Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tuo lapsen saaminen miesten kohdalla ole niin raskas homma

Vierailija
09.09.2024 |

Ei oikeastaan mitään vaikutusta miehen elämään, vaan voi jatkaa kuten ennenkin pelkäämättä oman terveyden ja hyvinvoinnin menetystä. Ja lapsen kohdalla voi itse päättää minkälainen isä on, osallistuuko ollenkaan vai valitseeko rusinat pullasta. Joten en ymmärrä mikä miehiä tässä lapsen tekemisessä pelottaa? Taloudellisestikin voi jättää kaiken äidin harteille, kun yhteiskunta siirtyy isän rooliin.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eron sattuessa mies menettää 1/3 elämänsä varallisuudesta ja lapsensa tapaamisoikeudet. Puolet eroaa ja 70% eroista on naisen alulle laittamia. Osittain tästä syystä jo povataan että 2030 puolet naisista on naimattomia ja lapsettomia 2030. 

Eli selkokielellä jos nainen vaikka pettää niin mies menettää nuo edellämainitut asiat.

Ei menetä tapaamisoikeuksia ellei ole vaaraksi lapselle. Älä höpäjä typeryyksiä. Ja lapsettomuus lisääntyy siksi ettei lapsia haluta, ei siksi etteivät miehet niitä suostu tekemään. Miehethän niitä lapsia aina alkavat vinkua vaikka ensin muuta valehtelevat.

Kyllä menettää. Suomi on rikollisvaltio, joka tekee bisnestä lasten pahoinvoinnilla. Sossut auttaa narsisteja ja psykopaatteja synnyttäjiä, jotka mustamaalaa isää. Si

Sama! Ja lasta ei saatu hoitoon, vaikka oli todella paha kännykkä/peliriippuvuus. Lasta uskotaan mieluummin kuin isää!

Vierailija
22/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. Omat lapset on helppo unohtaa ja hylätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuoden elatus- ja kasvatusvelvollisuus. 

Vierailija
24/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Omat lapset on helppo unohtaa ja hylätä.

Sulla ei taida olla omia lapsia?

Vierailija
25/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on miehelle raskaampaa. Ensin pitää palvella 9kk pissisprinsesssaa, joka raskauteen vedoten voi käyttäytyä kuin hirviö. Sitten kuunnella koko loppuelämä nalkutusta siitä miten huono mies on. 

Kummalla on kovempi kohtalo?

Ai raskaana olevan seurassa olevalla on rankempaa? 😂😂  Miehelle on raskaampaa henkinen rasitus josta saa breikkiäkin tarvittaessa kun naisella liitoskivut, nivelkivut,  kivuliaat supistukset jo raskauden aikana, vauva potkii kun yrittää nukkua, pre-eklampsia ym jne. Toivottavasti ymmärrät kasvaa kotona ennenkuin alat seksiä ajattelemaankaan.

Vierailija
26/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein nauratti kun mieheni mietti, onko vielä valmis toiseen lapseen. Niin kuin millä tavalla se hänen elämäänsä vaikuttaa? :D jossain vaiheessa muutamia viikkoja tai kuukausia hoitaa sitten vauvaa, kun minä olen siihen asti tehnyt kovan fyysisen ja henkisen työn saattaakseni lapsen maailmaan. Mulla olis monta lasta jos itsekin pääsisin niin helpolla. 

Juuri näin👍

Vierailija
27/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, nykyisen käsityksen mukaan miehet voivat synnyttää. Hankkiutuisin itsekin raskaaksi mutta en tiedä miltä raskaus tuntuu. T. Kalevi 58v

Minkä ikäinen esim Janne Kataja on.  Siitä ainakin uutisoitu että saa vauvan.  Voihan se sulkijalihas venähtää. 

Vierailija
28/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen elämä ei muuttunut mihinkään. Ei vaihtanut yhtään vaippaa, ei valvonut yhtään yötä, ei tehnyt kotitoitä, kävi poikien reissuilla, teki töitä ihan normaalisti. Helppoa elämää sanoisin. Lapset ihan kuin putkahtaa vaan maailmaan.

Vierailija
29/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne miehet on kaikki paskoja.

Pike 43v

Vierailija
30/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nykyisen käsityksen mukaan miehet voivat synnyttää. Hankkiutuisin itsekin raskaaksi mutta en tiedä miltä raskaus tuntuu. T. Kalevi 58v

Minkä ikäinen esim Janne Kataja on.  Siitä ainakin uutisoitu että saa vauvan.  Voihan se sulkijalihas venähtää. 

Siis vain nainenko saa vauvan, jos pariskunta lisääntyy?

Vierailija
31/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno. Kun eksäni (mies) alkoi haluta lapsia ja minä (nainen) en, kävimme asiasta perusteellista keskustelua. Itselläni tärkein asia on se, että en halua äidiksi, en halua vanhemmuuden vastuuta kokonaisuudessaan, ja katson asiaa loppuelämäni mittakaavassa, en siis pelkästään raskautta ja vauva-aikaa ja mahdollisia tulonmenetyksiä. Kysyin kuitenkin esimerkinomaisesti eksältäni, että millaisena hän näkisi hedelmöittymistä seuraavat vuodet, koska se konkretisoi asian selkeästi. Hän ei ollut edes ajatellut, että raskaudessa voi tulla huonovointisuutta tai siihen liittyy riskejä. Hän ei ollut kiinnostunut siitä, pystynkö raskaana ollessani tai synnytyksestä toipuessani huolehtimaan kaikesta, mistä sillä hetkellä huolehdin (koirien lenkitys, lumityöt, puulämmitys, nurmikon leikkuu, puutarhatyöt, kanalan hoito, ylipäätään kaikki kumartumista, ponnistelua ja kiipeämistä vaativat kotityöt jne.) Hän ei ollut kiinnostunut synnytykseen osallistumisesta tai siihen valmentautumisesta. Hän ei missään tapauksessa aikonut vaihtaa vaippoja tai herätä yöllä syöttämään vauvaa. Hän ei ollut todellakaan ajatellut jäävänsä vanhempainvapaalle, vaikka hän oli meistä se, joka halusi lapsen. Hän visioi asian niin, että minä opettelen ja kannan kaiken uuden taakan sen lisäksi, että hoidan edelleen kaiken, minkä olen siihenkin asti hoitanut. Kun sanoin, että ehdottomasti ainoa skenaario, jonka kautta tätä keskustelua edes kannattaa jatkaa on se, että mies ottaisi pääasiallisen hoitovastuun lapsesta heti, kun se on mahdollista, ja minä palaisin töihin heti kuntoni salliessa, hän oli täysin järkyttynyt. Ei siksi, että tällainen rooli olisi hänen periaatteellisia näkemyksiään vastaan, vaan siksi, että _hänen elämänsähän muuttuisi täysin_. Hän alahuuli vapisten selitti, että hänen työnsä on hänelle tärkeää, ja hän kyllä voi kyllä joskus hoitaa lasta, jos minä haluan vaikka käydä kahvilla kavereiden kanssa tai shoppailemassa (kumpikaan ei muuten kuulu omiin rentoutumistapoihini). Ei tullut lasta, ero tuli kyllä. 

Vierailija
32/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen elämä ei muuttunut mihinkään. Ei vaihtanut yhtään vaippaa, ei valvonut yhtään yötä, ei tehnyt kotitoitä, kävi poikien reissuilla, teki töitä ihan normaalisti. Helppoa elämää sanoisin. Lapset ihan kuin putkahtaa vaan maailmaan.

Oma moka, kun lisäännytte tällaisten kanssa. Kunnollisiakin miehiä on.

Vierailija
33/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niin! Naurettavan helppoa!

Vierailija
34/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinno. Kun eksäni (mies) alkoi haluta lapsia ja minä (nainen) en, kävimme asiasta perusteellista keskustelua. Itselläni tärkein asia on se, että en halua äidiksi, en halua vanhemmuuden vastuuta kokonaisuudessaan, ja katson asiaa loppuelämäni mittakaavassa, en siis pelkästään raskautta ja vauva-aikaa ja mahdollisia tulonmenetyksiä. Kysyin kuitenkin esimerkinomaisesti eksältäni, että millaisena hän näkisi hedelmöittymistä seuraavat vuodet, koska se konkretisoi asian selkeästi. Hän ei ollut edes ajatellut, että raskaudessa voi tulla huonovointisuutta tai siihen liittyy riskejä. Hän ei ollut kiinnostunut siitä, pystynkö raskaana ollessani tai synnytyksestä toipuessani huolehtimaan kaikesta, mistä sillä hetkellä huolehdin (koirien lenkitys, lumityöt, puulämmitys, nurmikon leikkuu, puutarhatyöt, kanalan hoito, ylipäätään kaikki kumartumista, ponnistelua ja kiipeämistä vaativat kotityöt jne.) Hän ei ollut kiinnostunut synnytykseen osallistumisesta

Huhhuh, mikä taukki! ;DDD En ihmettele eroa :) 

Vierailija
35/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on kunnollinen mun silmissä, ei juo/polta, maksaa kaikki laskut mukisematta, käy kaupassa antamani listan kanssa, on luotettava ja järjestää perhelomia jne. Sun mielestä ainoa kunnollisen miehen kriteeri on jos hoitaa lapsia? 

Vierailija
36/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on kunnollinen mun silmissä, ei juo/polta, maksaa kaikki laskut mukisematta, käy kaupassa antamani listan kanssa, on luotettava ja järjestää perhelomia jne. Sun mielestä ainoa kunnollisen miehen kriteeri on jos hoitaa lapsia? 

No ole sitten valittamatta.

Vierailija
37/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan erinomainen keskustelun aloitus! Miettikää tarkkaan nuoret naiset kenen kanssa perheen perustatte. Siltikään ei ole takuuta mistään. No, elämä on.

Vierailija
38/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarviihan ne miehet myös naisen joka haluaa lapsia. Ei sekään mikään itsestäänselvyys ole. 

Vierailija
39/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos mies kyllästyy , voi lähteä jonkun nuoremman ja lapsettoman naisen matkaan - Heippa - Soitellaan!

Tilastollisesti lähes puolet noin 30v ikäisistä tekee näin.

Moni nuori ja lapseton nainen ei kylläkään halua miestä, jolla lapsia edellisestä suhteesta. Että ei se ihan niin vain mene.

Vierailija
40/84 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ole sitten valittamatta.

Sinähän se olet ainoa, joka tässä valittaa 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi