Taitaa italialainen katua käytöstään
Kerroin joskus aiemmin italialaisesta miehestä, jonka kanssa kaikki oli sujunut kuin tanssi noin vuoden ajan. Tapaaminen oli kyllä puheissa, ei ollut tarkoitus että ollaan vain jotain kirjekavereita. Olemme kuulleet toistemme äänet.
Tuossa kolmisen kuukautta sitten hän vain yhtäkkiä muuttui kuin taikaiskusta. Emme olleet yhtä ainuttakaan kertaa riidelleet mistään. Kommunikaatio sujui melkeinpä täydellisesti.
Kesällä tosiaan aivan yhtäkkiä mies suuttui* ja blokkasi minut joka paikassa. Itkin jopa enemmän kuin erotessani, koska en olisi ikinä uskonut hänestä, ja kun kommunikaatio toimi niin mahtavasti. Se oli hirveä isku vasten kasvoja.
Nyt olen huomannut, että hänen fb-profiilinsa näkyy taas, ainakin muilla tunnuksillani. Aiemmin ei näkynyt yhtään millään profiilillani.
Yhteydenottoa en ole saanut, mutta minä blokkasin miehen omalla pääprofiilillani, enkä usko että hän alkaa viestittelemään noihin muihin, vaikka on niistä tietoinen. Ne ovat vähän epämääräisiä profiileja kuitenkin.
Mitäköhän tunnen tällä hetkellä. En edes tiedä. Muistan vain kuinka helvetisti itkin silloin. Olin aivan sairaan ahdistunut, kun ajattelin etten kuule miehestä enää ikinä mitään. En ole kuullut tähän päivään mennessä, mutta jostain syystä en ole näköjään enää estossa.
Jos minun pitäisi nyt päättää että haluaisinko olla yhteyksissä, en osaisi sanoa. En voi sanoin kuvailla kuinka hirveä isku se täysin yhtäkkinen takinkääntö oli. Seurustellessa oppii huomaamaan toisen temput, eivätkä ne tule puskista. Tuon miehen kanssa kaikki sujui kuin tanssi, kunnes täysin yllättäen kaikki meni päälaelleen.
*väitti ettei ollut vihainen, mutta en usko. Ei sille käytökselle ollut mitään muutakaan loogista selitystä. Mies on introvertti, joten ei tosiaankaan tuosta noin vain ryhdy tapailemaan ketä tahansa. En ainakaan sellaiseen usko.
Kommentit (458)
Vierailija kirjoitti:
En unohda miehiä. Yhä edelleen: otan varmaan eston pois jossain vaiheessa kun siltä tuntuu. Katson sitten miten asiat lähtevät sujumaan siitä. Tällä hetkellä italialainen on estossa, joten ei pysty viestittelemään minulle.
Luulet sinulla olevan jotain valtaa katsella mitään. Mies on salettiin jatkanut jo elämäänsä sun pompotuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko AP autisti, vain ihan vain tavallinen jälkeenjäänyt?
Veikkaisin, että ihan syntyjään keskivertoa heikompi älykkyys.
Mitä sinä yrität saavuttaa tällaisella? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En unohda miehiä. Yhä edelleen: otan varmaan eston pois jossain vaiheessa kun siltä tuntuu. Katson sitten miten asiat lähtevät sujumaan siitä. Tällä hetkellä italialainen on estossa, joten ei pysty viestittelemään minulle.
Luulet sinulla olevan jotain valtaa katsella mitään. Mies on salettiin jatkanut jo elämäänsä sun pompotuksen jälkeen.
Minkä hemmetin pompotuksen? :D
Jostain kumman syystä hän otti eston pois, vaikkei voi sietää minua eikä kadu draamailuaan (: itkekää siitä :D ihan säälittävää touhua oikeasti. En alun perinkään pyytänyt teiltä mitään kommentteja. En varsinkaan tuollaista kateellista solvausta.
Nämä tyypit on niitä nettihuijareita, aikansa kun lirkuttelee, siinä sivussa rahaakin vailla. Ei ne halua muuta kuin sinun rahasi. Valeprofiileilla saalistavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko AP autisti, vain ihan vain tavallinen jälkeenjäänyt?
Veikkaisin, että ihan syntyjään keskivertoa heikompi älykkyys.
Minusta aloittaja vaikuttaa älyllisesti ihan normaalilta mutta sosiaalisissa taidoissaan on pahoja puutteita. Myös itsereflektio vaikuttaa olevan hänellä heikkoa eikä hän selvästi ymmärrä sitä, millaisen kuvan antaa itsestään muille.
Eteläeurooppalaiset ovat yleisesti ottaen suomalaisia spontaanimpia ja ulospäinsuuntautuneempia mutta muuten käytösnormit ovat siellä tiukemmat kuin täällä. Siellä ollaan herkempiä sosiaalisesti epäsovinnaiselle käytökselle ja ihmisille on tärkeää se, millaisen vaikutelman antaa itsestään. Siinä, missä meillä saatetaan hyssytellä jotain sosiaalisesti särmikkäämpää tai kömpelömpää persoonaa malliin "aina se nyt on ollut tuommoinen", siellä saa nopeasti ns. tuntea nahoissaan sen, jos oma käytös on häiritsevää tai epämiellyttävää. Luultavasti ap on italialaisen silmissä mennyt aivan liian pitkälle mutta hän ei henno sanoa asiasta suoraan, koska ap ei ole hänen maannaisensa. Joskus epäsopiva ja omituinen käytös on helpompaa vain kuitata kulttuurieroilla.
AP:lle Mitä kieltä olette käyttäneet.keskusteluissanne?
Vierailija kirjoitti:
Ap ei erota mikä on oikeaa seurustelua. Netti tuttavuus ei ole seurustelua ei edes suhde. Mutta onpahan Luigi saanut vuoden viserrellä kauniita sanoja mitään tarkoittamatta. Ap olisiko aika hankkia se oikea elämä?
Missä kohdassa olen sanonut jotain seurustelusta?! :'D tai suhteesta :'D
"Minusta aloittaja vaikuttaa älyllisesti ihan normaalilta mutta sosiaalisissa taidoissaan on pahoja puutteita. Myös itsereflektio vaikuttaa olevan hänellä heikkoa eikä hän selvästi ymmärrä sitä, millaisen kuvan antaa itsestään muille."
Kyllä, olen älyllisesti ja kaikin puolin normaali. Minua ei vain sattumoisin kiinnosta yhtään millaisen kuvan annan ihmisille, jotka eivät usko italialaisten olemassaoloon, jankkaavat jostain suhteesta ja seurustelusta, josta en ole sanonut sanaakaan ja haukkuvat minut idiootiksi, kun "en ymmärrä" ettei nettikeskustelu ole seurustelua, vaikken ole yhtään missään kohdassa sanonut sanaakaan mistään seurustelusta :D en käsitä mikä siinä on, että aivan toistuvasti jonkun täytyy tulla tänne hokemaan jostain seurustelusta sun muusta ja jauhamaan p*skaa siitä, että minä en ymmärrä jotain :D TE ette ymmärrä lukemaanne. Se ei liity minuun mitenkään 🙄 minulla ei ole ikinä ollut mitään ymmärrysongelmia missään.
Tajutkaa vihdoin: en. ole. missään. kohdassa. sanonut. sanaakaan. mistään. suhteesta. tai. seurustelusta. Mikä siinä ei mene ymmärrykseenne?
Vierailija kirjoitti:
Englantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei erota mikä on oikeaa seurustelua. Netti tuttavuus ei ole seurustelua ei edes suhde. Mutta onpahan Luigi saanut vuoden viserrellä kauniita sanoja mitään tarkoittamatta. Ap olisiko aika hankkia se oikea elämä?
Missä tässä sitten on kysymys?
Kirjeenvaihdosta ...niinkuin joskus ennen...?
"Luultavasti ap on italialaisen silmissä mennyt aivan liian pitkälle mutta hän ei henno sanoa asiasta suoraan, koska ap ei ole hänen maannaisensa. Joskus epäsopiva ja omituinen käytös on helpompaa vain kuitata kulttuurieroilla."
Sanon tämän nyt viimeisen kerran: huomasin äskettäin että italialainen on ottanut eston pois Facebookissa.
Ottanut eston pois. Tätä koskee ketjuni. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Toivottavasti et vastaa. En ole alun perinkään pyytänyt kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englantia.
Osaatteko kumpikin hyvin puhua ja kirjoittaa englantia? Hyppää lentokoneeseen ja tee pieni syysreissu hänen luokseen.Tiedätkö, missä hän muuten asuu?
Vierailija kirjoitti:
Nämä tyypit on niitä nettihuijareita, aikansa kun lirkuttelee, siinä sivussa rahaakin vailla. Ei ne halua muuta kuin sinun rahasi. Valeprofiileilla saalistavat
En tiedä miten tämä väsynyt jankkaus liittyy italialaiseen. Minä tiedän varmaan vähän paremmin kuin joku random palstajankkaaja, että kuka hän on. Tämän enempää en tuollaiseen sontaan reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tässä sitten on kysymys?
Kirjeenvaihdosta ...niinkuin joskus ennen...?
Ei. Onkohan tämä nyt kolmas kerta kun vastaan tähänkin. Luoja että kaikkea täytyy jankata ja jankata. MIKSI edes kommentoitte tähän, kun ette osaa muuta kuin jauhaa samoja asioita ja piikitellä kateellisina? En minä toimi elämässäni teidän ohjailunne mukaan eikä yksikään ketjun kommentti tule muuttamaan yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englantia.
Osaatteko kumpikin hyvin puhua ja kirjoittaa englantia? Hyppää lentokoneeseen ja tee pieni syysreissu hänen luokseen.Tiedätkö, missä hän muuten asuu?
Tiedän missä asuu.
Olen TÄMÄNKIN sanonut varmaan kymmenen kertaa: emme juttele tällä hetkellä. Huomasin että hän on ottanut eston pois Facebookissa. En tiedä milloin tarkalleen. Ehkä äskettäin. Minä pidän häntä yhä estossa. En ole valmis puhumaan. Jossain vaiheessa sitten.
Luultavasti italialainen laittaa viestiä jossain vaiheessa kun huomaa, että näkee profiilini taas. Nyt ei ole sen aika. Haluan vähän etäisyyttä ja jossain vaiheessa sitten teen toimenpiteitä kun siltä tuntuu.
Minä olin aiemmin halukas keskustelemaan. Italialainen draamaili vain. Nyt minä olen vähän välinpitämätön, vaikka häntä kaipaankin. Jollain tavalla olen suuttunut, jollain tavalla en vain jaksa välittää juuri nyt. Katselen ajan kanssa. Itsepähän aloitti tämän, joten kärsiköön seuraamuksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englantia.
Tiedän missä asuu.
Olen TÄMÄNKIN sanonut varmaan kymmenen kertaa: emme juttele tällä hetkellä. Huomasin että hän on ottanut eston pois Facebookissa. En tiedä milloin tarkalleen. Ehkä äskettäin. Minä pidän häntä yhä estossa. En ole valmis puhumaan. Jossain vaiheessa sitten.
Italialainen on ihan hyvä englannissa. Minä olen parempi.