Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini haluaa ihan kaiken, ei edes poistu kotoa, ellemme mene ostamaan jotain

Vierailija
09.09.2024 |

Onko tällainen tavallista nykyisin? Harmittaa etten ole onnistunut vanhempana opettamaan (ilmeisesti), että ostaminen ei ole maailman tärkein asia. Puheenaiheet pyörivät pitkälti ostamisen ja ostoskeskukseen menemisen ympärillä. 

Teini saa kuukausirahaa 100 euroa, mikä on mielestäni aika paljon, ja sen pitäisi riittää koko kuukauden menoihin, mutta silti pitäisi ostaa jotain päivittäin. 

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako viinaa, naisia, huumeita rajattomasti per/kk?

Vierailija
122/125 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes pysty kuvittelemaan aloituksen tilannetta? Onko kysymyksessä ihan tavallisella ymmärryksellä oleva vai onko kyseessä joku jälkeenjääminen? Itse olen lapset kasvattanut aikuisiksi enkä koskaan ole törmännyt kyseiseen ongelmaan, en itse enkä tutuilla.

Sinä sen paremmin tiedät, no, kerrohan, oletko jälkeenjäänyt kun et ymmärrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie väkisin ulos. Esim. kyyditä keskelle metsää 15 kilometrin päähän ja siten teini saa hankkiutua omin neuvoin takaisin kotiin ilman puhelinta tai rahaa.

Hyvin huono idea. Tarvitseeko edes selittää miksi.

Vierailija
124/125 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinille kannattaisi selventää mitä on taloussuunnittelu. Paljonko rahaa tulee talouteen ja mihin kaikkeen sitä menee. Hän voisi itse tehdä oman suunnitelman, ja kun se on järkevä, voit hyväksyä sen ja palkita jollain kivalla yhteisellä tekemisellä. 

Kitinää ja pyyntöjä ei tarvitse kuunnella hetkeäkään, vain asiallisia ehdotuksia.

Vierailija
125/125 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isä on? miksei pidä kurissa lapsia, vai onko se joku mikkihiiri epämies?