Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pankinjohtajan säästövinkit (vain rikkaille)

Vierailija
10.09.2024 |

1. Jos käy ulkona syömässä, sitä voi vähentää paljon ja tehdä ruokaa itse. Lisäksi voi etukäteen katsoa, mitkä ovat kauden kasviksia ja mitkä ruoka-ainekset ovat tarjouksessa. Kuukausi- ja vuositasolla on suuri ero, kun suunnittelee ja tekee itse ruokansa.

2. Voi miettiä, asuuko sellaisessa asunnossa, joka on oikeasti tarpeellinen. Olisiko vaihtoehtona asua vaikka väliaikaisestikin pienemmässä asunnossa tai vuokralla ennemmin kuin niin, että vetää talouden liian tiukille maksamalla liian suuria asuntolainojen korkoja.

3. Onko oma auto pakollinen? Jos on, kannattaa miettiä, onko alla omiin tarpeisiin ja kulutusvaraan sopiva menopeli.

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010659395.html

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla rahat alkaa riittämään paremmin, kun lopettaa sen jokapäiväisen kaljan ja siiderin lipittämisen. Sitten on varaa syödäkin.

Vierailija
22/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monilla rahat alkaa riittämään paremmin, kun lopettaa sen jokapäiväisen kaljan ja siiderin lipittämisen. Sitten on varaa syödäkin.

Jos on oikein hurja niin voi mennä töihin! Kummasti alkaa rahat riittämään kun saa palkkaa joka kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sitä ilmaista kaljaa ja siideriä saa?

Vierailija
24/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää alkaa harrastamaan kotipanemista.

Vierailija
25/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei menoja voi enää vähentää, on lisättävä tuloja ja mentävä rohkeasti TÖIHIN. Vai odotatko yhteiskunnan maksavan menosi? 

Vierailija
26/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: työssäkäynnistä maksetaan palkkaa. Jos sinulla ei ole varaa edes syödä, siirry peilin eteen ja katsele syyllistä.

Vierailija
27/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: työssäkäynnistä maksetaan palkkaa. Jos sinulla ei ole varaa edes syödä, siirry peilin eteen ja katsele syyllistä.

Aha no mistäs saa töitä niin että kävelee vaan sisään ja alkaa hommiin? Ja siis sellaista että maksetaan palkkaa? Kerropas?

Vierailija
28/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää alkaa harrastamaan kotipanemista.

Tää oli hyvä vinkki!! Kerrankin asiaa.

Vierailija
29/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö ulkona lähes juuri koskaan, en omista autoa ja asun niin halvassa vanhassa kämpässä, etten tunne ketään tässä kaupungissa jolla olisi edullisempi vuokra. Mistäs sitten säästetään kun ei rahat riitä kuitenkaan?

Nämä vinkit eivät ole sinua varten. Mutta ehkä voisit irtisanoa lehtitilaukset ja suoratoistopalvelut ja jättää kalliit erikoiskahvit ostamatta?

Ap

Pitääkö köyhän elämän olla ainaista kituuttamista? En tilaa maksullisia lehtiä tai suoratoistopalveluita. Silloin tällöin käyn kahvilassa juomassa erikoiskahvin. 

Vierailija
30/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Lopeta alkoholin juonti ja tupakanpoltto. Ovat paljon kalliimpia kuin erikoiskahvit.

Vierailija
31/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä vinkit eivät tällaisenaan tosiaan sovi köyhälle, joka ei syö ulkona, ei asu omistusasunnossa eikä omista autoa, mutta kyllähän moni keskituloinen ja osa pienituloisista täyttävät nuo kriteerit, joten vinkit käyvät myös muille kuin rikkaille. 

Asumista koskevaa kohtaa voi myös soveltaa vuokralla asuessaan - itse puolitin vuokrani vaihtamalla 46 m2 kaksion 28 m2 yksiöön, kun jäin työttömäksi. 

Kyllä Suomessa aika moni köyhä wolttailee ruokia ja ajaa autolla. Yksi iso syy köyhyyteen on huono rahankäyttö. Ne vähät rahat käytetään tehottomasti. Kuten vaikka kalliin auton ylläpitoon.

Juurikin näin. Lisäksi tälläkin palstalla vingutaan kuinka terveellinen ruoka on kallista. Ei ole jos käytää kauden kasviksia, ja tekee niistä itse ruuan. https://satokausi.fi/10-hyvaa-syyta-suosia-sesonkikasviksia/

Ihmettelen kyllä kuinka taunoja ihmiset on, että perusasiat on niin hukassa.

Vierailija
32/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö ulkona lähes juuri koskaan, en omista autoa ja asun niin halvassa vanhassa kämpässä, etten tunne ketään tässä kaupungissa jolla olisi edullisempi vuokra. Mistäs sitten säästetään kun ei rahat riitä kuitenkaan?

Nämä vinkit eivät ole sinua varten. Mutta ehkä voisit irtisanoa lehtitilaukset ja suoratoistopalvelut ja jättää kalliit erikoiskahvit ostamatta?

Ap

Pitääkö köyhän elämän olla ainaista kituuttamista? En tilaa maksullisia lehtiä tai suoratoistopalveluita. Silloin tällöin käyn kahvilassa juomassa erikoiskahvin. 

Tämä oli vitsi. Huumorintaju on ilmaista.

Ap

Vierailija
33/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noi vinkit vararikossa olevan Omasää(s)töpankin huijarijohtajilta?

Vierailija
34/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä vinkit eivät tällaisenaan tosiaan sovi köyhälle, joka ei syö ulkona, ei asu omistusasunnossa eikä omista autoa, mutta kyllähän moni keskituloinen ja osa pienituloisista täyttävät nuo kriteerit, joten vinkit käyvät myös muille kuin rikkaille. 

Asumista koskevaa kohtaa voi myös soveltaa vuokralla asuessaan - itse puolitin vuokrani vaihtamalla 46 m2 kaksion 28 m2 yksiöön, kun jäin työttömäksi. 

Kyllä Suomessa aika moni köyhä wolttailee ruokia ja ajaa autolla. Yksi iso syy köyhyyteen on huono rahankäyttö. Ne vähät rahat käytetään tehottomasti. Kuten vaikka kalliin auton ylläpitoon.

Juurikin näin. Lisäksi tälläkin palstalla vingutaan kuinka terveellinen ruoka on kallista. Ei ole jos käytää kauden kasviksia, ja tekee niistä itse ruuan. https://satokausi.fi/10-hyvaa-

Juuri noin.  Tavallinen ruoka itse tehtynä on aika edullista. Miksi ostetaan kaukaa tuotuja tuoreita marjoja tai avocadoja,esimerkiksi. Tai jotain muuta kalliita maailmalta kuskattuja.  Pitkä penni säästyy muuhun kun miettii mitä kuluttaa ja ostaa.

Vierailija
35/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Laita joka kuukausi 500 euroa säästöön.

- Myy ylimääräiset osakkeet ja tsekkaa muitten sijoitusten tilanne.

- Kotonakin voi silloin tällöin tehdä ruokaa, ei aina tartte mennä ravintolaan syömään.

- Matkaillakin voi edullisesti. Esim. Thaimaa on jo huomattavasti edullisempi kuin Dubai.

- Laita toinen asuntosi vuokralle.

- Jotkut halvemmatkin shampanjat ovat ihan juotavia.

Vierailija
36/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Lisäksi tälläkin palstalla vingutaan kuinka terveellinen ruoka on kallista. Ei ole jos käytää kauden kasviksia, ja tekee nii

Juuri noin.  Tavallinen ruoka itse tehtynä on aika edullista. Miksi ostetaan kaukaa tuotuja tuoreita marjoja tai avocadoja,esimerkiksi. Tai jotain muuta kalliita maailmalta kuskattuja.  Pitkä penni säästyy muuhun kun miettii mitä kuluttaa ja ostaa.

AvoKadot ei ole mitenkään erityisen kalliita (useimmiten alle 5 e/kg) ja niistä saa hyviä rasvoja. Järkevämpi ostos ne on kuin esim. kotimaiset tomaatit, kurkku tai lehtisalaatti.

Vierailija
37/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei halua uskoa miten paljon tupakkaan menee rahaa. 10€ aski x 7 x 52= 3640€ vuodessa. Ihan järkyttävä määrä rahaa.

Vierailija
38/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin muutin halvempaan, mutta menee pitkä aika ennen kuin siitä on mitään hyötyä. Muuttokustannuksiin meni yli tuhat euroa rahaa.

En tarkoita tässä pelkästään kirjoittajaa, mutta miten näillä vähävaraisilla muuttajilla ei ole koskaan ketään auttamassa? Itse olen keskituloinen parisuhteellinen ja meidän muutot (neliöitä +100) on aina kustantaneet halvan vuokrapakun ja talkoosafkat muuttoporukalle, sillä olen liian pihi ottamaan muuttofirmaa juuri kalliiden kustannusten vuoksi. 

Vierailija
39/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan tavallisena duunarina ole ikinä ollut varaa muuttaessa herraskaisesti palkata kantajia romuilleni. Ihan itse olen joutunut pakkaamaan pahvilaatikoihin ja kantamaan sukulaiselta lainattuun peräkärryyn.

Vierailija
40/65 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte käydä ravintolassa syömässä, pyytäkää naapuria tai tuttavia mukaan. Näin laskun saa yrityksen kirjanpitoon markkinointikuluina.

Voit käydä yksinkin. Teams palaveri. 

Kuitilla pitää olla useampi ateria ja erittely keitä tilaisuuteen osallistui. Teams palaverin avulla omia ruokia ei saa läpi verottajalle.

Jos ottaa toisen annoksen pakattuna mukaan?