Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat palavat loppuun

Vierailija
09.09.2024 |

Opettajat palavat loppuun ja vaihtavat alaa, kun eivät jaksa kouluissa. Opettajat ovat sylkykuppeja nykyään. On vanhempia, jotka ovat antaneet lasten valehdella 2-vuotiaasta asti ja uskovat, että kultsipuppeli kotona puhuu totta. Ope on aina syypää. Opessa on aina vika. Ope ei opeta kunnolla tukiopetusta, kun totuus on se, että lapsi myöhästyy tunnilta ja pelaa kännykkää. On sosiaalityöntekijää, on erityisopettajaa, on psykologia, on erityisopettajaa, on myös tulkkia. Silti kannettu vesi ei kaivossa pysy. Jos lapsi ei tee tehtäviä eikä syö kouluruokaa, niin ei saisi lasta pakottaa syömään kouluruokaa ja ei saisi pakottaa tekemään tehtäviä. Lapsi saa myöhästyä jatkuvasti tunneilta. Ei mikään ihme, että oppimistulokset ovat laskeneet. Ei mikään ihme, että opettajat väsyvät. 

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajalla ei ole mitään tulosvastuuta työstään. Sitä ei myöskään mitata millään mittareilla. Huonosta työstä ja onnettomista tuloksista vieritetään syy oppilaille tai heidän vanhemmilleen. Ei toimisi enää muualla työelämässä. Joka tunnin jälkeen on myös kahvitauko ja hyppytunteja välillä. Eikä töitä viikonloppuna. Miksi siis valittavat?

Luokan menestys valtakunnallisissa ja yo-kokeissa voisi toimia tulospalkkiokriteerinä. Huonoista tuloksista palkka huonompi, hyvistä parempi. 

Tätä kohtaanhan tähän nimenomaan ollaan menossa - yksityiskouluihin jolla vanhemmat voivat ostaa lapsilleen hyvän koulutuksen. Sinne yksityiskouluihin hakee vääjäämättä myös ne paremmat opettajat opettamaan, koska tietävät saavansa keskimääräistä paremmin käyttäytyviä oppilaita opetettavaksi ja kunnallisiin kouluihin jää sitten ne jotka eivät töitä sieltä yksityiseltä saa tai ideologisista syistä jäävät kunnalliselle.

Vierailija
102/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään opettajina viihtyvät vain ne, joilla on supervoimana luontainen auktoriteetti. Minulla ei sellaista ole, joten olen lähdössä ainakin nykyisestä koulusta. Erityisopettaja on mukana muutamalla tunnilla viikossa, mutta muuten en saa toista aikuista luokkaan. Wilma-viestejäkin olen vanhemmille kirjoitellut välillä, mutta oppilaiden käytökseen tällä ei ole ollut vaikutusta. Ja huom. kyseessä on YKSITYISkoulu, joten nekään eivät ole aina hyvä vaihtoehto työrauhaa kaipaavalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltit kympin tytöt väsyvät opettajina. Heillä ei ole mitään kokemusta oikeasta elämästä. Yleensä tulevat vähintään keskiluokkaisesta perheestä hyvältä alueelta.

Joku entinen tarkkisjätkä opena saattaisi toimia paljon paremmin. Auktoriteetti on aivan eri kun sillä kympin hiirulaisella luokan edessä.

Vierailija
104/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rankka on, ylen on rankkaa opettajilla. KruikKruik.

Papeilla sama itkuvirsi käynnissä. Kaksi elitistisintä ja helpointa ammattia, joista kuitenkin löytyvät kaikkein kovimmat kitisijät ja vinkujat. Niin ovat kuin pilalle hemmoiteltuja pikkulapsia, aikuiset ihmiset.

Niin opettajia kuin teologeja kouluttavat "yliopistot" ovat täysin punavihreän aatemaailman saastuttamia aivopesulaitoksia.

Äläpä sekoita humanistista kasvatustieteelliseen

Vierailija
105/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään opettajina viihtyvät vain ne, joilla on supervoimana luontainen auktoriteetti. Minulla ei sellaista ole, joten olen lähdössä ainakin nykyisestä koulusta. Erityisopettaja on mukana muutamalla tunnilla viikossa, mutta muuten en saa toista aikuista luokkaan. Wilma-viestejäkin olen vanhemmille kirjoitellut välillä, mutta oppilaiden käytökseen tällä ei ole ollut vaikutusta. Ja huom. kyseessä on YKSITYISkoulu, joten nekään eivät ole aina hyvä vaihtoehto työrauhaa kaipaavalle.

Opettaja toivoo, että vanhemmat pitäisivät kuria lapsilleen, mutta toisaalta lastensuojelulaki velvoittaa opettajan tekemään lasun jos hän saa tietoonsa, että perheessä on käytetty kuria.

Vierailija
106/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoululaisella oli terveystarkastus koululla ja vanhemman piti olla mukana. Tarkastuksen jälkeen lähdin töihin ja lapsi luokkaan. Jouduin kävelemään pitkän käytävän päähän ja matkan varrella oli parin luokan ovi selkosen selällään. Luokissa oli aivan hiljaista, kaikki istuivat paikoillaan, open ääni vain kuului. Ihan kuin ennen vanhaan. Opetuskieli ei ole suomi. 

Vierailija
107/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja toivoo, että vanhemmat pitäisivät kuria lapsilleen, mutta toisaalta lastensuojelulaki velvoittaa opettajan tekemään lasun jos hän saa tietoonsa, että perheessä on käytetty kuria.

Kuri ei ole sama asia kuin kuritus. Jo kännykän takavarikoinnin uhka on hyvin tehokas tapa pitää kuria yllä. Pitää vaan sitten sietää kun teini uhkaa hyppäävänsä katolta.

Vierailija
108/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuri ei ole sama asia kuin kuritus. Jo kännykän takavarikoinnin uhka on hyvin tehokas tapa pitää kuria yllä. Pitää vaan sitten sietää kun teini uhkaa hyppäävänsä katolta.

Kaikki koululaiset eivät ole kännykkäriippuvaisia. Pikkukoululaisella ei välttämättä edes ole kännykkää. Tästä huolimatta oletus on, että tottelevaisuuden ongelmat ratkeavat aina sillä kännykän takavarikoinnilla.

Vierailija
109/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se niin vaikeeta istua luokan edessä ja noudattaa ennakoitua opetussuunnitelmaa. Saatavilla on koulunkäyntiavustajien tuki, erkkojen yms. ap. mainitsemiesi tuki ja siltikin on vaikeeta. Kantsis ehkä vaihtaa alaa tai laittaa suu suppuun ja jatkaa töitänsä nauttien paksusta lompsasta ja lomista. Muiden ammattien edustajat ei niin vain lähde pitkille lomille lompsis monta kertaa vuodessa vielä.

Kaikki hankalimmat tapaukset sysätään koulunkäynnin ohjaajalle. Niiden kanssa sitten taistelet käytävässä muka opiskelemassa. Keskittymiskyky saattaa olla puoli minuuttia. Aikuisia ei kunnioiteta pätkääkään. Pahimmillaan juoksevat tunnin ajan pitkin koulun käytäviä kuka minnekin suuntaan. Ope opettaa muuta luokkaa ja valittaa, miten raskasta on.

Vierailija
110/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se niin vaikeeta istua luokan edessä ja noudattaa ennakoitua opetussuunnitelmaa. Saatavilla on koulunkäyntiavustajien tuki, erkkojen yms. ap. mainitsemiesi tuki ja siltikin on vaikeeta. Kantsis ehkä vaihtaa alaa tai laittaa suu suppuun ja jatkaa töitänsä nauttien paksusta lompsasta ja lomista. Muiden ammattien edustajat ei niin vain lähde pitkille lomille lompsis monta kertaa vuodessa vielä.

Kaikki hankalimmat tapaukset sysätään koulunkäynnin ohjaajalle. Niiden kanssa sitten taistelet käytävässä muka opiskelemassa. Keskittymiskyky saattaa olla puoli minuuttia. Aikuisia ei kunnioiteta pätkääkään. Pahimmillaan juoksevat tunnin ajan pitkin koulun käytäviä kuka minnekin suuntaan. Ope opettaa muuta luokkaa ja valittaa, miten raskasta on.

Nuo tapaukset pitäisi köyttää kiinni pulpettiinsa. Tai rakentaa kouluun eristyshuoneet niitä varten.

Vierailija
111/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi motivoida esim. Helvetin Enkeleitä tai muuten ex-vankilakundeja opettajiksi, niin olisi kokemuksen tuomaa kestävyyttä ja kurinpito-otetta!

Vierailija
112/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo tapaukset pitäisi köyttää kiinni pulpettiinsa. Tai rakentaa kouluun eristyshuoneet niitä varten.

Tuohan olisi aivan loistava idea. Miksi kukaan ei ole samaa keksinyt? Ainiin, tarkkisluokat lakkautettiin aikoja sitten ja vihdoin on päästy myös erityisluokista eroon lähes kokonaan. Ettei vain Vili-Petteri leimautuisi niin hänet sijoitetaan lähikouluun tavalliselle luokalle tasa-arvoisesti ilman sen kummempaa tukea. Sitten vedetään peruskoulun läpi armovitosilla.

Vierailija
113/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papeilla sama itkuvirsi käynnissä. Kaksi elitistisintä ja helpointa ammattia, joista kuitenkin löytyvät kaikkein kovimmat kitisijät ja vinkujat. Niin ovat kuin pilalle hemmoiteltuja pikkulapsia, aikuiset ihmiset.

Niinhän se on, että ne ammattiryhmät, kuten juuri opettajat ja papit, jotka eivät tiedä mitään oikeiden ihmisten todellisista ongelmista ovat täysin muserrettuja pienenkin vastoinkäymisen kohdatessa.

Vierailija
114/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin opettajia kuin teologeja kouluttavat "yliopistot" ovat täysin punavihreän aatemaailman saastuttamia aivopesulaitoksia.

Äläpä sekoita humanistista kasvatustieteelliseen

Samaa paskaa eri kääreissä.

Vierailija
115/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia kermaperseitä ja uniikkeja lumihiutaleita nämä nykyiset opettajat.

Vierailija
116/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin isokokoisena vanhempana lehtorina ihmettelen kun ei muutamaa kakaraa saada kuriin. Kun aikanaan erityisopettajana työskentelin ne räkänokat jopa löi ja monta kertaa päivässä, kyllä niillekin kengittäjä löytyi. Nyt kun teen viittävailla eläkeläisenä sijaisuuksia (kiitos viranlakkauttamisen, olin ns. Tarkkisope) niin kyllä ne mun tunneilla on nätisti, kun en muuta mahdollisuutta anna. Vanhemmatkin kuuntelee kun on oikeaa auktoriteettia.

Vierailija
117/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurista lasu? Kyllä väkivallan Ymmärrän että se ei ole sallittua mutta kuri näin muuten? Aikamoosta

Vierailija
118/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo tapaukset pitäisi köyttää kiinni pulpettiinsa. Tai rakentaa koulu

Ennen oli tarkkisluokat ja homma toimi. Sitten poistettiin, lie mikä syynä. Veikkaan et olisi ollut liikaa etnistä värinää

Vierailija
119/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opettajana 9 vuotta.  Opetin ala-asteella. Yhtenä lukukautena olisin antanut ehdot 5 oppilaalle ja ne ei olisi päässyt luokalta koska ei niitä oppiminen kiinnostanut.  

Vierailija
120/153 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakara ampui vesipyssyllä opettajaa takaapäin. Ei tajua, että siitä voi tehdä ilmoituksen poliisille.

Lapsi jauhaa purkkaa liikuntatunnilla. Kun opettaja sanoo, että purkka pois suusta, lapsi valehtelee: "Ei mulla ole purkkaa suussa." Kenen pää se on silloin vadilla, jos purkkaa menee henkitorveen, lapsi ei pysty hengittämään ja tukehtuu purkkaan? 

Opettajan työ on vastuullista. Ei se ole pelkästään sitä, että istutaan luokassa ja jaetaan tehtäviä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän