Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Realiteettitarkistus: Jos olet nykymaailmassa ollut työtön yli 6kk, loppuelämäsi tulotaso on Kelan tuet

Vierailija
09.09.2024 |

Tässä punapilleti: 2020-luvulla kukaan taho tai mikään yritys ei palkkaa työtöntä. Silloin harvoin kun paikka aukeaa, se menee jollekin joka vaihtaa työpaikasta toiseen, eli on jo töissä.

Töiden määrä myös putoaa kun eläköityviä positioita ei enää täytetä kustannussyistä, monilla aloilla on rekrykieltoja ja AI korvaa monia ihmisiä korkeakoulutusta vaativilla aloilla.

Ellet saa isoa perintöä tai tee rikoksia, tulet elämään niillä Kelan satasilla vuosikymmeniä vanhuuseläkkeeseen asti.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijöistä on pulaa. Lähihoitajaksi, telemarkkinoijaksi, siivoojaksi, henkilökohtaiseksi avustajaksi, feissariksi, lähettikumppaniksi...

Ei ole rahaa ajokorttiin eikä ole terveyttä noihin hommiin. 

Vierailija
82/89 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan tienaamisen on kyllä muitakin tapoja kuin työ.

Kukaan tuloton tai omaisuudeton ei yritystä perusta ja rikokset oli jo mainittu.

Kevytyrittäjäksi voi kuka tahansa ryhtyä. Tienaa sillä sitten mitään tai ei, niin on ainakin täytettä cv:ssä.

Yrittäjäksi ryhtyvä menettää tuet. Käytännössä yrittäjäksi ryhtyminen on järkevää vain silloin, kun liikeidea on pomminvarma.

Työosuuskunnan jäsenenä on saanut tuet, jos tulot ei riitä. Ellei tätäkin ole saatu torpattua hallituksen toimesta.

Ainakin asumistuen romuttivat osalta yrittäjiä. Jos yrittäjänä tarvitset vaikka autoa niin se lasketaan varallisuudeksi joka vähentää asumitukea vaikka olisi välttämätön jotta voit tehdä töitä. Koskee siis ilmeisesti niitä yrittäjiä jotka tekevät kausiluontoisesti töitä. Välipätkillä et saa asumistukea vaan aina pitäisi se omaisuus käyttää ensin ja sitten kun taas parin kuukauden päästä olisi töitä niin hankkia uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä ajatella niin. Vaan etsiä uusia mahdollisuuksia. Punnita vaihtoehtoja ja olla valmis muuttamaan vähän kauemmas.

Jos ei oo omaisuutta niin miten muutat? Asunto pitäs kalustaakki 

Vierailija
84/89 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijöistä on pulaa. Lähihoitajaksi, telemarkkinoijaksi, siivoojaksi, henkilökohtaiseksi avustajaksi, feissariksi, lähettikumppaniksi...

Siivoojista on jo ylitarjontaa paikoitellen ja omaa autoa vaaditaan. Kuka enää ostaa mitään puhelinmyyjiltä kun rahat on muutenkin tiukoilla niin tämän alan työvoimapula hoituu jo ihan itsestään. Henkilökohtaisen avustajan työt on lähinnä osa-aikaisia ja sen kannattavuus romutettiin kun suojaosat poistuivat. Lähiohoitajien hoitajamitotusta pienennettiin joten ei sielläkään ole tarve enää entisenlainen.

Vierailija
85/89 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä saa, kun on valmis mihin vaan hommiin, koulutus/oppisopimus, muutto työn perässä, ym. Näin ennen tehtiin, muutettiin paljon työn perässä. Ei se helppoa ollut, raskasta ja likaista työtä, mutta ei silloin tullut mieleenkään jäädä kotiin makaamaan. Ei mietitty, sopiiko kyseinen työ itselle ja onko se omien arvojen mukaista tai itseään kiinnostavaa. Työ oli työtä ja sitä tehtiin henkensä pitimiksi, nykyisin ei enää ole pakko, vaan nämä on arvo- ja valintakysymyksiä (liian) monille työttömille.

Muutin vuosia työn perässä, ja nyt olen työnantajien mielestä epäilyttävä ja työkokemus vessapaperin arvoinen. 

Mä olin kans heti epäilyttävä kun pyysin töitä lisää, hain kesätöitä, otin vastaan määräaikaisuuksia (vakituista ei koskaan annettu). Kuulema on epäilyttävää tykätä töistään, viihtyä työssään, haluta tehdä töitä ja kuulema haluan vain pitää kesällä lomaa enkä olla töissä. Määräaikaisuuksia kuulema olen tehnyt paljon sen takia kun en osaa sitoutua työhön. Minua ei myöskään kannata kuulema palkata kun lähden opiskelemaan. Lasten-ja nuorten pariin en sovellu kuulema kun minulla ei ole lapsia itsellä. Minulla on myös liian hieno takki. Ei kannata palkata kun olen liian hienohelma.

Vierailija
86/89 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Olen hakenut henkilökohtaisen avustajan paikkoja - yksikään ei ole vaivautunut vastaamaan! Ai niin, olen 51- vuotias nainen. 

Vierailija
87/89 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se käy että joku työantajien salaseura verhojen takana päättää kuka syrjäytetään työttömäksi, sopivat keskenään kuin kartellissa että tuota ei oteta töihin ainakaan kuuteen kuukauteen että syrjäytetään se sitten ikityöttömäksi, ihan vaan huvin ja jonkin jumalanleikkimisen vuoksi.

Vierailija
88/89 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se käy että joku työantajien salaseura verhojen takana päättää kuka syrjäytetään työttömäksi, sopivat keskenään kuin kartellissa että tuota ei oteta töihin ainakaan kuuteen kuukauteen että syrjäytetään se sitten ikityöttömäksi, ihan vaan huvin ja jonkin jumalanleikkimisen vuoksi.

Jos on riittävän pieni ala jossa vain 3-4 isoa firmaa niin kun sanot poikittaisen sanan jollekin keskijohdon kahvinlipittäjälle, se on elinikäinen porttikielto alan töihin, ei puoli vuotta.

Vierailija
89/89 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan 2 lähihoitajan paikkaa auki eikä mitään muuta noista, ei edes siivoojan paikkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi