä seksistisiä sekä härskejä läppiä? Entä mites sitten autot, jääkiekko, intti kertomukset, kalastus tarinat jne. kiinnostaako naisia keskustella näistä tuntikausia? Kun miehiä tuskin kiinnostaa puhua shoppailusta, meikeistä, eläintein oikeuksista, taiteesta jne. tuntikausia kanssanne naiset.
Seksistisiä ja härskejä ei, mutta hyvä puhuja osaa puhua mielenkiintoisesti mistä vaan.
Suosittelen lämpimästi opettelemaan taidon, jossa autojutut johdatellaan automatkailun, jäkis jäkismatkojen ja populärisoitujen analyysien jne jne suuntaan, inttijututkin ovat hauskoja kunhan sanasto on tuttu.
Et nähtävästi pidä hyvästä ruuasta, hauskasta viihteestä tai mistään muustakaan, mikä olisi yleisinhimillisesti kiinnostavaa.
Miksi pitäisi opetella? En minä naisten seuraan ole menossa. Itseäni ottaa päähän, kun istun yksin rauhassa terassilla ja sitten pöytääni istuu joku vieras nainen ja alkaa pälättämään omiaan. Yritän siinä sitten kohteliaasti ilmaista, että ei minua nyt kiinnosta, mutta kun ei perkele vaan mene naiselle perille. Pakko on alkaa heittämään sovinistista läppää, jotta nainen itse älyäisi lähteä.
- ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä sukupuolella edes on? Ihme miesten syyllistämistä taas kerran.
Jostain syystä naiset tunkee miesten seuraa ihan vaan ystävinä, sitten loukkaantuu kun mies luuli, että ehkä tästä voisi syntyä jotain vakavampaa. Parasta olisi, jos naiset ja miehet pysyisivät omissa leireissään sukupuolen mukaan. Näin vältyttäisiin väärinkäsityksiltä sekä mielensä pahoittamiselta. Ei tarvitsisi lukea päivittäin naisten valitusta miehistä, että miehet sitä ja tätä!
Nykynuoret eivät onneksi ole noin tyhmiä, vaan osaavat hengailla sekä tyttö- että poikaseurassa ja osaavat suhtautua toisiinsa ihmisinä. He ovat oppineet jo kakaroina olemaan toistensa seurassa. Yhdessä voi tehdä paljon asioita olivat ne sitten tyypillisiä toiseen sukupuoleen liitettyjä juttuja tai neutraalimpia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tee nyt alun alkaen selväksi mistä on kyse. Eikä se sulje edelleenkän pois etteikö miestä voisi kiinnostaa, eihän me nyt saatana ihan munattomia olla.
Ainakin muutama naisystävä on ollutkin, mutta ainakin käsittääkseni niissä molemmin puolin on jo alussa käsitetty että mistä suhde alkaa ja mihin päättyy.
Mutta se miehenä vituttaa että nainen haluaa tutustua epämääräisesti "kaverina" antaen ymmärtää että muukin olisi mahdollista. Sittenpähän siinä miehenä kärvistelet että ollaanko kavereita vai mitä ollaan.
Jos yrität olla kaveri niin menetät mahkusi naiseen joka saattaisi olla kiinnostunut ja koska et ole varma naisestakaan niin se tilanne on epämiellyttävä tai sitten taas jos yrität niin nainen saattaa joko antaa kenkää kun sellaisia ajattelee tai sitten tarjoaa sitä kaverikorttia.
Osalla nuorista naisista on vähän epäilyttävä tapa kerätä näitä miespuolisia kavereita. En tiedä onko ne sitt
Avaatko vähän lisää?
Kuulostat pähkäilyinesi vähän minulta, ja minä olen autististinen :D en tosiaankaan kuulemma tajua kun mua yritetään pokata enkä tajua edes sitten, jos joku tulee kertomaan rakastuneensa.
Mutta siis, miksi siitä kaveruudesta pitää erikseen sopia ja miksi sä et vaan pysy sillä kaverilinjalla, ilman että pähkäilet mitäköhän merkkiä se nainen nyt antaa?
Mä en yhtään usko että siinä mitään "mahkuja menettää" jos se toinen on kiinnostunut, sä teet tästä liian monimutkaista.
Ja mikä on tämä "antaa ymmärtää" noin miehen näkökulmasta?
Mä olen joutunut ihan aikuisiällä opettelemaan olemaan miesten kanssa lähtökohtaisesti hieman etäisempi. Useat on ottaneet sen hymyn ja perus ystävällisyyden jonain parittelukutsuna tai esileikkinä ja sit ne on jääneet roikkumaan. Herranjestas, mua kiinnostaa persoonat, oli se mies tai nainen, ja mielenkiintoiseen ihmiseen tottakai haluan tutustua ilman mitään seksuaalisia jännitteitä, oli se mies tai nainen. Sitä normaalia ystävällisyyttä on vaan oikeasti pitänyt alkaa tämän takia suitsimaan, vaikka se ei mun luonteista olekaan.
En minä ainakaan ole ikinä kuvitellut että olenpa mä niin upea mimmi, että kaikki miehet varmasti on vaan pokaamassa, kyllä mua kiinnostaa tutustua ensisijaisesti kaverina ja mahdollisena ystävänä.
Miksi edes miettiä muuta jos itsellä ei ole päämääränä päästä sänkyyn?
Älä anna sen heppis häiritä ja tulkitse asioita mahdollisena mahdollisuutena sen kautta!!!
Ja kyllä, jopa me ujommat ja höntimmät naiset osataan kertoa, jos mieli tekee jotain muutakin. Eihän se jumalauta teidän kanssa tarvitse kun näyttää TISSIT 🤦
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi olla oma itsensä ikinä naisen seurassa. Ei parisuhteessa, eikä pelkkänä kaverina.
Voin miehenä olla täysin oma itseni naisen seurassa - naisen on vain oltava sellainen, johon en tunne mitään fyysistä mielenkiintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nähtävästi pidä hyvästä ruuasta, hauskasta viihteestä tai mistään muustakaan, mikä oli
Naisia kiinnostaa useimmiten rahasta puhuminen. Itseäni miehenä ei voisi juuri vähempää kiinnostaa.
Naisena pelkkä ystävyys miehen kanssa sopisi mainiosti, mutta kyllähän se monen miehen seksivietti vesittää koko homman.
"Miksi pitäisi opetella? En minä naisten seuraan ole menossa. Itseäni ottaa päähän, kun istun yksin rauhassa terassilla ja sitten pöytääni istuu joku vieras nainen ja alkaa pälättämään omiaan. Yritän siinä sitten kohteliaasti ilmaista, että ei minua nyt kiinnosta, mutta kun ei perkele vaan mene naiselle perille. Pakko on alkaa heittämään sovinistista läppää, jotta nainen itse älyäisi lähteä.
- ohis"
Miksi et vaan vaihtanut pöytää? Aika junttimaista alkaa tuollaisessa tilanteessa heittämään sovinistista läppää...
Kyllä minulle kelpaa, jos en ole naisesta romanttisesti kiinnostunut. No shit.
Homot eivät voi olla ystäviä oikeiden miesten kanssa.
Heh, kyllä kelpasi, ja olimmekin tosi läheisiä. Nainen seurusteli silloin, joten ei ollut mitään taka-ajatuksiakaan. Mutta jossain vaiheessa yhteydenotot muuttuivat kovin yksipuolisiksi ja aina kun ehdotin jotain tekemistä, niin ei koskaan käynyt. Jossain vaiheessa päätin lopettaa yhteydentotot, niin samalla loppui yhteydenpito kokonaan. Siinä kokemukseni naisen ystävyydestä.
Miksi miehelle ei kelpaa naisen ystävyys?
Koska nainen pettää aina, siis vaikka ei olisi seksistäkään kyse.