Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta
"Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta
Väsyneet työntekijät hankkivat pääkaupunkiseudulla rauhoittavia lääkkeitä katukaupasta. Bentsoja kaipasi myös koliikkivauvan äiti."
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010674466.html
Tähän on tultu, kun rauhoittavia ei enää määrätä melkein ollenkaan :/ tosi kiva juttu...
Kommentit (379)
Itse sain Rivatrilit epilepsiaan ysärillä, ennen niitä sain diapameja jotka äiti kyllä popsi parempiin suihin. Olen käyttänyt vaikka mitä lääkkeitä ja bentsot on pahimpia mitä tiedän. Vieroitus Rivatrilistä oli hirveintä mitä oon kokenut, epilepsia on kevyttä siihen verrattuna.
Lääkäriltä typerää ja erittäin vastuutonta lopettaa reseptin uusiminen noin vain ja jättää potilas selviämään yksin. Itse en saanut onneksi uutta reseptiä ja jouduin selviämään suht lyhyellä n vuoden kärsimyksellä. Uusia reseptejä ei tosiaan pitäis kirjoittaa mutta olemassaolevia on syytä jatkaa ettei jengi joudu ostamaan kadulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kommentoijista ei nyt ymmärrä oikeista ongelmista hölkäsen pöläystä. Jos ollaan jo tilanteessa missä bentsoja tarvitaan niin ei siinä vaiheessa mikään lämmin maito tai kävelylenkki tai mikään muukaan kotikonsti enää auta.
Itse kävelen ahkerasti joten tiedän kävelyn hyödyt mutta nyt puhutaan ihan eri mittasuhteen ongelmista.
No itse en viettäisi päivääkään työpaikalla, jos se edellyttäisi lääkitystä, että voi selviytyä omasta työpaikastaan. Olen kerran teininä lähtenyt työpaikasta huonon ilmapiirin takia, vaikka en ollut mitenkään sen kohteena.
Yllättyisit jos saisit tietää kollegojesi lääkitykset. Vaaleanpunaiset lasit tippuisivat nopeammin kuin kerkeäisi sanomaan kääk.
Minulla on kela kortin takana ns. " hullunkoodi". Asuin ulkomailla ja diapam oli ihan peruslääkitys. 100 pilleria kolmen kuukauden välein. Ei tarvinnut laskea ja varoa riittikö rauhoittavat niitä tarvittaessa. Suomessa saan 30kpl diapam kolmeksi kuukaudeksi. Onneksi en ole kovin stressaavassa elämäntilanteessa ja selviän tällä määrällä. Suomessa lääkäri alkoi nauramaan kun kerroin kuinka paljon ulkomailla lääkettä sai. Kiva asenne, onneksi en ole lumihiutale enkä hermostunut.
Ei mitään lääkkeitä ole saanut enää vuosikausiin. Antibiootteja ja Buranaa saat. Eikä kyse ole julkisesta. Ei määrää yksityisen puolen lääkäritkään. Saat tasan sen vpen megan ja paketin buranaa.
Tunnen useita, jotka ovat joutuneet hakemaan bentsot (ja muitakin PKV-lääkkeitä, esim. Sirdalud ;O) muuta kautta, kun tk-lääkäri ei ole enää määrännyt. Kukaan näistä ei ole narkkari tai väärinkäyttäjä. Täysin normaaleja, työssäkäyviä ihmisiä, jotka tarvitsevat bentsoja syystä tahi toisesta. Sen sijaan näitä lihottavia, psyyken muuttavia, tunteet vieviä ja suorastaan tappavia (Ketipinor) määrätään huoletta alaikäisillekin!
Btw, se "määräilevä taho" on Valvira, joka mm. lähetti tuon bentso- (ja PKV-) kirjeen. Näiden kirjeiden jälkeen seurataan tarkemmin mitä ja kuinka paljon kukin lääkäri näitä määrää ja asiaan puututaan melkoisen herkästi. =E
Milloinkahan Valvirassa alkavat muutosneuvottelut *kyselee toiveikkaana*?! :D
Vierailija kirjoitti:
Reseptilääkkeenä bentsot ovat myös edullisia! En ymmärrä bentsovastaisuutta lääkäreillä.
Etkö ymmärrä? Bentsot ovat haluttuja katukaupassa. Jos bentsoja kirjoittaa rajattomasti lähiöiden YH-mammoille, alkaa bentsoja vuotaa enemmän ja enemmän katukauppaan. Mammoilla harvoin mitkään kummalliset kuukausitulot S-marketin kassalta tai toimeentulotuesta, niin pillereitten välittäminen tuo kivan lisän kukkaroon. On sitten rahaa mitä pistää sidukkaan paarissa.
Tk-lääkäri vei iäkkäältä skitsofrenia-potilaalta opamoxin, jota oli käyttänyt vuosikymmeniä. Sai tilalle melatoniinia. Nyt ei nuku. Ikää 75 v. Mitä järkeä?
Määrätäänkö Virossa bentsoja helpommin?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattas enemmän miettiä että mistä se johtuu että ihmiset voi niin huonosti että ne haluaa vetää päänsä sekasin kokoajan pillereillä
Noi pillerit antaa huumaavan tilan missä millään ei ole mitään väliä, se on huolestuttava asia jos ihmiset ajautuu sille tielle
Mä tiedän näitä myyjiä muutaman, ne ei myy niitä narkeille vaan nimenomaan ihan normaaleille ihmisille
Teillä ihmisillä ei oo mitään käryä
Jaa, rauhoittavien käyttäjät ei aina halua päätään sekaisin. En saa mitään huumaavaa olotilaa, vaan satunnaisella käytöllä pysyn toimintakykyisenä ahdistuksesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te saatana vieköön osaa ilman nappeja käsitellä enää elämää? Ei jumalauta. Jo on mennyt porukka henkisesti heikoksi.
Joo, haluaisin osoittaa virallisen valitukseni vanhemmilleni, jotka pahoinpitelivät aivoni pilalle. En osannut 5-vuotiaana käsitellä elämää oikein, joten aivot menivät kieroon. Sori siitä.
Voiko 40 vuoden yrittämisen ja terapian jälkeen jo sanoa, että aivovamma on pysyvä vai pitääkö yrittää vielä sinnikkäämmin käsitellä elämää? Mitä suosittelisit, siis ongelmaani erikoistuneiden lääkärien ohella?
Kyynel.
Vierailija kirjoitti:
Bentsoja ei enää virallista reittiä eli lääkärin kautta saa (ainakaan julkisella puolella). Jos koitat saada uusittua hyvin tilapäiskäytössä toimineen Opamox-reseptin, saat tilalle pysyvän psykoosilääkityksen eli ketipinor yms roskaa. Itse heitin kettureseptillä vesilintua ja siirryin pimeille markkinoille. Huomasin, että kannabis auttaa ahdistukseen jopa paremmin. Hoituu myös uniongelmat siinä samalla.
Kiitos lääkärit, kiitos yhteiskunta Oy Suomi Ab. Tämä on kylläkin ihan itse rakennettu ongelma. Tätähän te halusitte.
Kyllä minä ainakin saan. Edellyttää tosin lääkärissä käyntiä vuoden välein ja iteroitua reseptiä.
En ole vielä yhtään täyspäistä ja normaalia ihmistä nähny bentsoja vetävän. Kaikki on olleet jotain silmänaluset mustana tyyppejä, ja monet vielä narkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Joskus, kun traumaperäinen ahdistukseni menee todella pahaksi, olen ottanut yhden bentson. Ehkä 1-3 kertaa vuodessa. Akuutissa kriisissä syönyt pienellä annostuksella kuurina joitakin viikkoja kerran.
Viime kerralla reseptiä ei uusittu (10kpl lääkettä). Lääkäri sanoi poistavansa sen kokonaan uuden käytännön takia. Sain tilalle antihistamiinia, mutta vaikka sanoin sen tekevän minut aggressiiviseksi, muuta ei tarjottu. En ole voinut käyttää yhtäkään, koska olen päivisin vastuussa lapsista. Pohdin nyt katukaupasta ostamista.
Jos joku haluaa vinkata, olisin kiitollinen
Pyytelet vauvapalstalla vinkkejä huumekauppaan kadulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te saatana vieköön osaa ilman nappeja käsitellä enää elämää? Ei jumalauta. Jo on mennyt porukka henkisesti heikoksi.
Joo, haluaisin osoittaa virallisen valitukseni vanhemmilleni, jotka pahoinpitelivät aivoni pilalle. En osannut 5-vuotiaana käsitellä elämää oikein, joten aivot menivät kieroon. Sori siitä.
Voiko 40 vuoden yrittämisen ja terapian jälkeen jo sanoa, että aivovamma on pysyvä vai pitääkö yrittää vielä sinnikkäämmin käsitellä elämää? Mitä suosittelisit, siis ongelmaani erikoistuneiden lääkärien ohella?
Kyynel.
Juu kyllä kannattaa vääntää nuo itsesäälisäätimet kaakkoon. Se se tuntuu niin hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä yhtään täyspäistä ja normaalia ihmistä nähny bentsoja vetävän. Kaikki on olleet jotain silmänaluset mustana tyyppejä, ja monet vielä narkkeja.
Jaa. Et ole tainnut hirveästi ihan oikeassa elämässä liikkua.
Ja miten tunnetkaan niin monta narkkia? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Tk-lääkäri vei iäkkäältä skitsofrenia-potilaalta opamoxin, jota oli käyttänyt vuosikymmeniä. Sai tilalle melatoniinia. Nyt ei nuku. Ikää 75 v. Mitä järkeä?
Mitäs meni tk-lääkärille? Skitsofrenian hoito on erikoislääkärin osaamisaluetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattas enemmän miettiä että mistä se johtuu että ihmiset voi niin huonosti että ne haluaa vetää päänsä sekasin kokoajan pillereillä
Noi pillerit antaa huumaavan tilan missä millään ei ole mitään väliä, se on huolestuttava asia jos ihmiset ajautuu sille tielle
Mä tiedän näitä myyjiä muutaman, ne ei myy niitä narkeille vaan nimenomaan ihan normaaleille ihmisille
Teillä ihmisillä ei oo mitään käryä
Jaa, rauhoittavien käyttäjät ei aina halua päätään sekaisin. En saa mitään huumaavaa olotilaa, vaan satunnaisella käytöllä pysyn toimintakykyisenä ahdistuksesta huolimatta.
Mihin sinä mitään toimintakykyä tarvitset? Kaljapaariin menoon? Toimeentulotuen nostamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Seuraatko siis kovastikin normaalien ihmisten lääkityksiä? Ainakin nuo narkkipiirit tuntuu olevan tuttuja, mites se silleen?
En itse ainakaan juuri ole nähnyt kenenkään "vetävän" mitään lääkkeitä sen enempää kuin bentsojakaan.
En mäkään sitä satunnaista puolikasta tai, herranjestas sentään, jopa kokonaista rauhoittavaani ilmoita seurassa "vetäväni". Ne pillerit nimenomaan pitää monet täysipäisenä, nuo niin hyvin tuntemasi päihdekäyttäjät on oma porukkansa.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen toimet alkavat purra.
Tervetulobmaahan, joka on syöksykierteessä, mutta onneksi rikkaat saavat verohelpotuksensa!
No tulihan se sieltä. Hallituksen syy tämäkin.
Bentsoja myytiin pilvin pimein katukaupassa Marininkin aikana. Ja Rinteen Ja SipilänJa.
Ja btw. Ennen söin roskaruokaa, nukuin epäsäännöllisesti, poltin, enkä liikkunut yhtään, ja silloin voin hyvin.