Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko puolittaa lihankulutuksesi?

Vierailija
09.09.2024 |

Uusissa ravitsemussuosituksissa pitäisi syödä enintään 350 grammaa punaista lihaa viikossa.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko 400 grammaan jauhelihapaketissa per kuukausi paljon mitä vähentää ja siksikin kelpaa vain yksi tietty liha, koska muut maistuvat pahalta. En käsitä, mitä syöttävät eläimille. 

Vierailija
62/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vihervassut puhuu kananmunista kanojen menkkoina niin sen takia aijon syödä yhden paketin lihaa loppuelämäni.

Oikeassahan ne ovat, kananmuna on kanan hedelmöittymätön (kuorellinen) munasolu. Pidä toi, yks paketti lihaa loppuelämäs aikana on tosi hyvä tavoite!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollannut lihansyömisen jo vuonna 1995 ja tällä tiellä mennään. 

Vierailija
64/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen vege.

Vierailija
65/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

grammoja en laske mutta punaista lihaa menee alle puolet aiemmasta, itseasiassa en edes muista milloin oisin pihvin vetänyt viimeksi..ja helppoa ollut kun kasvitsetkin aina maistunut. Mitään härkis yms shittiä en syö.

M54

Vierailija
66/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikalailla tehty jo ja ei vaikeeta. Mitään härkis yms shittiä en ole lisännyt, kasviksia kyllä reilusti.

Toivottavasti olet kumminkin lisännyt proteiinipitoisia kasviksia, kuten linssejä, papuja, kikherneitä, herneitä tai kvinoaa, täysjyväviljatuotteita jne. Muuten voi jäädä liian vähäiseksi proteiinin saanti.

Itse syön kyllä noita prosessoituja kasviproteiinejakin jonkun verran, mutta myös noita edellä mainittuja. :)

Vierailija
67/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein kolmannet punaisen lihan kuluttamisen. Tänä kesänä kaksi grillimakkaraa syöty, ei lainkaan lihaleikkeleitä, joskus ripaus italianpadassa jauhelihaa ja samoin makaronilaatikossa. Niihinkin laitan enemmän soijaa kuin jauhelihaa. Eikä kukaan ole moittinut saati huomannut. Liha ei myös maistu enää.

Vierailija
68/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan ilman lihaa menty jo vuodesta 2011. Kalaa, kananmunia ja maitotuotteita syön jonkun verran, muutoin kasviproteiineilla mennään. Tykkään käyttää ihan perus edullisia soijarouhetta ja soijasuikaleita ruuanlaitossa sekä linssejä, papuja, kikherneitä, tofua ja itse tehtyä seitania. Leivän päällä margariinin ja kasvisten lisäksi valmiita vegeleikkeleitä (esim. Pirkka ruohosipuli vegeleikkele, Muu roast biif leikkele) tai tofua, hummusta, Tartex-tahnaa. Harvakseltaan ostan maun vuoksi ns. lihankorvikkeitakin, esim. Juicy Marbles pihvit, Muu pepper steak, Beyond burger pihvi ja Lidlin Vemondo Vegan Ribsit ovat todella hyviä!

Vierailija
69/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vähennä lihan kulutusta jonkun typerän vihreän aivopierun takia.

Vierailija
70/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska en ole syönyt lihaa yli 30 vuoteen ollenkaan.

En minäkään syö, mutta puolitin silti lihankulutukseni kertomalla sen 0,5:llä. Uusi, puolitettu lihankulutukseni on 0 grammaa viikossa, joka siis on samalla yhtäsuuri kuin ennenkin mutta samalla puolet siitä.

Vierailija
71/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lisännyt lihansyöntiä viime aikoina

Vierailija
72/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat työntää suosituksensa perseeseensä. Mitä hemmettiä noista välittämään.

Vierailija
73/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan syö punaista lihaa, vaan broileria ja kalaa. En ole vähentämässä niiden syömistä. Lisäksi mies Lapista, niin riistaa syödään paljon. 

Vierailija
74/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä rakas ihminen mene sillä tavalla tekemään, kuule.

Vierailija
75/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Ihminen ollut käytännössä aina sekasyöjä ja itselle liha sopii paljon liikkuvana hyvin. Liha on myös hyvää🍖

Vierailija
76/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä söin eilen 3 itse tehtyjä hampurilaisia tehty 400g jauhelihasta. Mulla menee päivässä   tuon verran jo ihan proteiinien takia.

mies 39v

Omapahan on terveytesi.

Vierailija
77/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

k

Syön makkaraa, kokolihan säikeet tukkivat hanpaankolot.                                                                          maH

Vierailija
78/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Ihminen ollut käytännössä aina sekasyöjä ja itselle liha sopii paljon liikkuvana hyvin. Liha on myös hyvää🍖

Kuule, älä rakas mies kuule leiki terveydelläs.

Vierailija
79/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viera kirjoitti:

Olen lisännyt lihansyöntiä viime aikoina                                                                           Eri huomio.

Vierailija
80/92 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaan ilman lihaa menty jo vuodesta 2011. Kalaa, kananmunia ja maitotuotteita syön jonkun verran, muutoin kasviproteiineilla mennään. Tykkään käyttää ihan perus edullisia soijarouhetta ja soijasuikaleita ruuanlaitossa sekä linssejä, papuja, kikherneitä, tofua ja itse tehtyä seitania. Leivän päällä margariinin ja kasvisten lisäksi valmiita vegeleikkeleitä (esim. Pirkka ruohosipuli vegeleikkele, Muu roast biif leikkele) tai tofua, hummusta, Tartex-tahnaa. Harvakseltaan ostan maun vuoksi ns. lihankorvikkeitakin, esim. Juicy Marbles pihvit, Muu pepper steak, Beyond burger pihvi ja Lidlin Vemondo Vegan Ribsit ovat todella hyviä!

Vitsinähän tuon tietenkin kirjoitit, mutta kyllä hyvin kuvasit vegaanien tyhmyyden :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän