"Jos olet keskivertosuomalainen, juot 11 tölkkiä keskikaljaa viikossa"
Kommentit (47)
Kulutan keskimäärin noin 10 alkoholillista olutta vuodessa. Alkoholitonta kuluu 3-4 tölkkiä viikossa.
Pitää vissiin loppuvuodesta kiriä kun oon viimeks juonu uutenavuotena.
Epistä että mies saa juoda enemmän ollakseen kohtuullista, vaikka paino sama.
Se voi olla etten juo enää kaljaa. Viimevuonna tilasin 3 laatikkoa. Niistä 10 viimeistä tölkkiä tarjosin muutamille vieraille. Tänä vuonna olen kerran ostanut kaljaa. Se ei meinaa mennä suosiolla alas. Ei siitä keppanan lipittämisestä saanut kuin krapulan niin juon jotain muuta sitten jos tai kun haluttaa ryypätä.
Juon 1-2 pullollista olutta jouluna ja juhannuksena, jos silloinkaan. Viime joulun oluet on vielä jääkaapissa kun eivät silloin maistuneetkaan, eivätkä vielä juhannuksenakaan. Ehkä ensi jouluna.
Keskivertosuomalaista ei ole olemassa. 10% suomalaisista kiskoo 90% kaikesta myydystä alkoholista, joten joku juo 110 tölkkiä kaljaa viikossa ja mä ja mun 8 kaveria ei yhtään.
Järkyttävä määrä alkoholia joka viikko juotuna.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet persu siis.
Oikeassa olet, persut ovat keskivertosuomalaisia Siitä se nimikin tulee.
Juon enemmän. Juon yleensä useita kertoja viikossa ja jo yhdellä kerralla menee enemmän kuin 11 annosta.
Viimeisen viikon aikana olen juonut 7 alkoholiannosta.
Kännit keskimäärin kerran kuukaudessa ja ehkä muutama juoma siihen päälle.
Tuosta tulee varmaan viikoittaiseksi kulutukseksi aikalailla 5 tölkkiä.
Tällä viikolla on jo kulunut pullo viskiä (46%) ja 24 nelosolutta. Jakaantuen siis neljälle päivälle. Olen ollut töissä koko viikon joten en enempää viitsinyt juoda arki-iltaisin. Viikonlopun olen nyt juomatta koska syy juomiseeni on stressaava työ. Siksi juon työpäiviä edeltävinä iltoina.
Juon 88 tölkkiä viikossa tai sisällön.
"Alkoholin tilastoidusta kokonaiskulutuksesta peräti 46 prosenttia muodostui oluesta vuonna 2022. Siiderien osuus oli vaivaiset kolme prosenttia.
Väkevät juomat ja viinit olivat kutakuinkin yhtä suosittuja. Viinien osuus oli 20 prosenttia, väkevien 21 prosenttia. Olutta kulutettiin siis enemmän kuin viinejä, väkeviä ja siidereitä yhteensä."
Suomi on olutmaa.
Mulla ja miehellä menee vähemmän yhteensä vuodessa.
Minä juon 0 olutta, mies ehkä 8 vuodessa. Lähinnä jos on ruokavieraita niin ruuan kanssa 1-2 pulloa (ei koskaan tölkkiä) jotain pienpanimo-olutta.
Joku siis juo meidänkin puolesta 1136 tölkillistä🤮
Juon alkoholia vain lomalla. Arkena tai tavallisina viikonloppuina en ollenkaan.
Vaihtelee, mutta enimmäkseen vähemmäkseen. m56