Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan ajatellut joskus muuttaa synnyin- lapsuusseudullesi takaisin?

Vierailija
09.09.2024 |

? Minä mietin joskus tosin sinne on matkaa vaan 20 km että pääseehän tuonne milloin haluaa käymään. Ei siellä kylä juurikaan sukulaisia enää ole.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käynyt joskus mielessä. Varsinkin yksi ajatus, että jos eläkepäiviksi muuttaisi. Sieltä saisi kuitenkin talon ostettua neljäsosahintaan, mitä nykyisestä saisi myydessä. Sillä elelisi kivasti eläkepäivillä. Haaste on, että onko siellä ystäviä tai kavereita enää tarpeeksi niille eläkepäiville. Toisin, kun täällä pk-seudulla.

Ainakaan terveydenhoitoa täällä ei sitten enää ole. Lähin terveyskeskus on kymmenien kilometrien päässä, jossa etälääkäri pitää vastaanottoa...

Vierailija
22/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaukana. Helsinki on vieressä. Eikä siellä ole sukulaisia. Suku on muualla suomessa ja en tunne heitä. Olen asunut koko ikäni kerrostalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käynyt joskus mielessä. Varsinkin yksi ajatus, että jos eläkepäiviksi muuttaisi. Sieltä saisi kuitenkin talon ostettua neljäsosahintaan, mitä nykyisestä saisi myydessä. Sillä elelisi kivasti eläkepäivillä. Haaste on, että onko siellä ystäviä tai kavereita enää tarpeeksi niille eläkepäiville. Toisin, kun täällä pk-seudulla.

Ainakaan terveydenhoitoa täällä ei sitten enää ole. Lähin terveyskeskus on kymmenien kilometrien päässä, jossa etälääkäri pitää vastaanottoa...

No, täällä kyllä on vaikkei siellä olekaan. 

Vierailija
24/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pian se loppuu sieltäkin...

Vierailija
25/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela-taksi hakee kotoa ja tuo takaisin.

Vierailija
26/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomeen? En todellakaan ole muuttamassa sinne.

Vierailija
27/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt joskus mielessä, mutta kyseessä on muuttotappioalue niin en tohdi ostaa sieltä asuntoa. Jos en viihdykään siellä eikä pääse pois kun en saisi asuntoa myytyä. 

Vierailija
28/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka saisin miljoona euroa niin en ikinä sinne takaisin muuta.

Vierailija
29/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo muuttanut, ei enää viihtynyt kaupungissa.

Vierailija
30/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin vuosia sitten puolison mukana 200km päähän kotiseudultani, puolison kotiseudulle. Lastemme ollessa pieniä (2v & 1v) muutimme kaikki takaisin minun kotiseudulleni. Oliko tarpeeksi sekavaa kotiseudulle palaamista? :D

No nyt on mietinnässä olisiko meidän sittenkin parempi jossain ihan toisessa maassa. Tulisiko sitä enää palattua kotimaahansa?

Vierailija
31/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin heti lukion jälkeen takaisin tänne Helsinkiin, missä synnyin ja asuin varhaislapsuuden.

Vierailija
32/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi ei. Olen kotoisin Järvenpäästä ja lapsuus oli ankea, koulussa kiusattiin ja pihassa oli vähänlaisesti kavereita. Onneksi teini-ikäisenä vanhemmat päätti muuttaa Helsinkiin. Täällä olennainen viihtynyt.

Vierailija
33/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan muuttanut pois synnyinseudultani.

N43.

Vierailija
34/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. 

35/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kun lapset aikuistuivat, seurasinkin parin vuoden ajan, tulisiko mun lapsuudenkotini Helsingin Munkkivuoressa myyntiin, mutta ei tullut. Ja hyvä niin, koska kyseessä 4-krerroksisen kerrostalon ylimmän kerroksen asunto eikä talossa ole hissiä. 

Vierailija
36/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sain tänään kuulla, kuinka siellä lanataan maan tasalle suunnilleen viimeisetkin minulle tutut rakennukset. Mietin siinä kohtaa, etten taida haluta edes vierailla siellä enää. Tuntuu aika kamalalta, kun tuttu maisema on myllätty täysin tunnistamattomaksi. En vastusta noita muutoksia, en vain halua nähdä niitä, koska muutosten mukana katoaa lapsuuteni maisema. Asukoot muut siellä, minä pysyn nykyisessä asuinpaikassani.

Vierailija
37/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodankylään muutan kotikonnuille, kun pääsen eläkkeelle parin vuoden kuluttua. Perintöäkin luvassa. Gyttörm.

Vierailija
38/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, kun olen kerran pääsyt sieltä pois. Ahdistava pieni paikkakunta. Nykyisin on sieltä vielä ajettu lähes kaikki palvelut alas, joten muutto ei olisi muutenkaan järkevää.

Vierailija
39/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi. Olen Lapista ja nykyisin asun Helsingissä. Paikkakunta aiheutti 90-luvun laman ankeudessaan lähtemättömät traumat. Koulukiusaamista, pahan puhumista, yleistä pahaa oloa. 

Nykyään turistipaikka, vireä kasvupitäjä, jonne on muuttanut paljon uusia ihmisiä, mutta ei. Traumat ovat liian syvällä.

Vierailija
40/54 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monet koulukaverit ovat muuttaneet takaisin. Ei nyt ihan samaan taloon tai samaan kaupunkiin välttämättä mutta lähialueille.