Opettajat palavat loppuun
Opettajat palavat loppuun ja vaihtavat alaa, kun eivät jaksa kouluissa. Opettajat ovat sylkykuppeja nykyään. On vanhempia, jotka ovat antaneet lasten valehdella 2-vuotiaasta asti ja uskovat, että kultsipuppeli kotona puhuu totta. Ope on aina syypää. Opessa on aina vika. Ope ei opeta kunnolla tukiopetusta, kun totuus on se, että lapsi myöhästyy tunnilta ja pelaa kännykkää. On sosiaalityöntekijää, on erityisopettajaa, on psykologia, on erityisopettajaa, on myös tulkkia. Silti kannettu vesi ei kaivossa pysy. Jos lapsi ei tee tehtäviä eikä syö kouluruokaa, niin ei saisi lasta pakottaa syömään kouluruokaa ja ei saisi pakottaa tekemään tehtäviä. Lapsi saa myöhästyä jatkuvasti tunneilta. Ei mikään ihme, että oppimistulokset ovat laskeneet. Ei mikään ihme, että opettajat väsyvät.
Kommentit (153)
Ehkä katujengit omistaa jatkossa meidän koulut :D :D :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ihan oikeasti, että koulutuksella ei olisi merkitystä työstä suoriutumisessa? No ehkä jossain mustikoiden poimimisessa ei ole niin justiinsa.
Et taida itse tajuta mitä kirjoitin? Jos osaat ja pystyt työn tekemään niin miksi enemmän koulutetun pitäisi saada siitä samasta työstä enemmän palkkaa?
Tajusin hyvin. Sattuu vaan olemaan niin, että se paikka missä työtä opitaan tekemään on koulutus. Oli se sitten amis tai yliopisto. Ei ne taidot mistään taivaasta tipahda.
Se on se resilienssi laskenut ku lehmän häntä nykyaikana. Itse kouluissa meno samaa,ku omassa nuoruudessa. Muistelkaa sitä.Opet ei jaksa ku kukaan ei nykyään kestä mitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ihan oikeasti, että koulutuksella ei olisi merkitystä työstä suoriutumisessa? No ehkä jossain mustikoiden poimimisessa ei ole niin justiinsa.
Et taida itse tajuta mitä kirjoitin? Jos osaat ja pystyt työn tekemään niin miksi enemmän koulutetun pitäisi saada siitä samasta työstä enemmän palkkaa?
Tajusin hyvin. Sattuu vaan olemaan niin, että se paikka missä työtä opitaan tekemään on koulutus. Oli se sitten amis tai yliopisto. Ei ne taidot mistään taivaasta tipahda.
Työ tekijänsä opettaa. Koulusta saa hyvää pohjaa.
0ppivelvollisuuden aikaa saisi lyhentää.- Suomessa ei ole koulupakkoa mutta oppivelvollisuus on. Rx=
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on helpompaa hommaa kuin opettajan työ. Oikeasta työstä eivät tiedä mitään. Pikkusieviä sipistelijöitä. Siisti sisätyö ja pitkät lomat. Lyhyet työpäivät. Täälläkin kitisevät mutta silti pitävät viroistaan kiinni kynsin hampain.
Sen verran tiedän, ettei ainakaan perusopetuksessa ole noin. Perusopetuksessa haasteet ja ongelmat on nykyään moninaisempia.
Jossain aikuiskoulutuksessaa tai ihan spesifissä voi olla, mut marginaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ tekijänsä opettaa. Koulusta saa hyvää pohjaa.
Juu kiitos ei, en antaisi kouluttamattoman lääkärin opetella itselläni tai opettajan lapsillani. Tai edes kouluttamattoman lähihoitajan. Myöskään hygieniapassittoman en haluaisi valmistavan minulle ruokaa ravintolassa. Kyllä ne "työ tekijäänsä opettaa" työt on lähtökohtaisesti niitä töitä, joissa ei ole koulutusvaatimusta ensinnäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minun käy kyllä niin sääliksi opettajat.
Ei kyllä käy tippaakaan sääliksi. Niin kusipäisiä on valtaosa minua opettaneista opettajista ollut. Ainoastaan muutama opettaja joita muistelen lämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan hirvittävän hyvä saada dokumentti opettajan työviikosta. Aukeaisi monen täälläkin ilkkuvan silmäterä. Se vaan on mahdotonta tehdä tietoturvan ja kuvauskieltojen takia.
Lähes kuka tahansa voi päästä muutamaksi päiväksi opettajan sijaiseksi. Kyllä siinä aukeaisi silmät! Ei muuta kuin ilmoittautumaan sijaislistalle.
Niin paitsi että saat valmiit ohjeet mitä tunnilla tehdään. Ne ohjeet, jotka oikea opettaja on tehnyt sijaiselleen flunssan kourissa. Et joudu tekemään opetuksen suunnittelua, tiimityöskentelyä, arviointia, opettajankokouksia, oppilashuollon palavereja, lastensuojeluilmoituksia, tukipapereita, huoltajapalavereja, vanhempainiltoja, kaikkea muuta paperityötä, opetusmateriaaleista huolehtimista, kiusaamistapausten selvittelyä jne. Sellaisena aikana, kun monet vanhemmat ovat ulkoistanee
Vanhempien syyllistämistä et ulkoistaneet kasvatusvastuun.Pötypuhetta!
Koulupäivän aikana tapahtuvat asiat kuuluu kouluun.Pidemmät työajat käyttöön niin ehtii tehdä päivän työt.
munaton OAJ, lampaita opettajina, ne jotka osaisi hallita kuritonta laumaa nimetään hankaliksi jne. kaikki mahdollisuus opettaa noin nolla. peruskoulu on paskottu pilalle: digiloikka, inkluusio noin kymmenessä vuodessa kaikki tavoitteet alas ja mitään ei saa vaatia
pitäkää tunkkinne
Ennen opettajan työstä oli suurin osa opettamista. Nykyään suurin osa on kasvattamista ja sosiaalityöntekijän leikkimistä.
Vierailija kirjoitti:
...tulkkia 🤔
Mikä lie suomalaisiin vanhempiin mennyt kun näin pahaksi ovat tilanteen päästäneet. Kukaan ei voi sitä koskaan tietää 🤷
Vierailija kirjoitti:
Ennen opettajan työstä oli suurin osa opettamista. Nykyään suurin osa on kasvattamista ja sosiaalityöntekijän leikkimistä.
Milloin oli se ennen?
Itse haaveilen opettajan työstä lukiolaisena 90-luvulla. Kävin kuitenkin tutustumassa siihen työhön ja olin vuoden kouluavustajana. Sen vuoden aikana tulin siihen tulokseen että en haluakaan alalle.
Opettaminen kyllä kiinnosti edelleen, mutta opettajan työ näytti olevan pääsääntöisesti kasvattamista ja opettaminen vain sivuosassa.
Lähdin sitten ihan eri alalle.
Höpöhöpö. Jatkuva lomalla oleminen se näitä rasittaa kun pitää selvistellä vähänväliä pitkän loman päätteeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki ei kiellä opettajaa pitämästä kuria. Jos lapsi pelaa puhelimella niin puhelimen voi ottaa takavarikkoon loppupäiväksi. Ja jos lapsi myöhästyy, niin wilmaviesti vanhemmilla + jälki-istuntoa lapselle.
Vähemmän tukitoimia ja enemmän kuria on se resepti millä opiskelurauhan saa säilymään. Se ei ole mikään luonnonlaki että luokka häiriköi tunnilla.
Monista kouluista on poistettu jälki-istunnot, niin meidänkin koulusta. Wilma-viesti vanhemmille on monesti aivan tehoton, koska monet vanhemmat eivät välitä.
Miksi opettajat eivät vaadi tehokkaita kurinpitokeinoja kouluihin? Esim. nurkassa seisottaminen ja ruumiillinen kuritus. Kaikki opettajat lakkoon kunnes ne suostutaan ottamaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Rankka on, ylen on rankkaa opettajilla. KruikKruik.
Papeilla sama itkuvirsi käynnissä. Kaksi elitistisintä ja helpointa ammattia, joista kuitenkin löytyvät kaikkein kovimmat kitisijät ja vinkujat. Niin ovat kuin pilalle hemmoiteltuja pikkulapsia, aikuiset ihmiset.
Niin opettajia kuin teologeja kouluttavat "yliopistot" ovat täysin punavihreän aatemaailman saastuttamia aivopesulaitoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rankka on, ylen on rankkaa opettajilla. KruikKruik.
Papeilla sama itkuvirsi käynnissä. Kaksi elitistisintä ja helpointa ammattia, joista kuitenkin löytyvät kaikkein kovimmat kitisijät ja vinkujat. Niin ovat kuin pilalle hemmoiteltuja pikkulapsia, aikuiset ihmiset.
Niin opettajia kuin teologeja kouluttavat "yliopistot" ovat täysin punavihreän aatemaailman saastuttamia aivopesulaitoksia.
Siellä uudet opettajat oppivat, että kaikki ratkeaa kunhan sanoitatte ihanan positiivisesti ja ette rajoita lasten tunneilmaisua.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan olen onnellinen, että jäin opettajan hommista työttömäksi. Olen nyt parannellut uupumustani muutaman kuukauden ja katsellut työpaikkoja. Harmi kyllä opettajan töistä saisin tosiaan eniten palkkaa. Lainat melkein pakottavat siihen, että yritän väkisin taas samaan pskaan.
Luulitko, että keskiluokkainen elämä (oma asunto tai talo, mahdollisesti auto ja lomamatkat) tulevat hopealautasella? Että hyväpalkkainen työ on kuin aurinkoisessa ruusutarhassa kävelisi? Tervetuloa todelliseen maailmaan sieltä pilvilinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan niin, että ennen opettajat olivat vähän lujempaa tekoa? Niinkuin monessa muussakin ammatissa. Nykyään ihmiset eivät kestä enää mitään.
Lainsäädäntö on sitä, että opettaja on nykyään m**aton ja k**etön. Opettaja on joidenkin vanhempien mielestä aina syypää kaikkeen. Luulisi, että vanhempia kiinnostaisi lasten oppimistulokset. Työrauha luokkiin ja kännykät pois.
No sanos muuta. Olen monta kertaa miettinyt että vihaavatko nämä vanhemmat oikeasti lapsiaan niin paljon, että haluavat jopa koulutuksen ja koulusivistyksen lapsiltaan pilata? En voi ymmärtää koska koulutus on kuitenkin yksi kallisarvoisimpia lahjoja mitä lapselle voi antaa. Armolla luokilta päässeen hädin tuskin lukien ja kirjoittaen on kovasti heikoilla elämässä. Sääliksi käy - lapset kärsivät siitä että vanhempansa ovat puupäitä.
Ps. enkä edes ole opettaja