Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai kukaan usko, että alentamalla tukia saadaan työttömiä töihin?

Vierailija
09.09.2024 |

Ei työnantajat palkkaa työttömiä, vaan työnvaihtajia. 

Ja sitä paitsi, ainoa tapa motivoida töihin on nostaa minimipalkkaa reippaasti. 

Kommentit (295)

Vierailija
201/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusta äänestävät lampaat luulee

Vierailija
202/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

595 työmarkkinatuki ei riitä mihinkään eikä saa muita tukia, kun puolisolla pieni palkka.

Tulee paikallinen sopiminen ja voi tarjoutua töihin alle tes-palkan vakituisen tilalle, palkkaa alentamalla voi saada töitä.

Mulle riittää 1200 netto, haluan virastoon töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

595 työmarkkinatuki ei riitä mihinkään eikä saa muita tukia, kun puolisolla pieni palkka.

Tulee paikallinen sopiminen ja voi tarjoutua töihin alle tes-palkan vakituisen tilalle, palkkaa alentamalla voi saada töitä.

Kohta saa vakituiset irtisanoa. 

Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle palkkatukityöpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa, mutta sitä vähentää vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot myös osakesäästötili. 

Vierailija
204/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tukien varassa eläminen olisi tavoite, eihän täällä kukaan kävisi töissä. Kaikki olisi ajat sitten sanoneet itsensä irti.

Vierailija
205/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan ei ole minimipalkkaa laissa määriteltynä. Käytännössä alin TES on kussakin järjestäytyneessä yrityksessä minimipalkka, pois lukien palkkatuetut, työharjoittelut ja muut venkslaukset. Järjestäytymättömillä aloilla ei siis ole mitään minimipalkkaa. Nooh, sitten kun tulee paikallinen sopiminen, ei millään alalla ole enää "minimipalkkaa" eli TESsiä voimassa, koska siitä voi aina livetä. Näin tuotetaan Suomessa aina vain kustannustehokkaampaa työtä, eli palkat alenevat. Käytännössä tämä tulee toimimaan niin, että ensin potkitaan ulos pidemmän työuran tehneet, joilla on noussut palkka liian korkealle ja tilalle palkataan nuoria, kouluttamattomia ja halpatyövoimaa ulkomailta alle tessin palkkaluokkien. Ja eikun osinkoja jakelemaan! Suomi nousuun!

Vierailija
206/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle palkkatukityöpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa, mutta sitä vähentää vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot myös osakesäästötili. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

Hallitus nostaa oven ikärajaa ja suunnitelee sen poistamista kokonaan. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Vierailija
207/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukia alentamalla on entistä vaikeampaa päästä töihin kun ei ole varaa huolehtia itsestään. Kuka palkkaa ihmisen jolla on reikäiset vaatteet, likainen tukka ja osa hampaista puuttuu?

Tuollaisen mielenterveysongelmat eivät liity mitenkään siihen, kuinka paljon ihmiselle maksetaan tukia.

Normaali ihminen huolehtii ihan perushygieniastaan, vaikka tukia ei tulisi lainkaan.

Se, että ei ole rahaa ei tarkoita sitä, että on mielenterveysongelmia. Raha on aivan eri asia kuin mielenterveys.

Vielä kymmenisen vuotta sitten sossu laittoi kaikki rahaongelmat ahdistukseksi, siis mielenterveysongelmiksi.

Kuten juuri sanoin, ei se tarko

Mulla muutaman kerran rupesi huulista lähtemään sellaisia ihosuikaleita, niin googletin että mitähän, niin google tarjosi nestehukkaa. Rupesin juomaan enemmän vettä ja ongelma poistui. Nykyäänkin, jos pukkaa suikaletta, niin juon vettä runsaasti.

Vierailija
208/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sai työmarkkinatukea vaan 250, kun sillä oli vuokratuloja. 

Vierailija
209/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet karavaanari ja irtisanotaan töistä niin et saa toimeentulotukea ennenkuin asuntovaunu on myyty ja rahat käytetty. 

Vierailija
210/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan uskonut, että tällainen määrä tukien maksamista jatkuu loputtomiin?

Vierailija
211/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet karavaanari ja irtisanotaan töistä niin et saa toimeentulotukea ennenkuin asuntovaunu on myyty ja rahat käytetty. 

Kela vaatii tiliotteet koko perheeltä 2 edeltävältä kuukaudelta. 

Vierailija
212/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petku Orpo uskoo, ihan vilpittömästi.

Vierailija
213/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa, mutta sitä vähentää vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot

Kappas, tulihan se jankuti, jankuti-mieskin sieltä.

Sä olet nyt spämmännyt noita samoja viestejä jokaiseen ketjuun varmaan vuoden, olisiko aika hankkia vaikka töitä?

Vierailija
214/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan uskonut, että tällainen määrä tukien maksamista jatkuu loputtomiin?

Ei, asuntomarkkinat romahtaa.

Eläkkeitä maksetaan 37 miljardia, mutta ne ei osta asuntoja. 

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Perikunnan asuntoja tulee paljon myyntiin. 

Vierailija
215/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä töihin. Mitä jos myös jankuti jankuti menisi myös töihin. 

Oletko kokenut työttömyyttä, jos et niin voi tulla yllätyksenä, että asuntovelkaa ei voi maksaa työttömyyskorvauksella ja hakea toimeentulotukea ruokaan. Jos menisi noin niin kukaan ei asuisi vuokralla, mutta asuntovelkaisena et saa toimeentulotukea lasten ruokiin. 

Vierailija
216/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovelkainen ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin. 

Ulosottovirasto saa asunnot siis. 

Vierailija
217/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2400 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 900 netto ja sillä pitää maksaa kaikki. Asuntovelkainen ei saa tohon mitään lisää. 

Ja irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. 

Vierailija
218/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokenut työttömyyttä, jos et niin voi tulla yllätyksenä, että asuntovelkaa ei voi maksaa työttömyyskorvauksella ja hakea toimeentulotukea ruokaan. Jos menisi noin niin kukaan ei asuisi vuokralla, mutta asuntovelkaisena et saa toimeentulotukea lasten ruokiin. 

Jos minua tarkoitat, niin olen ollut töissä jo ennen seiskaa, kuten joka päivä.

Mutta minkä takia spämmäät edelleen tuhannella eri viestillä noita samoja?

Pointtisi on tullut jo selväksi, teet vain itsestäsi pellen tuolla jankuttamisella.

Ja kyllä, olen ollut myös työttömänä, kahteenkin otteeseen, kun työnantajan yritys on mennyt nurin.

Vierailija
219/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntovelka ja rahoitusvastike ei ole asumismenoja eli työttömyystuen lasketaan riittävän myös ruokaan.

Oikeasti jos ei maksa laskuja niin asunto lähtee ulosottovirastolle. 

Kelalla on myös lämmityksessä katto ja vesimaksu 20 euroa per henkilö. 

Vierailija
220/295 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minua tarkoitat, niin olen ollut töissä jo ennen seiskaa, kuten joka päivä.

Mutta minkä takia spämmäät edelleen tuhannella eri viestillä noita samoja?

Pointtisi on tullut jo selväksi, teet vain itsestäsi pellen tuolla jankuttamisella.

Ja kyllä, olen ollut myös työttömänä, kahteenkin otteeseen, kun työnantajan yritys on mennyt nurin.

Olet töissä ja kirjoitat täällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä